Modernizacja trasy kolejowej Poznań-Szczecin za 2 mld zł
Znamy już oferty, jakie otrzymały PKP PLK w przetargu dotyczącym przygotowania dokumentacji projektowej dla modernizacji linii kolejowej nr 351 z Poznania do Szczecina. Szacuje się, że prace modernizacyjne pochłoną około 2 mld zł.
W ramach inwestycji wymienione mają zostać tory na odcinku 200 kilometrów, a dodatkowo przebudowane będą wiadukty, mosty, urządzenia sterowania ruchem oraz wszystkie perony. Modernizacja pozwoli osiągnąć na tym odcinku prędkość do 160 km. Dzięki temu czas podróży między miastami skróci się z obecnych 2 godzin 30 minut do 2 godzin. Powstać ma również europejski system sterowania ruchem ERTMS.
PKP PLK podzieliły przetarg na trzy części - pierwszy to odcinek trasy od stacji Poznań Główny do stacji Wronki o długości około 52 kilometrów. Drugi fragment będzie miał długość około 53 km i przebiegał będzie od Wronek do stacji Dobiegniew. Ostatnim odcinkiem jest trasa od Dobiegniewa do stacji Szczecin Dąbie, który będzie miał długość około 92 km.
Inwestycja ma zostać zrealizowana w ciągu 810 dni.
Najkorzystniejszą ofertę w pierwszym zadaniu złożyło Biuro Projektów Komunikacyjnych z Poznania (11,56 mln zł brutto), w drugim EGIS Polska Inżynieria (12,22 mln zł brutto), a w trzecim najtaniej swoje usługi wyceniło Halcrow Group (16,84 mln zł brutto).
W ramach inwestycji wymienione mają zostać tory na odcinku 200 kilometrów, a dodatkowo przebudowane będą wiadukty, mosty, urządzenia sterowania ruchem oraz wszystkie perony. Modernizacja pozwoli osiągnąć na tym odcinku prędkość do 160 km. Dzięki temu czas podróży między miastami skróci się z obecnych 2 godzin 30 minut do 2 godzin. Powstać ma również europejski system sterowania ruchem ERTMS.
PKP PLK podzieliły przetarg na trzy części - pierwszy to odcinek trasy od stacji Poznań Główny do stacji Wronki o długości około 52 kilometrów. Drugi fragment będzie miał długość około 53 km i przebiegał będzie od Wronek do stacji Dobiegniew. Ostatnim odcinkiem jest trasa od Dobiegniewa do stacji Szczecin Dąbie, który będzie miał długość około 92 km.
Inwestycja ma zostać zrealizowana w ciągu 810 dni.
Najkorzystniejszą ofertę w pierwszym zadaniu złożyło Biuro Projektów Komunikacyjnych z Poznania (11,56 mln zł brutto), w drugim EGIS Polska Inżynieria (12,22 mln zł brutto), a w trzecim najtaniej swoje usługi wyceniło Halcrow Group (16,84 mln zł brutto).
Komentarze
Brak wpisów.