Miniaturka Wroclavia

Wroclavia
Wrocław

Informacje

Inne nazwy
Podziemny dworzec autobusowy zintegrowany z naziemną galerią handlową, Dworzec autobusowy PKS
Dzielnica
Krzyki
Otaczające ulice
Borowska, Sucha, Dyrekcyjna
Rodzaj struktury
Zespół budynków
Rodzaj zabudowy
niska
Funkcja główna
infrastrukturalny
Funkcja dodatkowa
handlowo-usługowy
Status
ukończony
Rozpoczęcie budowy
2014 grudzień
Zakończenie budowy
2017 październik
Inwestor/deweloper
Unibail-Rodamco Polska

Dane techniczne

Kondygnacje nadziemne
3
Kondygnacje podziemne
2
Powierzchnia użytkowa
71000 m2
Powierzchnia biurowa
7000 m2
Powierzchnia handlowo-usługowa
64000 m2
Lokale handlowo-usługowe
200
Windy
22 szt.

Opis

Budowla Wroclavia została wzniesiona we Wrocławiu na terenach dzielnicy Krzyki przy Suchej, Dyrekcyjnej, Borowskiej. Rzadziej nazywana jest jako Podziemny dworzec autobusowy zintegrowany z naziemną galerią handlową i Dworzec autobusowy PKS. Budowa gmachu dworca rozpoczęła się w czwartym kwartale 2014, a zakończyła się w czwartym kwartale 2017 roku. Powierzchnia użytkowa tego trzykondygnacyjnego obiektu budowlanego sięga 71 tys. m2, z czego największą część zajmuje powierzchnia handlowa - 64 tys. m2, mieści się na niej 200 sklepów, mniej powierzchnia biurowa - 7 tys. m2. Koncepcję architektoniczną gmachu opracowała pracownia IMB Asymetria, został on zbudowany przez Warbudm, a jest to inwestycja firmy Unibail-Rodamco Polska z siedzibą w Warszawie. W odległości 163 metrów znajduje się gmach Angel Care, 204 metrów dalej budowany jest Biurowiec Biurowiec Sagittarius Business House, a 283 metrów dalej znajduje się gmach Wrocław Główny.

Informacje dodatkowe

  • według początkowego projektu nowy dworzec autobusowy miałby się znaleźć na poziomie -2 i zostać połączony z galerią handlową, biurowcem oraz hotelem i centrum rozrywki
  • w trakcie budowy nowego dworca podróżni mogą korzystać z tymczasowych peronów autobusowych, które mieszczą się przy ulicy Joannitów, między budynkiem dyrekcji PKP a stacją benzynową
  • według planów inwestora perony autobusów oraz parking zostaną przeniesione na dwie podziemne kondygnacje, na poziomach 0 i +1 mieścić się będzie nowoczesna galeria handlowa
  • w ramach inwestycji przebudowana zostanie ulica Dyrekcyjna. Powstaną nowe chodniki oraz zjazd z ulicy Borowskiej na podziemny parking
  • koszt realizacji kompleksu wielofunkcyjnego wynosi 240 milionów euro
  • na poziomie +2 znajdzie się kino z 22 salami
  • na poziomie 0 i +1 znajdzie się 200 sklepów o łącznej powierzchni
  • na poziomie -1 i -2 parking samochodowy na 2300 miejsc
  • główne wejście do dworca będzie przy ulicy Suchej
  • w ramach kompleksu, staną trzy połączone ze sobą budynki biurowe od strony ulicy Suchej
  • część lokali handlowo-usługowych będzie miała dostęp z poziomu ulicy
  • 18 października 2017 roku - oficjalne otwarcie kompleksu
Ostatnio zmodyfikowano 2017-11-14 08:13:11

Powiązane firmy

Forum opinii Wroclavia


  • MP
    Gość
    2013-12-15 18:59:18
    Projekt zastąpiony. Obecny jest właśnie przygotowany do realizacji (czyt. wjazdu koparek) :).
  • mickam
    mickam
    Użytkownik
    2015-04-21 20:19:35
    Anno przecież to nie dworzec tylko galeria handlowa. Gdzie są jego wizualizacje jak będzie wyglądała poczekalnia, kasy, stanowiska odjazdowe? Co ukrywa inwestor? Kolejna galeria tak jak w Poznaniu. Po wykonaniu dworca przekonasz się co mówię galeria i tyle.
  • Autor
    Autor
    Użytkownik
    2015-06-02 14:21:54
    Dokładnie, dosyć długo coś czekamy na oficjalne wizualizacje i dokładne szczegóły projektu. Póki co w sieci hulają wizualizacje, które ponoć nie oddają ostatecznego kształtu inwestycji. Już jakiś czas temu inwestor miał pokazać ostateczny projekt, ale jak widać wszystko się przesuwa. Obyś mickam nie miał racji i opóźnienia nie wynikały z faktu zatajenia tandety jaką szykuje firma.

  • Maniak
    Gość
    2015-06-15 18:41:17
    Lepiej niż na pierwotnym projekcie, ale nadal daleko od poprawności. Plus taki, że dworzec znajduje się pod budynkiem, przez co w centrum miasta nie ma ogromnego parkingu autobusowego, jak to było do tej pory.

  • Sombrero
    Gość
    2015-06-19 21:02:58
    Ciekawe czy hejt jaki wylał się na galerię po opublikowaniu projektu architektkonicznego przełoży się na późniejszą odwiedzalność tego budynku:)

  • mruj
    Gość
    2016-12-16 09:00:06
    Brzydki ten budynek w ogóle nie pasuje do zabudowań Wrocławia. Przy dworcu PKP to jakby jakiś statek kosmitów wylądował.

  • mruj
    Gość
    2016-12-16 09:00:07
    Brzydki ten budynek w ogóle nie pasuje do zabudowań Wrocławia. Przy dworcu PKP to jakby jakiś statek kosmitów wylądował.

  • Gosc
    Gość
    2017-10-28 14:32:39
    Paskudne bydle

  • wrocer
    Gość
    2017-10-29 13:48:28
    Bylem srodku , obiekt męczy , przytłacza iloscia sklepów o niewielkiej bardzo często powierzchni (wiadomo -$$$)korytarze też wąskie(choc moze to tez wrazenie wskutek tłoku otwarcia..) Jedynie piętro gastronomoczne ciekawsze z tym dostępnym tarasem .Generalnie to gniot architektoniczny , pogoń za zyskiem wygrała tu ze wszystkim co nadawałoby tej inwestycji racjonalnosci i poczucia wolnosci w przestrzeni

  • Wrocławianin
    Gość
    2017-10-30 06:42:44
    A do tego ten pseudo dworzec który nie pomieści wszystkich atobusów tylko będa musiały być dalej przystanki po okloicznych uliczkach. Przy takim pomyśle jak ktoś miał to ten stary dworzec był lepszym rozwiązaniem. Skaszanili to dokładnie I oszpecili to miejsce takim koszmarnym budynkiem!!

  • Wrocław ma dworzec na wszyskich okolicznych uliczk
    Gość
    2017-12-06 21:15:07
    Ta galleria jest do wyburzenia z kupaą małych ciasnych sklepików!! W tym miejscu powinen być węzeł komunikacyjny PKP, PKS I MPK po jednym dachem. A mamy jakiś przystanek dla Polbusów bo dla innych brakło miejsca. To jest paranoja żeby nie wykorzystać takiej lokalizacji do stworzenia prawdziwego dworca przesiadkowego! Natomiast autobusy MPK parkuja dalej na ulicy Dworcowej, przy Borowskiej I innych lokalizacjach inni przewożnicy dalej gniotą sie na okolicznych uliczkach Jpanitów Dawida itd. Spieprzono totalnie ulicę Sucha robiąc jakiś idiotyczny pas ziemi z taki szerokiej ulicy !!! Pokazcie mi drugie takie miasto które tak spierd... tak kluczowa investycje - NIE MA!!!

  • QQQ
    Gość
    2017-12-06 21:16:27
    A dworzec tymczasowy na czas budowy nadal działa I okazuje się że jest potrzebny bo nowy kompletnie nie spełnia swojej funkcji. Kupa śmiechu!!!!!

  • Przyjezdny
    Gość
    2018-01-15 20:58:15
    Tragiczna ta galleria I kurna dalej nie ma dworca we Wrocławiu!

  • UTC
    Gość
    2018-01-29 06:49:36
    Wrocławianie domagaja sie budowy dworca PKS! Kiedy w końcu powstanie. Od kąd zburzono stary dworzec ciągle działa tymczasowy!?

  • aix
    Gość
    2018-03-12 15:11:28
    ten z lat 70 po drugiej stronie PKP był lepszy - przynajmniej nie śmierdziało spalinami

Odpowiedz

Komentujesz jako gość.