
Kraków
Wiadomości
Kolejny krok ku budowie premetra w Krakowie. Pierwszy odcinek będzie miał ponad 10 km długości
Jest umowa na przygotowanie dokumentów, które potrzebne będą do uzyskania decyzji środowiskowej dla realizacji premetra w Krakowie, łączącego Wzgórza Krzesławickie z okolicami drogi wylotowej na Olkusz.
Zarząd Inwestycji Miejskich w Krakowie podpisał umowę na przygotowanie dokumentów potrzebnych do uzyskania decyzji środowiskowej lda I etapu budowy premetra w Krakowie. Zlecenie wykona wrocławska firma „ekovert” Łukasz Szkudlarek.
I etap krakowskiego premetra to odcinek o długości prawie 10,5 km pomiędzy Domem Handlowym „Wanda” a ul. Piastowską - 5,6 km to tunel pod Śródmieściem i 1,4 km estakada. Zakładany czas przejazdu to ok. 9 minut. Docelowo premetro połączy Wzgórza Krzesławickie z okolicami drogi wylotowej na Olkusz, czyli ul. Jasnogórską.
Pierwszym krokiem do realizacji tego projektu jest uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DUŚ) wraz ze złożeniem wniosku o nadanie dla tej decyzji rygoru natychmiastowej wykonalności. Gdy to będzie konieczne, wykonawca zlecenia będzie tez musiał sporządzić raport o oddziaływaniu na środowisko. Ten etap prac wykona firma „ekovert” Łukasz Szkudlarek z Wrocławia, która będzie miała 19 miesięcy.
Krakowskie premetro będzie miało częściowo tunelowy i częściowo estakadowy przebieg. Tunel został zaprojektowany głównie na odcinku centralnym. Pozostały przebieg jest naziemny, częściowo wykorzystując istniejące torowiska tramwajowe (głównie w rejonie Nowej Huty), a częściowo wymaga budowy nowej infrastruktury naziemnej oraz nadziemnej, czyli estakady. Całkowita długość trasy wynosi 21,82 km z czego 6,6 km przebiega w tunelu, a 1,4 km na estakadzie. Pozostałe odcinki to trasa na powierzchni terenu. Liczba stacji wynosi 32, a średnia odległość między nimi wyniesie ok. 670 metrów.
Zarząd Inwestycji Miejskich w Krakowie podpisał umowę na przygotowanie dokumentów potrzebnych do uzyskania decyzji środowiskowej lda I etapu budowy premetra w Krakowie. Zlecenie wykona wrocławska firma „ekovert” Łukasz Szkudlarek.
I etap krakowskiego premetra to odcinek o długości prawie 10,5 km pomiędzy Domem Handlowym „Wanda” a ul. Piastowską - 5,6 km to tunel pod Śródmieściem i 1,4 km estakada. Zakładany czas przejazdu to ok. 9 minut. Docelowo premetro połączy Wzgórza Krzesławickie z okolicami drogi wylotowej na Olkusz, czyli ul. Jasnogórską.
Pierwszym krokiem do realizacji tego projektu jest uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DUŚ) wraz ze złożeniem wniosku o nadanie dla tej decyzji rygoru natychmiastowej wykonalności. Gdy to będzie konieczne, wykonawca zlecenia będzie tez musiał sporządzić raport o oddziaływaniu na środowisko. Ten etap prac wykona firma „ekovert” Łukasz Szkudlarek z Wrocławia, która będzie miała 19 miesięcy.
Krakowskie premetro będzie miało częściowo tunelowy i częściowo estakadowy przebieg. Tunel został zaprojektowany głównie na odcinku centralnym. Pozostały przebieg jest naziemny, częściowo wykorzystując istniejące torowiska tramwajowe (głównie w rejonie Nowej Huty), a częściowo wymaga budowy nowej infrastruktury naziemnej oraz nadziemnej, czyli estakady. Całkowita długość trasy wynosi 21,82 km z czego 6,6 km przebiega w tunelu, a 1,4 km na estakadzie. Pozostałe odcinki to trasa na powierzchni terenu. Liczba stacji wynosi 32, a średnia odległość między nimi wyniesie ok. 670 metrów.
Ent
Gość