Przygotowania do realizacji najdłuższej linii metra warszawskiego. M4 połączy Tarchomin z Wilanowem


2024.03.19
Autor: Monika Kumorek
Będzie to najdłuższa linia metra warszawskiego, która połączy Tarchomin z Wilanowem i będzie miała długość 26 km. Rusza przetarg na prace przedprojektowe dla linii M4. W tym celu przeznaczone zostało w budżecie miasta 56 mln zł.

Najdłuższa warszawska linia metra


56 mln zł - tyle przeznaczyli stołeczni radni na prace przedprojektowe dotyczące czwartej linii metra, które będzie miało łączną długość 26 km i połączy Tarchomin z Wilanowem. Na jej trasie zaplanowano 23 stacje.

Na ostatniej sesji Rady Miasta podjęta została decyzja o przeznaczeniu środków finansowych na prace przedprojektowe dla nowej linii metra. Podmioty zainteresowane realizacją takiego zadania mogą się zgłaszać do przetargu. Prace przedprojektowe linii M4 powinny zakończyć się do 2027 r. Rolę inwestora zastępczego pełni Metro Warszawskie Sp. z o.o.

Chcemy precyzyjnie zaplanować przebieg linii M4, lokalizację stacji, wyjść oraz powiązań pomiędzy metrem i komunikacją naziemną. Czwarta linia metra będzie ważnym elementem systemu komunikacyjnego miasta – połączy 9 dzielnic, pokona bariery komunikacyjne przecinające miasto, w tym m.in. linie kolejowe i arterie drogowe, stworzy dogodne węzły przesiadkowe do innych środków transportu miejskiego
powiedział: Rafał Trzaskowski, prezydent Warszawy

Wyłoniony wykonawca prac przedprojektowych będzie miał za zadanie m.in. opracowanie projektu koncepcyjnego (raport wstępny), ustalenie stref wpływu, dokumentacja hydrogeologiczna i geologiczno-inżynierska oraz projekt koncepcyjny (raport końcowy). Realizacja tego zadania pozwoli ponadto odpowiedzieć na pytanie, czy możliwe będzie zastosowanie prowadzenia ruchu pojazdów autonomicznych (poruszający się bez udziału maszynisty) oraz zastosowanie na stacjach systemu drzwi peronowych. Dokument będzie podstawą do przygotowania projektu budowlanego i przetargu na budowę.

Linia M4 o długości 26 km i 23 stacjach, z czego dwie wspólne z M2 i M3 będzie najdłuższą z dotychczasowych linii. W ramach nowego odcinka ma powstać również kolejna stacja techniczno-postojowa oraz nowa centralna dyspozytornia.

Harmonogram prac


Wyłoniona firma otrzyma 38 miesięcy na wykonanie całości prac.

Komentarze

Brak wpisów.

Napisz komentarz

Komentujesz jako gość.