Mniej niż godzinę z Warszawy do Łodzi. Poznaliśmy trasę Kolei Dużych Prędkości
W około 45 minut z Łodzi do Warszawy i pociągi o prędkości nawet do 350 km/h - tak wyglądają plany Kolei Dużych Prędkości, która ma powstać w ramach budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego (Port Solidarności).
Władze Centralnego Portu Komunikacyjnego przedstawiły tzw. wariant inwestorski dla 140-kilometrowego odcinka Kolei Dużych Prędkości Warszawa–Łódź. To pomiędzy tymi dwoma dużymi miastami powstać ma nowe lotnisko - Centralny Port Komunikacyjny – Solidarność.
CPK ujawniło szczegóły pierwszego odcinka Kolei Dużych Prędkości pomiędzy Warszawą a Łodzią. Rekomendowany przebieg nowej linii został wybrany spośród czterech wariantów. Od zachodnich granic województwa KDP będzie biegła wzdłuż autostrady A2. Obok Łyszkowic tory odbiją na południe, przecinając autostradę i po łuku dotrą do północno–wschodniej części Brzezin. Tam powstanie nowa stacja kolejowa. Następnie pobiegnie w kierunku Łodzi przez sam środek lasu Wiączyńskiego, rozcinając go na pół. Przetnie A1 i pojedzie przez Mileszki i okolicach ul. Henrykowskiej włączy się w istniejącą linię do Łodzi Fabrycznej. Powstać ma także odgałęzienie na Widzew.
Kolej Dużych Prędkości pomiędzy Warszawą Zachodnią a Łodzią Fabryczną ma zostać uruchomiony w momencie otwarcia Portu Solidarności. Przedstawiciele spółki odpowiedzialnej za realizację inwestycji mówią, że uruchomienie CPK mogłoby nastąpić już w 2027 roku, jednak jest to sprzeczne z rządowym ustaleniem, według którego pierwsze rejsy mogłyby się odbyć nie wcześniej niż w 2028 r.
Na trasie pomiędzy Warszawą a Łodzią pociągi mają osiągnąć prędkość 250 km/h, a w przyszłości nawet 350 km/h. Skróci to przejazd do około 45 minut. Pasażerowie mają dojechać do Portu Solidarność: z Warszawy w ok. 15 min, z Łodzi w ok. 30 min.
Władze Centralnego Portu Komunikacyjnego przedstawiły tzw. wariant inwestorski dla 140-kilometrowego odcinka Kolei Dużych Prędkości Warszawa–Łódź. To pomiędzy tymi dwoma dużymi miastami powstać ma nowe lotnisko - Centralny Port Komunikacyjny – Solidarność.
CPK ujawniło szczegóły pierwszego odcinka Kolei Dużych Prędkości pomiędzy Warszawą a Łodzią. Rekomendowany przebieg nowej linii został wybrany spośród czterech wariantów. Od zachodnich granic województwa KDP będzie biegła wzdłuż autostrady A2. Obok Łyszkowic tory odbiją na południe, przecinając autostradę i po łuku dotrą do północno–wschodniej części Brzezin. Tam powstanie nowa stacja kolejowa. Następnie pobiegnie w kierunku Łodzi przez sam środek lasu Wiączyńskiego, rozcinając go na pół. Przetnie A1 i pojedzie przez Mileszki i okolicach ul. Henrykowskiej włączy się w istniejącą linię do Łodzi Fabrycznej. Powstać ma także odgałęzienie na Widzew.
Kolej Dużych Prędkości pomiędzy Warszawą Zachodnią a Łodzią Fabryczną ma zostać uruchomiony w momencie otwarcia Portu Solidarności. Przedstawiciele spółki odpowiedzialnej za realizację inwestycji mówią, że uruchomienie CPK mogłoby nastąpić już w 2027 roku, jednak jest to sprzeczne z rządowym ustaleniem, według którego pierwsze rejsy mogłyby się odbyć nie wcześniej niż w 2028 r.
Na trasie pomiędzy Warszawą a Łodzią pociągi mają osiągnąć prędkość 250 km/h, a w przyszłości nawet 350 km/h. Skróci to przejazd do około 45 minut. Pasażerowie mają dojechać do Portu Solidarność: z Warszawy w ok. 15 min, z Łodzi w ok. 30 min.
Obywatel
Gość
Człowiek
Gość
Paweł
Gość
gość
Gość
Camry22
Gość
Czy jakas brzezinska blaza ma.wiecej do powiedzenia niz reszta.to paranoja
jakas 250 na godzine..ciekawe gdzie sie rozpedzi jak na.zadupiu tzn brzeziny ma. stanąc
Promil
Gość
Dany
Gość
Zetka
Gość
Zetka
Gość
gość
Gość
gość
Gość
Gd
Gość
Gd
Gość
F35
Gość