
Kraków
Wiadomości
W Krakowie powstanie premetro o długości ponad 20 km
Gotowe jest już opracowanie „Studium wykonalności budowy szybkiego, bezkolizyjnego transportu szynowego w Krakowie”, z którego wynika, że rekomendowanym wariantem jest budowa premetra. Poznaliśmy przebieg I etapu.
W przygotowaniach do „Studium wykonalności budowy szybkiego, bezkolizyjnego transportu szynowego w Krakowie”, rozpatrywane były trzy podsystemy transportu zbiorowego - metro, premetro „wahadło”, premetro szybki tramwaj, które obsługiwałyby północną część miasta na kierunku wschód-zachód. Opracowanie przygotowane zostało na zlecenie Gminy Kraków przez firmę ILF Consulting Engineers Polska.
Analizom ruchu poddano każdy z 7 wariantów przebiegu tras z 4 dodatkowymi podwariantami dla każdego z nich. Wykonanych zostało ponad 300 kombinacji obliczeń. Rekomendowanym wariantem dla Krakowa jest budowa premetra, która jest najoptymalniejszym rozwiązaniem dla miasta z puntu widzenia finansowego, społecznego i funkcjonalnego.
Prametro w Krakowie będzie miało przebieg częściowo tunelowy i estakadowy, a odcinek tunelowy zaprojektowany został głównie na odcinku centralnym, gdzie występują największe utrudnienia na sieci tramwajowej oraz w rejonie. Pozostała część przebiegała będzie naziemnie, co pozwoli wykorzystać częściowo istniejące torowiska tramwajowe (głównie w rejonie Nowej Huty). Długość trasy prametra wyniesie 21,82 km z czego 6,6 km przebiega w tunelu, a 1,4 km na estakadzie. Pozostałe odcinki to trasa na powierzchni terenu. Liczba stacji wynosi 32, a średnia odległość między nimi wyniesie 670 metrów.
W godzinach szczytu z krakowskiego prametra ma korzystać nawet 14 000 pasażerów.
Niebawem miasto ogłosić ma przetarg na przygotowanie dokumentów do decyzji środowiskowej wraz z jej uzyskaniem dla pierwszego etapu premetra, którym będzie odcinek estakadowo-tunelowy, od stacji DH Wanda do stacji Stadion Miejski o długości 10,5 km długości, z czego 5,6 to tunel pod Śródmieściem i 1,4 estakada. zakładany czas przejazdu to ok. 9 minut.
W przygotowaniach do „Studium wykonalności budowy szybkiego, bezkolizyjnego transportu szynowego w Krakowie”, rozpatrywane były trzy podsystemy transportu zbiorowego - metro, premetro „wahadło”, premetro szybki tramwaj, które obsługiwałyby północną część miasta na kierunku wschód-zachód. Opracowanie przygotowane zostało na zlecenie Gminy Kraków przez firmę ILF Consulting Engineers Polska.
Analizom ruchu poddano każdy z 7 wariantów przebiegu tras z 4 dodatkowymi podwariantami dla każdego z nich. Wykonanych zostało ponad 300 kombinacji obliczeń. Rekomendowanym wariantem dla Krakowa jest budowa premetra, która jest najoptymalniejszym rozwiązaniem dla miasta z puntu widzenia finansowego, społecznego i funkcjonalnego.
Prametro w Krakowie będzie miało przebieg częściowo tunelowy i estakadowy, a odcinek tunelowy zaprojektowany został głównie na odcinku centralnym, gdzie występują największe utrudnienia na sieci tramwajowej oraz w rejonie. Pozostała część przebiegała będzie naziemnie, co pozwoli wykorzystać częściowo istniejące torowiska tramwajowe (głównie w rejonie Nowej Huty). Długość trasy prametra wyniesie 21,82 km z czego 6,6 km przebiega w tunelu, a 1,4 km na estakadzie. Pozostałe odcinki to trasa na powierzchni terenu. Liczba stacji wynosi 32, a średnia odległość między nimi wyniesie 670 metrów.
W godzinach szczytu z krakowskiego prametra ma korzystać nawet 14 000 pasażerów.
Niebawem miasto ogłosić ma przetarg na przygotowanie dokumentów do decyzji środowiskowej wraz z jej uzyskaniem dla pierwszego etapu premetra, którym będzie odcinek estakadowo-tunelowy, od stacji DH Wanda do stacji Stadion Miejski o długości 10,5 km długości, z czego 5,6 to tunel pod Śródmieściem i 1,4 estakada. zakładany czas przejazdu to ok. 9 minut.
Piotr
Gość
Kn5
Gość
Ktoś
Gość
PATRYK
Gość
Lza
Gość
Rp
Gość
Cairo
Gość
Zbych
Gość
Tragedia.
Piotr
Gość
Rys
Gość
auuu tor
Gość
Ania
Gość
Adamsky
Gość