
Wrocław
Wiadomości
Powstanie buspas na Jagodno za ponad 40 mln zł. Co z tramwajem?
Na Jagodno powstanie buspas z priorytetem na skrzyżowaniach. Inwestycja jest na etapie projektowania, wyłoniony został generalny wykonawca i poznaliśmy pierwsze wizualizacje nowej trasy. Co z tramwajem na Jagodno?
W październiku mają rozpocząć się prace budowlane dotyczące budowy trasy z osobnym pasem dla autobusów na Jagodno. Generalnym wykonawcą inwestycji jest firma Pro-Tra Building, która na realizację zadania ma niespełna dwa lata.
Obecnie inwestycja jest na etapie projektowania. Nowy buspas pozwoli autobusom szybciej dostać się na Jagodno. Ponadto na skrzyżowaniach będą one miały priorytet, co oznacza, że sygnalizacja świetlna będzie ułatwiała im przejazd przed samochodami. Prace rozpoczną się od strony ul. Świeradowskiej w kierunku wiaduktu kolejowego. Pętla przy Kajdasza to jeden kraniec projektowanej trasy. Drugi to skrzyżowanie Bardzkiej ze Świeradowską. Długość to 2,7 kilometra. Po drodze powstaną przystanki - 5 par przy ul. Bardziej i Buforowej – na wysokości cmentarza, ul. Terenowej, przy skrzyżowaniu Konduktorskiej z Malinowskiego oraz przy ul. Kopycińskiego oraz pojedynczy przy Świeradowskiej w kierunku Jagodna.
Koszt inwestycji to około 42,7 milionów złotych
Przeszkodą ku budowie tramwaju na Jagodno stoją tory kolejowe (linia na Świdnicę). problemem nie jest wybudowanie skrzyżowania torów kolejowych i tramwajowych, tylko brak przepisów regulujących zasady panujące na takich krzyżówkach. Kwestia norm, oznakowania, sygnalizacji itp.
Jak poinformował prezydent Wrocławia Jacek Sutryk, "chcemy, aby docelowo mógł tamtędy pojechać również tramwaj". Teren, przystanki i pętla są zaprojektowane tak, aby trasą mogły pojechać tego typu pojazdy komunikacji zbiorowej.
W październiku mają rozpocząć się prace budowlane dotyczące budowy trasy z osobnym pasem dla autobusów na Jagodno. Generalnym wykonawcą inwestycji jest firma Pro-Tra Building, która na realizację zadania ma niespełna dwa lata.
Buspas na Jagodno - nowe przystanki i pętla
Obecnie inwestycja jest na etapie projektowania. Nowy buspas pozwoli autobusom szybciej dostać się na Jagodno. Ponadto na skrzyżowaniach będą one miały priorytet, co oznacza, że sygnalizacja świetlna będzie ułatwiała im przejazd przed samochodami. Prace rozpoczną się od strony ul. Świeradowskiej w kierunku wiaduktu kolejowego. Pętla przy Kajdasza to jeden kraniec projektowanej trasy. Drugi to skrzyżowanie Bardzkiej ze Świeradowską. Długość to 2,7 kilometra. Po drodze powstaną przystanki - 5 par przy ul. Bardziej i Buforowej – na wysokości cmentarza, ul. Terenowej, przy skrzyżowaniu Konduktorskiej z Malinowskiego oraz przy ul. Kopycińskiego oraz pojedynczy przy Świeradowskiej w kierunku Jagodna.
Koszt inwestycji to około 42,7 milionów złotych
Czy powstanie tramwaj na Jagodno
Przeszkodą ku budowie tramwaju na Jagodno stoją tory kolejowe (linia na Świdnicę). problemem nie jest wybudowanie skrzyżowania torów kolejowych i tramwajowych, tylko brak przepisów regulujących zasady panujące na takich krzyżówkach. Kwestia norm, oznakowania, sygnalizacji itp.
Jak poinformował prezydent Wrocławia Jacek Sutryk, "chcemy, aby docelowo mógł tamtędy pojechać również tramwaj". Teren, przystanki i pętla są zaprojektowane tak, aby trasą mogły pojechać tego typu pojazdy komunikacji zbiorowej.
Komentarze
Brak wpisów.