Wrocław
Wiadomości
Dopełnienie ringu Wrocławia: rusza budowa brakującego odcinka Wschodniej Obwodnicy
Symbolicznie ruszyła budowa ostatniego fragmentu Wschodniej Obwodnicy Wrocławia, kluczowego odcinka odciążającego południowe dzielnice miasta. Po zakończeniu prac w 2028 roku kierowcy skorzystają z w pełni przejezdnego ringu łączącego wszystkie części Wrocławia.
W ostatni wtorek, 28 października, przedstawiciele władz samorządowych wbili łopaty rozpoczynając prace przy trzech kilometrach ostatniego odcinka WOW. Wcześniejsze tygodnie pozwoliły już na wyraźne wytyczenie nowej drogi, łączącej ulicę Grota-Roweckiego z Karkonoską.
Dotychczas Wschodnia Obwodnica kończyła się na rondzie przy Grota-Roweckiego, zmuszając kierowców do zjeżdżania na Ołtaszyn i wpadania w korki na południu miasta. Cały ring Wrocławia będzie w pełni przejezdny po połączeniu Autostradowej Obwodnicy na północy i zachodzie z Wschodnią Obwodnicą na południu i wschodzie. Trzykilometrowy fragment dopełnia inwestycję wartą około miliard złotych, w dużej mierze finansowaną przez samorząd województwa.
Południowe dzielnice Wrocławia borykają się z korkami, w dużej mierze spowodowanymi tranzytem. Wkład miasta w realizację inwestycji obejmuje nie tylko przekazanie gruntów, lecz także środki finansowe.
Ostatni odcinek Wschodniej Obwodnicy będzie posiadał po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Planowane są także drogi rowerowe, kładki dla pieszych, półtunel z ekranami akustycznymi przez miejscowość Wysoka, most nad rzeką Ślęzą oraz wiadukt nad linią kolejową nr 285 łączącą Wrocław ze Świdnicą.
Całość inwestycji, o wartości 264 mln zł, zrealizuje firma Skanska. Prace potrwają do 2028 roku.
W ostatni wtorek, 28 października, przedstawiciele władz samorządowych wbili łopaty rozpoczynając prace przy trzech kilometrach ostatniego odcinka WOW. Wcześniejsze tygodnie pozwoliły już na wyraźne wytyczenie nowej drogi, łączącej ulicę Grota-Roweckiego z Karkonoską.
Dotychczas Wschodnia Obwodnica kończyła się na rondzie przy Grota-Roweckiego, zmuszając kierowców do zjeżdżania na Ołtaszyn i wpadania w korki na południu miasta. Cały ring Wrocławia będzie w pełni przejezdny po połączeniu Autostradowej Obwodnicy na północy i zachodzie z Wschodnią Obwodnicą na południu i wschodzie. Trzykilometrowy fragment dopełnia inwestycję wartą około miliard złotych, w dużej mierze finansowaną przez samorząd województwa.
Południowe dzielnice Wrocławia borykają się z korkami, w dużej mierze spowodowanymi tranzytem. Wkład miasta w realizację inwestycji obejmuje nie tylko przekazanie gruntów, lecz także środki finansowe.
Ostatni odcinek Wschodniej Obwodnicy będzie posiadał po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Planowane są także drogi rowerowe, kładki dla pieszych, półtunel z ekranami akustycznymi przez miejscowość Wysoka, most nad rzeką Ślęzą oraz wiadukt nad linią kolejową nr 285 łączącą Wrocław ze Świdnicą.
Całość inwestycji, o wartości 264 mln zł, zrealizuje firma Skanska. Prace potrwają do 2028 roku.
Komentarze
Brak wpisów.