Miniaturka Novotel Poznań Centrum

Novotel Poznań Centrum
Poznań, Andersa 1

Mapa
Kliknij, by wczytać mapę

Informacje

Inne nazwy
Hotel Poznań
Dzielnica
Stare Miasto
Otaczające ulice
Andersa, Królowej Jadwigi
Rodzaj struktury
Budynek
Rodzaj zabudowy
wieżowiec
Funkcja główna
hotelarski
Status
ukończony
Rozpoczęcie budowy
1975
Zakończenie budowy
1978

Dane techniczne

Wysokość strukturalna
60 m
Wysokość do dachu
60 m
Wysokość architektoniczna
68 m
Kondygnacje nadziemne
19
Kondygnacje podziemne
1
Pokoje hotelowe
480

Opis

Novotel Poznań Centrum powstało w Poznaniu w obrębie dzielnicy Stare Miasto przy ulicy Andersa 1 u zbiegu Królowej Jadwigi. Czasem funkcjonuje pod nazwą Hotel Poznań. Konstrukcja obiektu infrastruktury turystycznej ruszyła w 1975, a dobiegła końca w 1978 roku. W odległości 86 metrów planowany jest zespół budynków biurowych Andersia Silver, 147 metrów dalej znajduje się Biurowiec Biurowiec Andersia Business Centre, a 159 metrów dalej znajduje się obiekt biurowy Andersia Tower.

Informacje dodatkowe

  • wykonany w technologii wielkiej płyty winogradzkiej według projektu J. Buszkiewicza i J. Maciejewskiego
  • posiada 465 klimatyzowanych pokoi jedno- i dwuosobowych, 15 apartamentów
  • budynek dysponuje salą bankietowo-konferencyjną o powierzchni 824 m² na 800 osób
  • jest to największy hotel w Poznaniu
  • dawniej obiekt nosił nazwę: Hotel Orbis Poznań
Ostatnio zmodyfikowano 1990-01-01 01:00:00

Forum opinii Novotelu Poznań Centrum


  • poz
    Gość
    2019-09-12 12:19:49
    fotka miniaturowa to nie zdjęcie Novotelu poznańskiego

  • Pyra
    Gość
    2020-08-25 11:20:34
    Po wybudowaniu Silvera, Novotel będzie pasował do okolicy jak przysłowiowa pięść do nosa. Ehh... utopijne marzenia, ale, gdyby go zburzyć i przy okazji zburzyć budynek Teatru Muzycznego to powstałoby miejsce na 3 nowoczesne wieżowce.

  • dębiec
    Gość
    2020-08-25 15:40:34
    Może za 50 lat :D Trzeba teraz przy wizji wznoszenia dwóch wież 100-115 m jednocześnie liczyć na kolejne budynki na działce między PKP a Nowym Rynkiem, na Wolne Tory, ale przede wszystkim w końcu na działkę Wechty, teren po salonie Fiata i Multikinie 51. Potencjał jest, ale dobrze wiemy, Skanska prędzej zrezygnuje z części mieszkaniowej i postawi tam kolejny wieżowiec, niż nastąpi wcześniej przeze mnie wskazane.

  • Pyra
    Gość
    2020-08-25 22:52:54
    @dębiec, pełna zgoda. Do tego należałoby dodać trójkąt Kościuszki, Ratajczaka, Powstańców Wlkp., który powinien zostać zabudowany wieżowcami po uprzednim zburzeniu baraków, które na nim niestety stoją. Jak już fantazjujemy to wcisnąłbym wieżowiec na miejsce parkingu pomiędzy oddziałem neofilologii UAM a budynkiem Miastoprojektu na Niepodległości/Powstańców. Uzupełniłby lukę w pierzei a wysokość nie byłaby problemem skoro obok stoi budynek Akademii Ekonomicznej i wyczekiwana Korona Wechty. Wole Tory, Działka pomiędzy dworcem PKP a Nowym Rynkiem, działka po salonie Fiata, działka po Multikinie 51 + działka po parkingu za Multikinem. Ale przecież mamy jeszce mnóstwo miejsca do zagospodarowania po stadionie Szyca, teraz targowiska na Bema, to są bardzo duże tereny, które również mogłyby być zabudowane wieżowcami. Działka na której stoi Victoria Center i działka Lotosu po drugiej stronie zabudowane wieżowcami stworzyłyby bramę do poznańskiego City. Do tego Ataner również mógłby postawić kilka wież kontynuując rozbudowę Delty, dałoby to super efekt wielkomiejskości dla podróżnych przykeżdzających pociągami. Do tego budynek Filcharmonii/Teatru Muzycznego dopełniły Kaponierę. Miejsce jest również na wysoką zabudowę w miejscu starego budynku dworca PKP i na placu przed nim. Targi kiedyś również rozważałby plan budowy wieżowców na ich terenie. Gdyby to wszystko zostało zrealizowane to byłoby to coś pięknego. A przecież można puścić wodzę fantazji dalej. Wystarczy wyobrazić sobie, że lotnisko z Ławicy zostaje przeniesione na Krzesiny, a wojsko wynosi się do Powidza. Tor Poznań zostaje przeniesiony rowneiż w okolice Krzesin a na Ławicy od Przeźmierowa, aż do Polskiej powstaje całkiem nowa dzielnica mieszkaniowa. Dąbrowskiego i Bukowska połączone trzecią ramą, środkiem dzielnicy trasa tramwajowa przedłużona z Ogrodów. Do tego kontynuacja zabudowy Business Garden wzdłuż Bułgarskiej (po uprzednim wyburzeniu Lidla, Matsa, Biedronki), Polskiej aż do Dąbrowskiego i wzdłuż Dąbrowskiego aż do Os. Lotnictwa Polskiego. Super byłoby również gdyby udało się domknąć ring wokół miasta budując północno - wschodnią obwodnicę w standardzie drogi ,,S”. Można by pisać, mnożyć te fantazje. I gdyby tylko doczekać ich spełnienia.

Odpowiedz

Komentujesz jako gość.