
Szczecin
Wiadomości
Szczecin: Mercure zamiast Arkony
Orbis SA planuje 30 listopada zamknąć szczeciński hotel Arkona. W jego miejscu ma powstać nowoczesny obiekt marki Mercure.
Właściciel szczecińskiego hotelu "Neptun" - Orbis SA - od kilku miesięcy się zastanawia nad jego sprzedażą. Decyzje jeszcze nie zapadły. Wcześniej giełdowa spółka poinformowała, że trzygwiazdkowy obiekt będzie działać do 2009 r.
- Zarząd rozważa sprzedaż tego hotelu i zainwestowanie pozyskanych środków w budowę nowego marki Mercure w miejscu obecnej Arkony - mówi Maciej Kaczanowski z biura prasowego Orbis SA. - Ostateczna decyzja zostanie podjęta po analizie rynku nieruchomości i sprawdzeniu wskaźników nowej inwestycji.
Wcześniej Orbis SA myślał o wyremontowaniu Neptuna (parter budynku i elewacja) i podniesieniu jego standardu do wymogów marki Mercure. Spółka uznała to jednak za mało opłacalne i obecnie o modernizacji już mowy nie ma. Za to podała, że szpetna Arkona już niebawem będzie zlikwidowana.
- W jej miejscu powstanie hotel Mercure - dodaje przedstawiciel Orbis SA. - Planowany termin zamknięcia Arkony to 30 listopada tego roku, ale pod warunkiem uzyskania stosownych decyzji administracyjnych dotyczących nowego projektu.
Dyrektorzy obu szczecińskich hoteli o decyzjach właściciela oficjalnie nic nie wiedzą.
- Wiem tylko, że nie ma jeszcze uchwały zarządu spółki - stwierdza Henryk Lisiecki, dyrektor Arkony. - Hotel nie przynosi strat, a wszystkie miejsca na sylwestra mamy już sprzedane.
Jeśli Orbis SA, którego większość akcji należy do francuskiej firmy Accor, sprzeda Neptuna i zlikwiduje Arkonę, to wraz z nimi z miasta zniknie znana na rynku od 87 lat polska marka. Strategia działania spółki jest bowiem taka, by w miejsce np. "Hotel Orbis Neptun Szczecin" powstawały tylko obiekty pod międzynarodowym, należącym do Accor szyldem, czyli: Mercure, Novotel, Ibis czy też Etap. W stolicy woj. zachodniopomorskiego tylko hotelu o standardzie tej pierwszej sieci dotąd nie było. Warto dodać, że Mercure od pozostałych marek wyróżnia indywidualny charakter i własny, rozpoznawalny dla gościa, temat przewodni. Nawiązuje on do kultury, tradycji, historii miejsca lub ludzi regionu, w którym się znajduje.
W planach Orbisu jest poza tym budowa nowego hotelu w Koszalinie i modernizacja "Solnego" w Kołobrzegu
Właściciel szczecińskiego hotelu "Neptun" - Orbis SA - od kilku miesięcy się zastanawia nad jego sprzedażą. Decyzje jeszcze nie zapadły. Wcześniej giełdowa spółka poinformowała, że trzygwiazdkowy obiekt będzie działać do 2009 r.
- Zarząd rozważa sprzedaż tego hotelu i zainwestowanie pozyskanych środków w budowę nowego marki Mercure w miejscu obecnej Arkony - mówi Maciej Kaczanowski z biura prasowego Orbis SA. - Ostateczna decyzja zostanie podjęta po analizie rynku nieruchomości i sprawdzeniu wskaźników nowej inwestycji.
Wcześniej Orbis SA myślał o wyremontowaniu Neptuna (parter budynku i elewacja) i podniesieniu jego standardu do wymogów marki Mercure. Spółka uznała to jednak za mało opłacalne i obecnie o modernizacji już mowy nie ma. Za to podała, że szpetna Arkona już niebawem będzie zlikwidowana.
- W jej miejscu powstanie hotel Mercure - dodaje przedstawiciel Orbis SA. - Planowany termin zamknięcia Arkony to 30 listopada tego roku, ale pod warunkiem uzyskania stosownych decyzji administracyjnych dotyczących nowego projektu.
Dyrektorzy obu szczecińskich hoteli o decyzjach właściciela oficjalnie nic nie wiedzą.
- Wiem tylko, że nie ma jeszcze uchwały zarządu spółki - stwierdza Henryk Lisiecki, dyrektor Arkony. - Hotel nie przynosi strat, a wszystkie miejsca na sylwestra mamy już sprzedane.
Jeśli Orbis SA, którego większość akcji należy do francuskiej firmy Accor, sprzeda Neptuna i zlikwiduje Arkonę, to wraz z nimi z miasta zniknie znana na rynku od 87 lat polska marka. Strategia działania spółki jest bowiem taka, by w miejsce np. "Hotel Orbis Neptun Szczecin" powstawały tylko obiekty pod międzynarodowym, należącym do Accor szyldem, czyli: Mercure, Novotel, Ibis czy też Etap. W stolicy woj. zachodniopomorskiego tylko hotelu o standardzie tej pierwszej sieci dotąd nie było. Warto dodać, że Mercure od pozostałych marek wyróżnia indywidualny charakter i własny, rozpoznawalny dla gościa, temat przewodni. Nawiązuje on do kultury, tradycji, historii miejsca lub ludzi regionu, w którym się znajduje.
W planach Orbisu jest poza tym budowa nowego hotelu w Koszalinie i modernizacja "Solnego" w Kołobrzegu
Komentarze
Brak wpisów.