
Warszawa
Wiadomości
Warszawa Centralna zyska nowy trapez rozjazdowy. Rusza modernizacja
Warszawa Centralna szykuje się na ważną modernizację. Jeszcze w listopadzie rozpocznie się budowa nowego trapezu rozjazdowego, który ma zwiększyć przepustowość stacji i usprawnić ruch kolejowy w stolicy. To rozwiązanie pozwoli lepiej przygotować sieć na nadchodzącą modernizację Warszawy Wschodniej.
Od 8 do 16 listopada na Centralnym powstanie układ czterech dodatkowych rozjazdów. Dzięki nim ruch pociągów będzie bardziej płynny, a liczba dostępnych torów większa. Dodatkowo wymienione zostaną zużyte elementy infrastruktury na przystanku Warszawa Włochy.
Inwestycja obejmuje również montaż nowoczesnych urządzeń sterowania ruchem kolejowym, które podniosą poziom bezpieczeństwa i ułatwią prowadzenie ruchu.
Za prace odpowiada firma Zakłady Automatyki KOMBUD S.A., z którą podpisano umowę o wartości ok. 6,5 mln zł netto. Całość zostanie sfinansowana z budżetu państwa.
W czasie robót pociągi nie będą zatrzymywać się na Warszawie Centralnej. Część składów pojedzie przez stacje Warszawa Gdańska i Warszawa Śródmieście, a dotyczy to m.in. połączeń dalekobieżnych PKP Intercity z Białegostoku, Lublina, Poznania, Bydgoszczy, Gdyni czy Olsztyna.
Ruch z kierunku zachodniego zostanie przekierowany do Warszawy Głównej, co obejmie m.in. Polregio, ŁKA i Szybką Kolej Miejską (linia S3). Składy jadące ze wschodu zakończą trasy na Warszawie Wschodniej. Zmiany dotkną m.in. pociągów Kolei Mazowieckich, SKM czy relacji dalekobieżnych z Terespola i Gdyni.
Nowy trapez rozjazdowy ma odciążyć Warszawę Centralną i ułatwić organizację ruchu kolejowego w czasie modernizacji węzła warszawskiego. Dzięki temu stolica zyska bardziej elastyczną infrastrukturę i lepszą obsługę rosnącej liczby pasażerów.
Od 8 do 16 listopada na Centralnym powstanie układ czterech dodatkowych rozjazdów. Dzięki nim ruch pociągów będzie bardziej płynny, a liczba dostępnych torów większa. Dodatkowo wymienione zostaną zużyte elementy infrastruktury na przystanku Warszawa Włochy.
Inwestycja obejmuje również montaż nowoczesnych urządzeń sterowania ruchem kolejowym, które podniosą poziom bezpieczeństwa i ułatwią prowadzenie ruchu.
Za prace odpowiada firma Zakłady Automatyki KOMBUD S.A., z którą podpisano umowę o wartości ok. 6,5 mln zł netto. Całość zostanie sfinansowana z budżetu państwa.
Zmiany w kursowaniu pociągów
W czasie robót pociągi nie będą zatrzymywać się na Warszawie Centralnej. Część składów pojedzie przez stacje Warszawa Gdańska i Warszawa Śródmieście, a dotyczy to m.in. połączeń dalekobieżnych PKP Intercity z Białegostoku, Lublina, Poznania, Bydgoszczy, Gdyni czy Olsztyna.
Ruch z kierunku zachodniego zostanie przekierowany do Warszawy Głównej, co obejmie m.in. Polregio, ŁKA i Szybką Kolej Miejską (linia S3). Składy jadące ze wschodu zakończą trasy na Warszawie Wschodniej. Zmiany dotkną m.in. pociągów Kolei Mazowieckich, SKM czy relacji dalekobieżnych z Terespola i Gdyni.
Nowy trapez rozjazdowy ma odciążyć Warszawę Centralną i ułatwić organizację ruchu kolejowego w czasie modernizacji węzła warszawskiego. Dzięki temu stolica zyska bardziej elastyczną infrastrukturę i lepszą obsługę rosnącej liczby pasażerów.
Inne wiadomości o PKP Warszawa Centralna, PKP Oddział Dworce Kolejowe
- Przejście podziemne łączące Dworzec Centralny i Varso Tower otwarte 2024-10-01 10:26:04
- Kolejny etap zmian Dworca Centralnego w Warszawie 2015-05-19 06:17:48
- Kolejne prace na terenie Dworca Centralnego 2015-02-13 06:43:11
- Kolejna modernizacja Dworca Centralnego w Warszawie 2014-04-01 09:55:33
-
Komentarze
Brak wpisów.