
Kraków
Wiadomości
Rusza budowa linii tramwajowej do Mistrzejowic. Inwestycja skróci dojazd do centrum o 12 minut
Rusza kolejny etap rozbudowy Krakowskiego Szybkiego Tramwaju. Właśnie rozpoczynają się prace przygotowawcze do budowy nowej linii tramwajowej do Mistrzejowic. Przejazd do centrum skróci się o 12 minut, a tramwaje będą kursowały z częstotliwością nawet co 90 sekund.
W poniedziałek, 3 lipca ruszają prace przygotowawcze związane z przebudową infrastruktury technicznej oraz budową linii tramwajowej do Mistrzejowic. W pierwszym etapie inwestycji, prace prowadzone będą na terenach, które nie wzbudzały kontrowersji i nie są objęte analizą możliwych korekt projektowych.
[Rozbudowa Krakowskiego Szybkiego Tramwaju[/h2]
W ramach ambitnego IV etapu rozbudowy Krakowskiego Szybkiego Tramwaju powstanie nowa linia łącząca skrzyżowanie ulic Meissnera i Lema z pętlą w Mistrzejowicach. Dzięki temu nowemu, około 4,5-kilometrowemu połączeniu, mieszkańcy będą mogli skrócić czas dojazdu do centrum miasta o niebagatelne 12 minut. A to nie wszystko - już w 2025 roku tramwaje będą kursować na tej trasie z imponującą częstotliwością, nawet co 90 sekund.
Torowisko rozciągnie się od skrzyżowania al. Jana Pawła II z Lema i Meissnera, a następnie poprowadzi przez ulice Meissnera, Młyńską, Lublańską, Dobrego Pasterza, Krzesławicką, Bohomolca, ks. Kazimierza Jancarza, aż do istniejącej pętli Mistrzejowice. Atrakcją na trasie będzie specjalnie zaprojektowany tunel wraz z wielopoziomowym węzłem przesiadkowym, który usprawni przemieszczanie się pasażerów w okolicy ronda Polsadu. Co więcej, inwestycja przewiduje także powstanie elementów infrastruktury, które w przyszłości umożliwią budowę linii tramwajowej wzdłuż ulicy Lema. Wartość projektu szacowana jest na 1,92 miliarda złotych, z czego około 616 milionów złotych netto to nakłady inwestycyjne.
Jest to pierwszy tego typu projekt transportowy w Polsce, który jest realizowany w formule partnerstwa publiczno-prywatnego. Umowa zawarta z partnerem prywatnym na okres 24 lat zakłada, że to on będzie odpowiedzialny nie tylko za projekt i realizację inwestycji, ale także za jej późniejsze utrzymanie. Europejski Bank Inwestycyjny wyraził zgodę na współfinansowanie tej innowacyjnej inwestycji, co dodatkowo podkreśla jej znaczenie dla rozwoju infrastruktury transportowej.
W ciągu najbliższych tygodni prace obejmą przygotowanie terenu, a także roboty związane z przebudową infrastruktury podziemnej. W ramach tej części inwestycji zostaną wycięte drzewa na obszarach, które kolidują z planowanymi nowymi trasami tej infrastruktury.
Według deklaracji prezydenta Krakowa wynika, że w ciągu najbliższego miesiąca podjęta zostanie ostateczna decyzja w zakresie możliwości uwzględnienia postulatów mieszkańców.
W poniedziałek, 3 lipca ruszają prace przygotowawcze związane z przebudową infrastruktury technicznej oraz budową linii tramwajowej do Mistrzejowic. W pierwszym etapie inwestycji, prace prowadzone będą na terenach, które nie wzbudzały kontrowersji i nie są objęte analizą możliwych korekt projektowych.
[Rozbudowa Krakowskiego Szybkiego Tramwaju[/h2]
W ramach ambitnego IV etapu rozbudowy Krakowskiego Szybkiego Tramwaju powstanie nowa linia łącząca skrzyżowanie ulic Meissnera i Lema z pętlą w Mistrzejowicach. Dzięki temu nowemu, około 4,5-kilometrowemu połączeniu, mieszkańcy będą mogli skrócić czas dojazdu do centrum miasta o niebagatelne 12 minut. A to nie wszystko - już w 2025 roku tramwaje będą kursować na tej trasie z imponującą częstotliwością, nawet co 90 sekund.
Torowisko rozciągnie się od skrzyżowania al. Jana Pawła II z Lema i Meissnera, a następnie poprowadzi przez ulice Meissnera, Młyńską, Lublańską, Dobrego Pasterza, Krzesławicką, Bohomolca, ks. Kazimierza Jancarza, aż do istniejącej pętli Mistrzejowice. Atrakcją na trasie będzie specjalnie zaprojektowany tunel wraz z wielopoziomowym węzłem przesiadkowym, który usprawni przemieszczanie się pasażerów w okolicy ronda Polsadu. Co więcej, inwestycja przewiduje także powstanie elementów infrastruktury, które w przyszłości umożliwią budowę linii tramwajowej wzdłuż ulicy Lema. Wartość projektu szacowana jest na 1,92 miliarda złotych, z czego około 616 milionów złotych netto to nakłady inwestycyjne.
Jest to pierwszy tego typu projekt transportowy w Polsce, który jest realizowany w formule partnerstwa publiczno-prywatnego. Umowa zawarta z partnerem prywatnym na okres 24 lat zakłada, że to on będzie odpowiedzialny nie tylko za projekt i realizację inwestycji, ale także za jej późniejsze utrzymanie. Europejski Bank Inwestycyjny wyraził zgodę na współfinansowanie tej innowacyjnej inwestycji, co dodatkowo podkreśla jej znaczenie dla rozwoju infrastruktury transportowej.
Rusza budowa linii tramwajowej do Mistrzejowic
W ciągu najbliższych tygodni prace obejmą przygotowanie terenu, a także roboty związane z przebudową infrastruktury podziemnej. W ramach tej części inwestycji zostaną wycięte drzewa na obszarach, które kolidują z planowanymi nowymi trasami tej infrastruktury.
Według deklaracji prezydenta Krakowa wynika, że w ciągu najbliższego miesiąca podjęta zostanie ostateczna decyzja w zakresie możliwości uwzględnienia postulatów mieszkańców.
Mącą
Gość
Pozostaje kupić wiertło i drążyć tunele w głębi bo niczego w Krakowie nie zbudujemy.
Jest jeszcze inny wariant, prezydent wspomniał, że tramwaje mogą slalomem jeździć pomiędzy drzewami i powiem najszczerzej jak tylko mogę, ten pomysł swym głosem wyborczym wspomogę!