
podlaskie
Wiadomości
Powstaje kluczowy fragment przyszłej trasy Via Carpatia. Jeden z odcinków blisko ukończenia
Budowa drogi ekspresowej S19 na odcinku Haćki – Bielsk Podlaski Zachód postępuje zgodnie z harmonogramem. Na koniec maja 2025 roku poziom zaawansowania prac osiągnął 80%, co oznacza, że kluczowy fragment międzynarodowego szlaku Via Carpatia zbliża się do finalizacji.
Realizowany przez firmę Budimex projekt obejmuje nie tylko budowę 9-kilometrowego odcinka ekspresówki, ale również 2,16 km drogi krajowej nr 66 oraz rozbudowaną infrastrukturę towarzyszącą.
W ramach inwestycji powstaje m.in. siedem wiaduktów, dwa przejścia dla zwierząt oraz siedem przepustów ekologicznych, co świadczy o uwzględnieniu aspektów środowiskowych i potrzeb lokalnej fauny. Trwają również prace przy budowie dwóch węzłów drogowych – „Bielsk Podlaski Północ” i „Bielsk Podlaski Zachód”. Szczególnie ważnym elementem tego ostatniego będą dwa ronda średnie oraz czterowlotowe rondo łączące nowe przełożenie DK66 z jej istniejącym przebiegiem.
Wykonawca zakończył już budowę fundamentów i podpór obiektów mostowych. Zaawansowane są również roboty ziemne, których łączny wolumen przekroczył 1 milion metrów sześciennych. Równolegle zakończono skomplikowaną przebudowę sieci podziemnych – wodociągowej, gazowej i energetycznej. Cały projekt przewiduje zużycie aż 175 tys. ton mas bitumicznych, co świadczy o jego rozmachu i znaczeniu.
Wartość kontraktu to około 326 milionów złotych brutto. Budowa tego odcinka drogi S19 ma ogromne znaczenie nie tylko dla regionu, ale także dla całego europejskiego systemu transportowego. Trasa Via Carpatia, której częścią jest S19, będzie liczyć 570 km w granicach Polski i połączy przejście graniczne z Białorusią w Kuźnicy Białostockiej z granicą ze Słowacją w Barwinku.
Via Carpatia to korytarz o strategicznym znaczeniu – łączący Europę Północną z Południową i stanowiący fundament rozwoju gospodarczego krajów Europy Środkowo-Wschodniej. Odcinek Haćki – Bielsk Podlaski Zachód to nie tylko fragment drogi – to krok w stronę nowoczesnej, zintegrowanej i bezpiecznej infrastruktury transportowej.
Realizowany przez firmę Budimex projekt obejmuje nie tylko budowę 9-kilometrowego odcinka ekspresówki, ale również 2,16 km drogi krajowej nr 66 oraz rozbudowaną infrastrukturę towarzyszącą.
W ramach inwestycji powstaje m.in. siedem wiaduktów, dwa przejścia dla zwierząt oraz siedem przepustów ekologicznych, co świadczy o uwzględnieniu aspektów środowiskowych i potrzeb lokalnej fauny. Trwają również prace przy budowie dwóch węzłów drogowych – „Bielsk Podlaski Północ” i „Bielsk Podlaski Zachód”. Szczególnie ważnym elementem tego ostatniego będą dwa ronda średnie oraz czterowlotowe rondo łączące nowe przełożenie DK66 z jej istniejącym przebiegiem.
Utrzymujemy wysokie tempo prac i konsekwentnie realizujemy kolejne etapy inwestycji. Budowa S19 na Podlasiu to strategiczny projekt zarówno z punktu widzenia lokalnych społeczności, jak i całej infrastruktury transportowej Polskipowiedział: Robert Gromala, Dyrektor Kontraktu w Budimex SA.
Wykonawca zakończył już budowę fundamentów i podpór obiektów mostowych. Zaawansowane są również roboty ziemne, których łączny wolumen przekroczył 1 milion metrów sześciennych. Równolegle zakończono skomplikowaną przebudowę sieci podziemnych – wodociągowej, gazowej i energetycznej. Cały projekt przewiduje zużycie aż 175 tys. ton mas bitumicznych, co świadczy o jego rozmachu i znaczeniu.
Wartość kontraktu to około 326 milionów złotych brutto. Budowa tego odcinka drogi S19 ma ogromne znaczenie nie tylko dla regionu, ale także dla całego europejskiego systemu transportowego. Trasa Via Carpatia, której częścią jest S19, będzie liczyć 570 km w granicach Polski i połączy przejście graniczne z Białorusią w Kuźnicy Białostockiej z granicą ze Słowacją w Barwinku.
Via Carpatia to korytarz o strategicznym znaczeniu – łączący Europę Północną z Południową i stanowiący fundament rozwoju gospodarczego krajów Europy Środkowo-Wschodniej. Odcinek Haćki – Bielsk Podlaski Zachód to nie tylko fragment drogi – to krok w stronę nowoczesnej, zintegrowanej i bezpiecznej infrastruktury transportowej.
Inne wiadomości o Budimex
- Port Gdańsk może już obsłużyć największe kontenerowce świata. Otwarcie nowego terminala 2025-06-09 06:08:18
- Zaawansowana inżynieria na finiszu jednej z największych inwestycji kolejowych w Polsce. Publikujemy nowy film z placu budowy 2025-05-15 09:57:42
- Kluczowa inwestycja w infrastrukturę sportową Uniwersytetu Gdańskiego. Rusza budowa nowoczesnego Centrum Sportu 2025-04-29 08:46:07
- Neogotycki dworzec z początku XX wieku odzyskał historyczny blask 2025-04-11 16:14:08
-
Komentarze
Brak wpisów.