Świnoujście
Wiadomości
Wielka operacja w Świnoujściu - 162 ha dna morskiego do oczyszczenia przed budową portu
W Świnoujściu startuje jeden z najbardziej znaczących projektów morskich ostatnich lat. Rozpoczynają się prace przygotowawcze pod budowę Przylądka Pomerania - nowej, wielofunkcyjnej części portu, która ma stać się kluczowym elementem rozwoju infrastruktury morskiej na Bałtyku. Pierwszym etapem jest oczyszczenie dna, na którym w przyszłości powstaną terminale i nabrzeża.
Podpisano umowę dotyczącą usunięcia tysięcy przedmiotów zalegających na dnie morskim w rejonie, gdzie przewidziano budowę Przylądka Pomerania. Prace obejmą teren o powierzchni 162 hektarów, a do wydobycia jest niemal 5 tysięcy obiektów różnego pochodzenia. Wartość kontraktu wynosi 22,8 mln zł.
wiz. Ministerstwo Infrastruktury
Oczyszczenie dna to kluczowy element przygotowań - dopiero po jego zakończeniu możliwe będzie rozpoczęcie robót hydrotechnicznych i formowanie docelowej infrastruktury nowego portu.
Przylądek Pomerania to planowana, nowoczesna rozbudowa portu w Świnoujściu, która ma znacząco zwiększyć możliwości przeładunkowe oraz stworzyć przestrzeń dla nowych inwestycji logistycznych i przemysłowych. Koncepcja obejmuje m.in.: budowę nowych basenów portowych, powstanie nabrzeży dostosowanych do obsługi dużych jednostek, infrastrukturę dla łańcuchów dostaw i logistyki morskiej, zwiększenie potencjału regionu w obsłudze transportu morskiego, offshore i energetyki, a także wzmocnienie roli Świnoujścia jako jednego z najważniejszych portów w Polsce i na południowym Bałtyku.
Projekt jest elementem długofalowej strategii rozwoju portów morskich i ma znacząco poprawić konkurencyjność całego polskiego sektora morskiego. Nowe tereny portowe mają przyciągnąć zarówno operatorów logistycznych, jak i inwestorów przemysłowych. Rozbudowa infrastruktury morskiej zwiększy możliwości obsługi towarów, ułatwi rozwój powiązanych sektorów i wzmocni rolę regionu w międzynarodowych łańcuchach transportowych.
Nowy terminal w Świnoujściu powinien rozpocząć działalność na początku 2028 roku. Pomerania będzie sztucznym przylądkiem o powierzchni 186 ha., co oznacza, że lądowa część Polski „urośnie” o wspomnianych 186 ha.
Podpisano umowę dotyczącą usunięcia tysięcy przedmiotów zalegających na dnie morskim w rejonie, gdzie przewidziano budowę Przylądka Pomerania. Prace obejmą teren o powierzchni 162 hektarów, a do wydobycia jest niemal 5 tysięcy obiektów różnego pochodzenia. Wartość kontraktu wynosi 22,8 mln zł.
wiz. Ministerstwo Infrastruktury
Oczyszczenie dna to kluczowy element przygotowań - dopiero po jego zakończeniu możliwe będzie rozpoczęcie robót hydrotechnicznych i formowanie docelowej infrastruktury nowego portu.
Przylądek Pomerania to planowana, nowoczesna rozbudowa portu w Świnoujściu, która ma znacząco zwiększyć możliwości przeładunkowe oraz stworzyć przestrzeń dla nowych inwestycji logistycznych i przemysłowych. Koncepcja obejmuje m.in.: budowę nowych basenów portowych, powstanie nabrzeży dostosowanych do obsługi dużych jednostek, infrastrukturę dla łańcuchów dostaw i logistyki morskiej, zwiększenie potencjału regionu w obsłudze transportu morskiego, offshore i energetyki, a także wzmocnienie roli Świnoujścia jako jednego z najważniejszych portów w Polsce i na południowym Bałtyku.
Projekt jest elementem długofalowej strategii rozwoju portów morskich i ma znacząco poprawić konkurencyjność całego polskiego sektora morskiego. Nowe tereny portowe mają przyciągnąć zarówno operatorów logistycznych, jak i inwestorów przemysłowych. Rozbudowa infrastruktury morskiej zwiększy możliwości obsługi towarów, ułatwi rozwój powiązanych sektorów i wzmocni rolę regionu w międzynarodowych łańcuchach transportowych.
Nowy terminal w Świnoujściu powinien rozpocząć działalność na początku 2028 roku. Pomerania będzie sztucznym przylądkiem o powierzchni 186 ha., co oznacza, że lądowa część Polski „urośnie” o wspomnianych 186 ha.
Komentarze
Brak wpisów.