Kończy się budowa tramwaju przez Popowice. Trwają prace wykończeniowe


2023.03.30
Autor: Monika Kiereś
Wrocław szykuje się na historyczne wydarzenie – otwarcie jednej z największych inwestycji w infrastrukturę tramwajową od czasów II wojny światowej. Prace są na ukończeniu, choć wciąż trwają intensywne roboty na ulicy Długiej i jej okolicach. W rejonie pozostałych odcinków prowadzone są już prace wykończeniowe.

Sporządzono plan nasadzeń drzew, w sumie ponad 230. Część krzewów czeka jeszcze na posadzenie, a rozchodnik na zielonym torowisku już rośnie i z wiosną będzie piękny. Tramwaje będą kursować po aż dwukilometrowej trasie zielonego torowiska. Trwają prace brukarskie i uszczelnianie żywicą w rejonie ulicy Dmowskiego i mostów Mieszczańskich. Niektóre prace jeszcze nie zostały rozpoczęte, ponieważ wymagają one określonych temperatur przez całą dobę, a poranne przymrozki uniemożliwiają ich wykonanie. Dlatego Wrocławskie Inwestycje uspokajają mieszkańców, żeby nie martwili się np. wycierającymi się pasami dla pieszych na już oddanych odcinkach.

Wykonawca wykonał tymczasowe oznakowanie poziome ze względu na temperatury. Trwałe oznakowanie, malowane farbą grubowarstwową, zostanie wykonane przy sprzyjającej pogodzie. Instalacje służące osobom z dysfunkcjami wzroku są również poprawiane. Na nowych lub remontowanych chodnikach montowane są specjalne płytki – prowadnice. System ten nie jest jeszcze kompletny i niektóre jego fragmenty trzeba poprawić lub uzupełnić – np. naklejkami 3D w miejscu studzienek.

Pamiętajmy, że to wciąż plac budowy, mimo że niektóre odcinki wyglądają już na gotowe. To czas na poprawki, ewentualne drobne zmiany czy modyfikacje. Na placu budowy wciąż są nasi inspektorzy, którzy sprawdzają jakość wykonanych prac, zgodność z projektem. Normalne jest, że są pewne rzeczy do zmiany. Jestem przekonany, że nawet po odbiorze końcowym powstanie lista poprawek do zrobienia. To normalne, dzieje się tak na każdej budowie. Każdy, kto robił choćby remont mieszkania wie, że zawsze wyniknie coś niespodziewanego, po zdjęciu folii, umyciu okien i podłóg, zawsze okazuje się, że coś jest do poprawienia
powiedział: Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji, spółki, która odpowiada za budowę tramwaju przez Popowice

Największa inwestycja tramwajowa w powojennej historii Wrocławia


Pierwszą i przez długie dekady jedyną nową inwestycją tramwajową we Wrocławiu była budowa linii na Leśnicę. W ciągu siedmiu miesięcy 1949 roku mieszkańcy Wrocławia w czynie społecznym – od fryzjerów, przez studentów do sekretarzy partyjnych – zbudowali połączenie (wraz z wiaduktem) z odległym osiedlem Leśnica i centrum miasta, a przede wszystkim z fabrykami, takimi jak np. Pafawag. Obecnie największym przedsięwzięciem wrocławskiej komunikacji miejskiej jest Trasa Autobusowo-Tramwajowa na Nowy Dwór, która częściowo już jest otwarta, a w drugiej połowie roku zostanie udostępniona mieszkańcom w całości.

Trasa tramwajowa i autobusowa do Nowego Dworu jest jednym z największych przedsięwzięć komunikacyjnych we Wrocławiu od czasu wybudowania linii tramwajowej do Leśnicy w 1949 roku. Projekt obejmuje 6,8 km trasy, która zostanie wyposażona w dwa wiadukty: jeden o długości 160 metrów nad torami kolejowymi oraz drugi o długości 22 metrów nad ulicą Smolecką. Linia autobusowo-tramwajowa rozpocznie się na placu Orląt Lwowskich i zakończy przy przystanku kolejowym Wrocław Nowy Dwór. W sumie na całej trasie znajdzie się 15 par przystanków, zlokalizowanych w pobliżu istniejących przystanków autobusowych. Projekt obejmuje także drogi rowerowe, nowe chodniki i ścieżki prowadzące do przystanków. W ramach inwestycji zostanie wybudowane około 1,79 km drogi rowerowej, 1,3 km ścieżki pieszo-rowerowej, 2,28 km chodników oraz przejścia i przejazdy rowerowe. Ponadto, wzdłuż ulicy Rogowskiej zostaną zbudowane cztery pary przystanków tramwajowo-autobusowych.

Komentarze

Brak wpisów.

Napisz komentarz

Komentujesz jako gość.