Września
Wiadomości
Start inwestycji za setki milionów. Rozbudowa fabryki Volkswagena, gdzie produkowane będą auta nowej generacji
Volkswagen Poznań rozpoczyna największą od dekady inwestycję w Wielkopolsce. W zakładzie we Wrześni powstaną dwie nowe hale, w których produkowana będzie kolejna generacja w pełni elektrycznego Craftera - to kluczowy krok w elektryfikacji oferty marki i wzmocnienie pozycji Polski na motoryzacyjnej mapie Europy.
Volkswagen Poznań ogłosił rozpoczęcie przygotowań do jednej z najważniejszych inwestycji w swojej historii. Zakład we Wrześni, który w przyszłym roku będzie obchodził dziesięciolecie istnienia, zostanie rozbudowany o dwie nowe hale produkcyjne. To właśnie tam powstanie nowa generacja w pełni elektrycznego Volkswagena Craftera - modelu, który ma wzmocnić pozycję koncernu w segmencie samochodów dostawczych i przyspieszyć jego transformację w kierunku elektromobilności.
Fabryka we Wrześni to jedna z najnowocześniejszych inwestycji koncernu w Europie i jedyne miejsce na świecie, gdzie produkowane są modele Crafter i MAN TGE. Teraz do portfolio zakładu dołączy w pełni elektryczna wersja Craftera nowej generacji. Jak podkreśla Stefan Mecha, prezes zarządu marki Volkswagen Samochody Dostawcze, decyzja o rozbudowie zakładu jest naturalnym krokiem w dalszym rozwoju marki:
– Nowa generacja pojazdów elektrycznych pozwoli nam umocnić pozycję w segmencie dostawczym i otworzy nowy rozdział w historii produkcji we Wrześni – mówi Mecha.
Volkswagen Poznań ma już komplet pozwoleń na rozpoczęcie inwestycji. Wmurowanie kamienia węgielnego zaplanowano na listopad 2025 roku, a właściwe prace budowlane ruszą na początku 2026 r. W ramach rozbudowy powstanie nowa hala budowy karoserii oraz nowoczesny magazyn baterii, przystosowany do wymogów produkcji samochodów elektrycznych. Zakończenie inwestycji przewidziano na 2027 rok.
Stefanie Hegels, prezeska Volkswagen Poznań, podkreśla strategiczne znaczenie przedsięwzięcia:
– Rozbudowa zakładu to kluczowy krok w kierunku elektromobilności. Inwestujemy w nową infrastrukturę i kompetencje, które zapewnią stabilność zatrudnienia i utrzymają naszą pozycję lidera w produkcji samochodów użytkowych – zaznacza.
Zakład we Wrześni zajmuje powierzchnię 220 hektarów - tyle co 300 boisk piłkarskich. W produkcji wykorzystywanych jest ponad 1300 robotów i systemy jakości oparte na sztucznej inteligencji. Fabryka już teraz należy do najbardziej zautomatyzowanych w regionie, a nowe obiekty jeszcze bardziej zwiększą jej efektywność. Obecnie w spółce Volkswagen Poznań pracuje około 9 tys. osób, co czyni ją największym pracodawcą w Wielkopolsce.
Inwestycja we Wrześni ma także wymiar ekologiczny. Zakład, podobnie jak inne fabryki Volkswagena w Polsce, jest w pełni zasilany energią odnawialną. Dodatkowo działa tu własna farma fotowoltaiczna o mocy 18,3 MW, która pokrywa około 25 proc. rocznego zapotrzebowania zakładu. W sprzyjających warunkach pogodowych może w 100 proc. zasilić całą fabrykę.
Branża motoryzacyjna odpowiada dziś za około 8 proc. polskiego PKB i daje pracę ponad 200 tys. osób. Jak przypomina Jakub Faryś, prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego, inwestycje takie jak ta w Wrześni mają efekt multiplikacyjny - każde miejsce pracy w fabryce generuje nawet siedem kolejnych w sektorach powiązanych.
Volkswagen Poznań ogłosił rozpoczęcie przygotowań do jednej z najważniejszych inwestycji w swojej historii. Zakład we Wrześni, który w przyszłym roku będzie obchodził dziesięciolecie istnienia, zostanie rozbudowany o dwie nowe hale produkcyjne. To właśnie tam powstanie nowa generacja w pełni elektrycznego Volkswagena Craftera - modelu, który ma wzmocnić pozycję koncernu w segmencie samochodów dostawczych i przyspieszyć jego transformację w kierunku elektromobilności.
Fabryka we Wrześni to jedna z najnowocześniejszych inwestycji koncernu w Europie i jedyne miejsce na świecie, gdzie produkowane są modele Crafter i MAN TGE. Teraz do portfolio zakładu dołączy w pełni elektryczna wersja Craftera nowej generacji. Jak podkreśla Stefan Mecha, prezes zarządu marki Volkswagen Samochody Dostawcze, decyzja o rozbudowie zakładu jest naturalnym krokiem w dalszym rozwoju marki:
– Nowa generacja pojazdów elektrycznych pozwoli nam umocnić pozycję w segmencie dostawczym i otworzy nowy rozdział w historii produkcji we Wrześni – mówi Mecha.
Volkswagen Poznań ma już komplet pozwoleń na rozpoczęcie inwestycji. Wmurowanie kamienia węgielnego zaplanowano na listopad 2025 roku, a właściwe prace budowlane ruszą na początku 2026 r. W ramach rozbudowy powstanie nowa hala budowy karoserii oraz nowoczesny magazyn baterii, przystosowany do wymogów produkcji samochodów elektrycznych. Zakończenie inwestycji przewidziano na 2027 rok.
Stefanie Hegels, prezeska Volkswagen Poznań, podkreśla strategiczne znaczenie przedsięwzięcia:
– Rozbudowa zakładu to kluczowy krok w kierunku elektromobilności. Inwestujemy w nową infrastrukturę i kompetencje, które zapewnią stabilność zatrudnienia i utrzymają naszą pozycję lidera w produkcji samochodów użytkowych – zaznacza.
Zakład we Wrześni zajmuje powierzchnię 220 hektarów - tyle co 300 boisk piłkarskich. W produkcji wykorzystywanych jest ponad 1300 robotów i systemy jakości oparte na sztucznej inteligencji. Fabryka już teraz należy do najbardziej zautomatyzowanych w regionie, a nowe obiekty jeszcze bardziej zwiększą jej efektywność. Obecnie w spółce Volkswagen Poznań pracuje około 9 tys. osób, co czyni ją największym pracodawcą w Wielkopolsce.
Inwestycja we Wrześni ma także wymiar ekologiczny. Zakład, podobnie jak inne fabryki Volkswagena w Polsce, jest w pełni zasilany energią odnawialną. Dodatkowo działa tu własna farma fotowoltaiczna o mocy 18,3 MW, która pokrywa około 25 proc. rocznego zapotrzebowania zakładu. W sprzyjających warunkach pogodowych może w 100 proc. zasilić całą fabrykę.
Branża motoryzacyjna odpowiada dziś za około 8 proc. polskiego PKB i daje pracę ponad 200 tys. osób. Jak przypomina Jakub Faryś, prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego, inwestycje takie jak ta w Wrześni mają efekt multiplikacyjny - każde miejsce pracy w fabryce generuje nawet siedem kolejnych w sektorach powiązanych.
Komentarze
Brak wpisów.