
Kraków
Wiadomości
Gotowa Trasa Łagiewnicka w Krakowie. Większość drogi przebiega w tunelach
Zakończyła się budowa jednej z najważniejszych inwestycji miasta Krakowa w ostatnich latach o wartości około 680 mln zł. Prace budowlane trwały 4 lata i oddano do użytku 3,5-kilmetrową trasę. Generalnym wykonawcą inwestycji była firma Budimex.
Umowa na budowę Trasy Łagiewnickiej podpisana została 17 marca 2017 roku. W lipcu 2018 roku ruszyła realizacja inwestycji przez konsorcjum w składzie Budimex i Ferrovial Construction. W ramach projektu o wartości około 680 mln zł, generalny wykonawca miał za zadanie zaprojektowanie oraz wybudowanie ciągu komunikacyjnego od ul. Grota-Roweckiego do skrzyżowania ul. Witosa, Halszki i Beskidzkiej. Jednym z zadań było także przygotowanie linii tramwajowej, która połączy osiedle Kurdwanów z ulicą Zakopiańską.
Trasa Łagiewnicka to 3,5 km droga, z czego ponad 2 km poprowadzona została w tunelach, z których najdłuższy ma ponad 700 metrów i jest zlokalizowany pomiędzy Sanktuarium Jana Pawła II a Sanktuarium Bożego Miłosierdzia. W ramach inwestycji wybudowane zostały nowe węzły drogowe, ekrany akustyczne, mosty, kładki, chodniki. Wykonawca zmienił również bieg koryta rzeki Wilgi oraz przebieg pobliskiej linii kolejowej Kraków-Skawina. Wzdłuż Trasy Łagiewnickiej zbudowano ścieżki rowerowe, a od ulicy Turowicza do Zakopiańskiej nową linię tramwajową. Nad tunelami, w okolicy ulicy Zbrojarzy, utworzono tereny rekreacyjne, m.in. skatepark, boiska i place zabaw.
Nowa linia tramwajowa, jaka powstała przy realizacji inwestycji, ma długość około 1,7 km, a na odcinku ok. 700 m tramwaje będą przejeżdżać w tunelu.
Oddanie do użytku Trasy Łagiewnickiej otwiera drogę do budowy zachodniego odcinka tzw. III obwodnicy Krakowa z trasami Pychowicką i Zwierzyniecką.
Umowa na budowę Trasy Łagiewnickiej podpisana została 17 marca 2017 roku. W lipcu 2018 roku ruszyła realizacja inwestycji przez konsorcjum w składzie Budimex i Ferrovial Construction. W ramach projektu o wartości około 680 mln zł, generalny wykonawca miał za zadanie zaprojektowanie oraz wybudowanie ciągu komunikacyjnego od ul. Grota-Roweckiego do skrzyżowania ul. Witosa, Halszki i Beskidzkiej. Jednym z zadań było także przygotowanie linii tramwajowej, która połączy osiedle Kurdwanów z ulicą Zakopiańską.
Trasa Łagiewnicka to 3,5 km droga, z czego ponad 2 km poprowadzona została w tunelach, z których najdłuższy ma ponad 700 metrów i jest zlokalizowany pomiędzy Sanktuarium Jana Pawła II a Sanktuarium Bożego Miłosierdzia. W ramach inwestycji wybudowane zostały nowe węzły drogowe, ekrany akustyczne, mosty, kładki, chodniki. Wykonawca zmienił również bieg koryta rzeki Wilgi oraz przebieg pobliskiej linii kolejowej Kraków-Skawina. Wzdłuż Trasy Łagiewnickiej zbudowano ścieżki rowerowe, a od ulicy Turowicza do Zakopiańskiej nową linię tramwajową. Nad tunelami, w okolicy ulicy Zbrojarzy, utworzono tereny rekreacyjne, m.in. skatepark, boiska i place zabaw.
Nowa linia tramwajowa, jaka powstała przy realizacji inwestycji, ma długość około 1,7 km, a na odcinku ok. 700 m tramwaje będą przejeżdżać w tunelu.
Oddanie do użytku Trasy Łagiewnickiej otwiera drogę do budowy zachodniego odcinka tzw. III obwodnicy Krakowa z trasami Pychowicką i Zwierzyniecką.
Inne wiadomości o Budimex
- Powstaje kluczowy fragment przyszłej trasy Via Carpatia. Jeden z odcinków blisko ukończenia 2025-06-11 10:18:24
- Port Gdańsk może już obsłużyć największe kontenerowce świata. Otwarcie nowego terminala 2025-06-09 06:08:18
- Zaawansowana inżynieria na finiszu jednej z największych inwestycji kolejowych w Polsce. Publikujemy nowy film z placu budowy 2025-05-15 09:57:42
- Kluczowa inwestycja w infrastrukturę sportową Uniwersytetu Gdańskiego. Rusza budowa nowoczesnego Centrum Sportu 2025-04-29 08:46:07
-
krk
Gość