
pomorskie
Wiadomości
Dużo chętnych na budowę drogi do elektrowni jądrowej
Trzynaście firm zgłosiło się w przetargu dotyczącym zaprojektowania i budowy pierwszego odcinka drogi do elektrowni jądrowej „Lubiatowo-Kopalino”. Wszystkie złożone oferty mieszczą się w zaplanowanym budżecie.
Poznaliśmy oferty wykonawców w przetargu, który dotyczy zaprojektowania, a także wybudowania odcinka od Lubiatowa do drogi wojewódzkiej nr 213 do przyszłej elektrowni jądrowej „Lubiatowo-Kopalino”. Będzie to jeden z dwóch fragmentów drogi krajowej.
W przetargu udział wzięło trzynaście podmiotów. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad po przeanalizowaniu ofert, wyłoni firmę, która złożyła najkorzystniejszą i podpiszą z nią kontrakt. Najniższa cenę zaproponowało konsorcjum firm Polimex Infrastruktura i Polimex Mostostal, które wyceniło swoją pracę na kwotę blisko 178 mln zł. Z kolei najwyższą kwotę zaproponowała firma Fabe Polska z kwotą ponad 251 mln zł. Budżet zamawiającego wynosi 364 mln zł.
Wyłoniony wykonawca będzie miał 31 miesięcy na realizację zadania, licząc od momentu podpisania umowy, która ma zostać zawarta w II kwartale tego roku. Całość ma być gotowa w II kwartale 2028 roku.
Harmonogram inwestycji zakłada, że pod koniec stycznia wydana ma zostać decyzja środowiskowa dla drugiego odcinka drogi między DW213 i węzłem Łęczyce na S6. Termin otwarcia ofert w przetargu na tą część trasy powiązany jest z terminem uzyskania DŚU.
Budowa drogi krajowej do elektrowni jądrowej to ważna inwestycja z perspektywy strategicznej państwa polskiego. Ponadto nowa trasa będzie miała także kluczowe znaczenie w sezonie turystycznym, stanowiąc alternatywę dojazdu nad Bałtyk.
Poznaliśmy oferty wykonawców w przetargu, który dotyczy zaprojektowania, a także wybudowania odcinka od Lubiatowa do drogi wojewódzkiej nr 213 do przyszłej elektrowni jądrowej „Lubiatowo-Kopalino”. Będzie to jeden z dwóch fragmentów drogi krajowej.
W przetargu udział wzięło trzynaście podmiotów. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad po przeanalizowaniu ofert, wyłoni firmę, która złożyła najkorzystniejszą i podpiszą z nią kontrakt. Najniższa cenę zaproponowało konsorcjum firm Polimex Infrastruktura i Polimex Mostostal, które wyceniło swoją pracę na kwotę blisko 178 mln zł. Z kolei najwyższą kwotę zaproponowała firma Fabe Polska z kwotą ponad 251 mln zł. Budżet zamawiającego wynosi 364 mln zł.
Wyłoniony wykonawca będzie miał 31 miesięcy na realizację zadania, licząc od momentu podpisania umowy, która ma zostać zawarta w II kwartale tego roku. Całość ma być gotowa w II kwartale 2028 roku.
Harmonogram inwestycji zakłada, że pod koniec stycznia wydana ma zostać decyzja środowiskowa dla drugiego odcinka drogi między DW213 i węzłem Łęczyce na S6. Termin otwarcia ofert w przetargu na tą część trasy powiązany jest z terminem uzyskania DŚU.
Budowa drogi krajowej do elektrowni jądrowej to ważna inwestycja z perspektywy strategicznej państwa polskiego. Ponadto nowa trasa będzie miała także kluczowe znaczenie w sezonie turystycznym, stanowiąc alternatywę dojazdu nad Bałtyk.
Komentarze
Brak wpisów.