
Wrocław
Wiadomości
Trasa Autobusowo-Tramwajowa na Nowy Dwór wkracza w decydującą fazę realizacji
Powstaje Trasa Autobusowo-Tramwajowa (TAT) Na Nowy Dwór we Wrocławiu. Wykonawca inwestycji o wartości niespełna 400 mln zł, zaczął lać beton pod przyszłe torowisko na ulicy Rogowskiej, prowadzi także prace na wiadukcie nad torami kolejowymi przy Strzegomskiej, a w połowie sierpnia ułożył tory tramwajowe na większej części Strzegomskiej.
Trwają zaawansowane prace budowlane na budowie Trasy Autobusowo-Tramwajowej (TAT) na Nowy Dwór. Inwestycja nie zwalnia tempa, a wykonawca realizuje kolejne etapy projektu. Co obecnie dzieje się na placu budowy?
Na ulicy Strzegomskiej kończona jest większość prac podziemnych - ekipy budowlane kładą kolejne szyny przyszłej trasy tramwajowej. W połowie tego miesiąca ułożone zostały już tory tramwajowej na większej części tej ulicy, a na ulicy Rogowskiej zaczęto betonowanie podbudowy pod przyszłe torowisko. Szyny pojawiły się również nad torami kolejowymi przy Strzegomskiej.
Na skrzyżowaniu Rogowskiej i Strzegomskiej nadal trwa przebudowa ciepłociągu, a na odcinku od budynku Centrum Zarządzania Kryzysowego przy ul. Strzegomskiej 148 w kierunku ul. Rogowskiej prowadzone są prace przy budowie sieci podziemnych. Większość prac prowadzona jest już na powierzchni ziemi, gdzie trwa montaż torowiska, budowa sieci trakcyjnej, nowych przystanków czy peronów.
Nowa pętla tramwajowa mieściła się będzie przy stacji kolejowej Wrocław Nowy Dwór. Prace budowlane wzdłuż ul. Rogowskiej to trzeci i ostatni etap budowy TAT, który zakłada wybudowanie odpowiednio - nowe torowisko, jezdnia (1,6 km), ścieżki rowerowe (1,8 km), chodniki (2 km). W ramach inwestycji powstanie także parking samochodowy na 70 aut.
Jednym z głównych elementów Trasy Autobusowo-Tramwajowej na Nowy Dwór jest wiadukt nad torami kolejowymi na ul. Strzegomskiej o długości 160 metrów, który pozwoli bezkolizyjnie przejechać nad torami kolejowymi.
Trasa Autobusowo-Tramwajowa Na Nowy Dwór to inwestycja o około 386 mln zł brutto, z czego 117 mln zł pochodzi ze środków Unii Europejskiej. Nowa trasa o długości 7 km ciągnąć się będzie od pl. Orląt Lwowskich, przy dworcu Świebodzkim do pętli przy stacji kolejowej Wrocław Nowy Dwór. Gotowy jest już fragment od pl. Orląt Lwowskich do ul. Śrubowej o długości 2 km.
Trwają zaawansowane prace budowlane na budowie Trasy Autobusowo-Tramwajowej (TAT) na Nowy Dwór. Inwestycja nie zwalnia tempa, a wykonawca realizuje kolejne etapy projektu. Co obecnie dzieje się na placu budowy?
Na ulicy Strzegomskiej kończona jest większość prac podziemnych - ekipy budowlane kładą kolejne szyny przyszłej trasy tramwajowej. W połowie tego miesiąca ułożone zostały już tory tramwajowej na większej części tej ulicy, a na ulicy Rogowskiej zaczęto betonowanie podbudowy pod przyszłe torowisko. Szyny pojawiły się również nad torami kolejowymi przy Strzegomskiej.
Na skrzyżowaniu Rogowskiej i Strzegomskiej nadal trwa przebudowa ciepłociągu, a na odcinku od budynku Centrum Zarządzania Kryzysowego przy ul. Strzegomskiej 148 w kierunku ul. Rogowskiej prowadzone są prace przy budowie sieci podziemnych. Większość prac prowadzona jest już na powierzchni ziemi, gdzie trwa montaż torowiska, budowa sieci trakcyjnej, nowych przystanków czy peronów.
Nowa pętla tramwajowa mieściła się będzie przy stacji kolejowej Wrocław Nowy Dwór. Prace budowlane wzdłuż ul. Rogowskiej to trzeci i ostatni etap budowy TAT, który zakłada wybudowanie odpowiednio - nowe torowisko, jezdnia (1,6 km), ścieżki rowerowe (1,8 km), chodniki (2 km). W ramach inwestycji powstanie także parking samochodowy na 70 aut.
Jednym z głównych elementów Trasy Autobusowo-Tramwajowej na Nowy Dwór jest wiadukt nad torami kolejowymi na ul. Strzegomskiej o długości 160 metrów, który pozwoli bezkolizyjnie przejechać nad torami kolejowymi.
Trasa Autobusowo-Tramwajowa Na Nowy Dwór to inwestycja o około 386 mln zł brutto, z czego 117 mln zł pochodzi ze środków Unii Europejskiej. Nowa trasa o długości 7 km ciągnąć się będzie od pl. Orląt Lwowskich, przy dworcu Świebodzkim do pętli przy stacji kolejowej Wrocław Nowy Dwór. Gotowy jest już fragment od pl. Orląt Lwowskich do ul. Śrubowej o długości 2 km.
Inne wiadomości o Skanska
- Biurowiec na Woli z fasadą z trójwymiarowymi profilami osiągnął docelową wysokość 2025-05-23 07:13:49
- Wieżowiec w centrum Warszawy z docelową wysokością. Charakterystyczne iksy tworzą przyziemie biurowca 2025-04-24 08:01:41
- Mieszkańcy Wrocławia długo czekali na tę inwestycję. Właśnie rusza jej budowa 2024-12-31 07:23:20
- Firma z Dubaju i belgijska spółka giełdowa buduje dom studencki przy Starym Mieście w Warszawie 2024-12-23 09:46:34
-
Komentarze
Brak wpisów.