
Szczytno
Wiadomości
Oddano do użytku Port Lotniczy Olsztyn-Mazury
W miejscu dawnego lotniska wojskowego w Szymanach koło Szczytna, otwarty został nowy terminal pasażerski portu lotniczego Olsztyn-Mazury. Pierwsi pasażerowie zostaną obsłużeni jesienią bieżącego roku.
Dawne lotnisko wojskowe przed i w trakcie II wojny światowej służyło niemieckiemu lotnictwu. Po zakończeniu wojny z lotniska korzystało polskie lotnictwo wojskowe, aż do 1996 roku, kiedy na mocy decyzji ministra obrony narodowej służyło potrzebom samolotów pasażerskich.
Olsztyński port lotniczy posiada drogę startową o wymiarach 60 x 2500 metrów, wyposażoną w oświetlenie podejścia na kierunku 20° i 200°. Terminal obsługiwał będzie rejsy stałe, czarterowe oraz general aviation z możliwością zaopatrzenia statków powietrznych w paliwo typu Jet, Avgas i olej napędowy.
Wbicie pierwszej łopaty na budowie nowego terminala odbyło się w sierpniu ubiegłego roku. Generalnym wykonawcą była firma Mostostal Warszawa.
Budowa nowego portu lotniczego została zrealizowana w ramach projektu inwestycyjnego Regionalny Port Lotniczy Olsztyn - Mazury. Koszt inwestycji wyniósł około 204 mln złotych, a część pieniędzy pochodziła z dotacji Unii Europejskiej.
Dawne lotnisko wojskowe przed i w trakcie II wojny światowej służyło niemieckiemu lotnictwu. Po zakończeniu wojny z lotniska korzystało polskie lotnictwo wojskowe, aż do 1996 roku, kiedy na mocy decyzji ministra obrony narodowej służyło potrzebom samolotów pasażerskich.
Olsztyński port lotniczy posiada drogę startową o wymiarach 60 x 2500 metrów, wyposażoną w oświetlenie podejścia na kierunku 20° i 200°. Terminal obsługiwał będzie rejsy stałe, czarterowe oraz general aviation z możliwością zaopatrzenia statków powietrznych w paliwo typu Jet, Avgas i olej napędowy.
Wbicie pierwszej łopaty na budowie nowego terminala odbyło się w sierpniu ubiegłego roku. Generalnym wykonawcą była firma Mostostal Warszawa.
Budowa nowego portu lotniczego została zrealizowana w ramach projektu inwestycyjnego Regionalny Port Lotniczy Olsztyn - Mazury. Koszt inwestycji wyniósł około 204 mln złotych, a część pieniędzy pochodziła z dotacji Unii Europejskiej.
Komentarze
Brak wpisów.