
Warszawa
Wiadomości
Rusza największy projekt w ramach programu Nowe Centrum Warszawy
Przebudowa kwartału ulic Złotej, Zgoda, Sienkiewicza i Jasnej to jeden z kluczowych elementów programu Nowe Centrum Warszawy, którego zadaniem będzie połączenie w jedną funkcjonalną całość Muzeum Sztuki Nowoczesnej, powstającego placu Centralnego, przebudowywanego placu Powstańców Warszawy oraz placu Pięciu Rogów.
Już w najbliższy piątek, 16 sierpnia nastąpi zmiana organizacji ruchu i zasad parkowania w kwartale ulic Złotej, Zgoda, Sienkiewicza i Jasnej. Rozpoczynająca się przebudowa tej ważnej części stolicy wpłynie także na ruch pieszych, który odbywał się będzie inaczej w trakcie prowadzonych robót w tym miejscu.
Przebudowa kwartału to największy projekt w ramach programu Nowe Centrum Warszawy i jeden z jego kluczowych elementów. Inwestycja połączy w jedną funkcjonalną całość Muzeum Sztuki Nowoczesnej, powstający plac Centralny, przebudowywany plac Powstańców Warszawy oraz plac Pięciu Rogów. Za realizację tej ważnej inwestycji odpowiada Zarząd Dróg Miejskich, który w najbliższym czasie uruchomi stronę internetową poświęconą temu projektowi.
Rozpoczynające się przedsięwzięcie w ścisłym Śródmieściu obejmie teren o wielkości aż 2,5 hektara, co jest 10-krotnie większą powierzchnią niż plac Pięciu Rogów. W ramach inwestycji pojawi się mnóstwo zieleni, w tym drzewa i zieleń niska, mała architektura, zwiększona zostanie przestrzeń dla pieszych, a miejsca parkingowe w większości zostaną ulokowane pod ziemią, a dokładnie na podziemny parking samochodowy pod placem Powstańców Warszawy.
Generalnym wykonawcą inwestycji została firma Skanska, która w skrupulatny sposób zaplanowała wszystkie prace, w tym zapewnienie dogodnego dojazdu do wszystkich budynków mieszczących się na terenie prac budowlanych. Wykonawca ma 24 miesiące na realizację podpisanego kontraktu.
Pierwszy etap przebudowy rozpocznie się w piątek, 16 sierpnia, o godzinie 12:00. Na odcinkach pomiędzy ulicami Moniuszki a Sienkiewicza oraz Boduena i Brokla pozostanie jeden kierunek ruchu. Z kolei fragment pomiędzy Sienkiewicza a Boduena kierowcy będą mieli możliwość jazdy w dwóch kierunkach. Pojawi się nakaz skrętu z ulicy Jasnej w Brokla (nie będzie dotyczył dojazdu do Złotej, Chmielnej i Zgody w stronę placu Pięciu Rogów). Zamknięty zostanie ponadto fragment ulicy Zgoda łączący Jasną z Sienkiewicza. Kierowcy wyjadą z ulicy Boduena na Jasną oraz z Jasnej na Sienkiewicza w obie strony.
Ulice Złota i Zgoda (w kierunku placu Pięciu Rogów) będą wyłączone z ruchu, a jedynie mieszkańcy posesji przy ulicach Złotej, Zgoda i Chmielnej będą mieli do nich dojazd.
Wzdłuż ulic Złotej i Zgoda przejdą wyłącznie mieszkańcy do posesji. Niedostępny będzie chodnik po jednej stronie ulicy Zgoda, mieszczący się pomiędzy parkingiem przy pasażu „Wiecha” a Złotą. Ruch pieszych odbywał się będzie jedynie po stronie Domu Pod Orłami. Dostępny będzie nadal chodnik na Złotej, pomiędzy Marszałkowską a pasażem „Wiecha”.
Trzech trzech parkingach samochodowych na placu Młynarskiego, przed Domem Pod Orłami oraz przy pasażu „Wiecha” pojawi się zaplecze budowy, a pozostałe miejsca parkingowe na realizowanym kwartale udostępnione będą jedynie dla mieszkańców.
Trzy istniejące parkingi: na placu Młynarskiego (obok budynku Filharmonii Narodowej), przed Domem Pod Orłami oraz przy pasażu „Wiecha” drogowcy zajmą na zaplecze budowy.
Metamorfoza kwartału ulic Złotej, Zgoda, Sienkiewicza i Jasnej
Już w najbliższy piątek, 16 sierpnia nastąpi zmiana organizacji ruchu i zasad parkowania w kwartale ulic Złotej, Zgoda, Sienkiewicza i Jasnej. Rozpoczynająca się przebudowa tej ważnej części stolicy wpłynie także na ruch pieszych, który odbywał się będzie inaczej w trakcie prowadzonych robót w tym miejscu.
Kluczowy element Nowego Centrum Warszawy
Przebudowa kwartału to największy projekt w ramach programu Nowe Centrum Warszawy i jeden z jego kluczowych elementów. Inwestycja połączy w jedną funkcjonalną całość Muzeum Sztuki Nowoczesnej, powstający plac Centralny, przebudowywany plac Powstańców Warszawy oraz plac Pięciu Rogów. Za realizację tej ważnej inwestycji odpowiada Zarząd Dróg Miejskich, który w najbliższym czasie uruchomi stronę internetową poświęconą temu projektowi.
Rozpoczynające się przedsięwzięcie w ścisłym Śródmieściu obejmie teren o wielkości aż 2,5 hektara, co jest 10-krotnie większą powierzchnią niż plac Pięciu Rogów. W ramach inwestycji pojawi się mnóstwo zieleni, w tym drzewa i zieleń niska, mała architektura, zwiększona zostanie przestrzeń dla pieszych, a miejsca parkingowe w większości zostaną ulokowane pod ziemią, a dokładnie na podziemny parking samochodowy pod placem Powstańców Warszawy.
Generalnym wykonawcą inwestycji została firma Skanska, która w skrupulatny sposób zaplanowała wszystkie prace, w tym zapewnienie dogodnego dojazdu do wszystkich budynków mieszczących się na terenie prac budowlanych. Wykonawca ma 24 miesiące na realizację podpisanego kontraktu.
Duże zmiany dla kierowców i pieszych
Pierwszy etap przebudowy rozpocznie się w piątek, 16 sierpnia, o godzinie 12:00. Na odcinkach pomiędzy ulicami Moniuszki a Sienkiewicza oraz Boduena i Brokla pozostanie jeden kierunek ruchu. Z kolei fragment pomiędzy Sienkiewicza a Boduena kierowcy będą mieli możliwość jazdy w dwóch kierunkach. Pojawi się nakaz skrętu z ulicy Jasnej w Brokla (nie będzie dotyczył dojazdu do Złotej, Chmielnej i Zgody w stronę placu Pięciu Rogów). Zamknięty zostanie ponadto fragment ulicy Zgoda łączący Jasną z Sienkiewicza. Kierowcy wyjadą z ulicy Boduena na Jasną oraz z Jasnej na Sienkiewicza w obie strony.
Ulice Złota i Zgoda (w kierunku placu Pięciu Rogów) będą wyłączone z ruchu, a jedynie mieszkańcy posesji przy ulicach Złotej, Zgoda i Chmielnej będą mieli do nich dojazd.
Wzdłuż ulic Złotej i Zgoda przejdą wyłącznie mieszkańcy do posesji. Niedostępny będzie chodnik po jednej stronie ulicy Zgoda, mieszczący się pomiędzy parkingiem przy pasażu „Wiecha” a Złotą. Ruch pieszych odbywał się będzie jedynie po stronie Domu Pod Orłami. Dostępny będzie nadal chodnik na Złotej, pomiędzy Marszałkowską a pasażem „Wiecha”.
Trzech trzech parkingach samochodowych na placu Młynarskiego, przed Domem Pod Orłami oraz przy pasażu „Wiecha” pojawi się zaplecze budowy, a pozostałe miejsca parkingowe na realizowanym kwartale udostępnione będą jedynie dla mieszkańców.
Trzy istniejące parkingi: na placu Młynarskiego (obok budynku Filharmonii Narodowej), przed Domem Pod Orłami oraz przy pasażu „Wiecha” drogowcy zajmą na zaplecze budowy.
Komentarze
Brak wpisów.