Łódź i Warszawa wspólnie powalczą o miliardowe inwestycje szejków
Łódź wspólnie z Warszawą złożyła ofertę inwestorom ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich, dotyczącą inwestycji w centrach obu miast. Chodzi o prawie 20 hektarów, które znajdują się wokół dworca Łódź Fabryczna oraz dwa wieżowce, część Placu Defilad i błonia wokół Stadionu Narodowego.
Wspólna akcja obu miast to efekt wizyty reprezentacji ZEA parę tygodni temu w Polsce. Podczas spotkania z ministrem gospodarki, zadeklarowali chęć zainwestowania w prestiżowe projekty w niektórych miastach w naszym kraju.
Łódź i Warszawa nieprzypadkowo zaoferowały nieruchomości, które położone są w pobliżu dworców kolejowych, ponieważ obecne połączenie autostradowe, ale co najważniejsze budowa linii kolejowej spowoduje szybką podróż pomiędzy miastami.
Władze stolicy zaoferowały inwestorom dwa wieżowce w pobliżu Dworca Centralnego - jeden miejski, a drugi PKP, każdy o powierzchni powyżej 100 tys. mkw. Dodatkowo projekt zagospodarowania części Placu Defilad od strony alei Jerozolimskich oraz zagospodarowanie terenu przy Dworcu Wschodnim i Dworca Stadion wokół Stadionu Narodowego.
Łódź z kolei zaoferowała działki o powierzchni 19 ha. Są to nieruchomości miejskie, prywatne oraz należące do PKP, wokół nowego dworca Łódź Fabryczna.
O tym, gdzie zainwestują inwestorzy ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich, dowiemy się najprawdopodobniej we wrześniu. Jeszcze w te wakacje, delegacja z ZEA, ponownie odwiedzi Polskę, kiedy to przedstawione zostaną lokalizacje oraz oferty inwestycyjne. W przyszłym tygodniu ma dojść także do podpisania wspólnej umowy o współpracy pomiędzy Łodzią i Warszawą.
Wspólna akcja obu miast to efekt wizyty reprezentacji ZEA parę tygodni temu w Polsce. Podczas spotkania z ministrem gospodarki, zadeklarowali chęć zainwestowania w prestiżowe projekty w niektórych miastach w naszym kraju.
Łódź i Warszawa nieprzypadkowo zaoferowały nieruchomości, które położone są w pobliżu dworców kolejowych, ponieważ obecne połączenie autostradowe, ale co najważniejsze budowa linii kolejowej spowoduje szybką podróż pomiędzy miastami.
Władze stolicy zaoferowały inwestorom dwa wieżowce w pobliżu Dworca Centralnego - jeden miejski, a drugi PKP, każdy o powierzchni powyżej 100 tys. mkw. Dodatkowo projekt zagospodarowania części Placu Defilad od strony alei Jerozolimskich oraz zagospodarowanie terenu przy Dworcu Wschodnim i Dworca Stadion wokół Stadionu Narodowego.
Łódź z kolei zaoferowała działki o powierzchni 19 ha. Są to nieruchomości miejskie, prywatne oraz należące do PKP, wokół nowego dworca Łódź Fabryczna.
O tym, gdzie zainwestują inwestorzy ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich, dowiemy się najprawdopodobniej we wrześniu. Jeszcze w te wakacje, delegacja z ZEA, ponownie odwiedzi Polskę, kiedy to przedstawione zostaną lokalizacje oraz oferty inwestycyjne. W przyszłym tygodniu ma dojść także do podpisania wspólnej umowy o współpracy pomiędzy Łodzią i Warszawą.
Komentarze
Brak wpisów.