
Poznań
Wiadomości
W Poznaniu powstanie wyjątkowy Park Rataje
Skanska została wybrana na generalnego wykonawcę budowy Parku rataje w poznańskiej dzielnicy Nowe Miasto. Inwestycja zostanie podzielona na strefy klimatyczne. Oddanie parku do użytku zaplanowano na lato 2018 roku.
Poznańskie Inwestycje Miejskie oraz Skanska podpisały umowę na budowę Parku Rataje, na który miasto otrzymało dotacje unijna w wysokości prawie 13 mln zł. Inwestycja składała się będzie z budowy m.in. nawierzchni placów, ciągów pieszych, ścieżki rowerowej, alejek parkowych, montażu elementów małej architektury (ławki, stoliki, kosze na śmieci, stojaki na rowery), budowę pergol, placu zabaw, terenowego toru rowerowego, placu z fontanną, skansenu kolei średzkiej, a także założenie "Ogrodu Zmysłów" i siłowni dla seniorów.
Park rataje będzie się charakteryzował wysoką troską bezpieczeństwa. Powstanie specjalne oświetlenie oraz odpowiednio szerokie aleje i ścieżki rowerowe. Dla dzieci przygotowane zostaną specjalne, amortyzujące upadki podłoże. Inwestycja dostosowana zostanie w całości do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Inwestycja podzielona została na strefy tematyczne:
Obszar A - tzw. But 1 wzdłuż ul. Kruczej
Planowane jest zagospodarowanie zielenią niską, średniowysoką i wysoką.
W głębi na terenie zielonym powstaną: ścieżki piesze, droga rowerowa, miejsca
z ławeczkami w różnych zakolach, a pod pergolami w miejscu centralnym,
w pobliżu kościoła NMP - plac z fontanną.
Obszar B - tzw. But 2 w środku os. Jagiellońskiego
Od ul. Zamenhofa planowana jest zieleń izolacyjna, w głębi ? dwie strefy wypoczynku - zakątki ciszy z miejscami do siedzenia wśród rabat kwiatowych
i pod pergolami, główne ciągi piesze i rowerowy zostaną połączone w całościowy układ komunikacji pieszej i rowerowej.
Obszar C - strefa od ul. Kruczej do ul. Wyzwolenia
Tu powstaną ścieżki piesze i droga rowerowa, miejsca wypoczynku, strefa aktywności rekreacyjnej z siłownią zewnętrzną w pobliżu istniejącej szkoły.
Obszar D - Aleja drzew pamięci
Planowana jest rozbudowa istniejącego ciągu komunikacyjnego o dwie równoległe ścieżki ? pieszą i rowerową, o szerokości po 3,0 m każda. Wzdłuż ścieżki pieszej powstaną dwa zespoły rekreacyjnych placyków z ławeczkami, stolikami do szachów i gry w chińczyka, a istniejący szpaler drzew po obu stronach ścieżki będzie stanowił "aleję drzew pamięci".
Obszar E i G - ścieżka kolei średzkiej i skansen Średzkiej Kolei Powiatowej
W tym miejscu planowany jest skansen upamiętniający przebieg dawnych torów Średzkiej Kolei Powiatowej, elementy małej architektury nawiązującej do architektury związanej z koleją i peronami, szyny zatopione w poziomie posadzki, odrestaurowane eksponaty kolei normalnotorowej w postaci parowozu z tendrem, wagonu restauracyjnego oraz lokomotywy wąskotorowej, stacje z miejscami do siedzenia wraz z tablicami informacyjnymi na temat historii kolei średzkiej, szlabany kolejowe, zapory, znaki kolejowe, tablice z nazwami stacji.
Obszar F - rozbudowa istniejącego ciągu komunikacji pieszej
Ten obszar obejmie istniejący ciąg pieszy o nawierzchni z kostki betonowej
i szerokości 3 m, wzdłuż niego - powstanie droga rowerowa.
Obszar H - "Ogród zmysłów"
Będzie to strefa wypoczynkowa z ogrodami zapachowymi z ławkami, hamakami i leżakami miejskimi, stolikami do gry w szachy, a także strefa rekreacyjna ? interaktywny plac zabaw, polana piknikowa i dydaktyczna ścieżka sensoryczna.
Obszar J - terenowy park rowerowy
Wśród istniejącego drzewostanu powstanie trasa terenowa dla rowerów krosowych z torem przeszkód.
Park Rataje ma być gotowy latem przyszłego roku. Generalnym wykonawcą inwestycji została firma Skanska.
Poznańskie Inwestycje Miejskie oraz Skanska podpisały umowę na budowę Parku Rataje, na który miasto otrzymało dotacje unijna w wysokości prawie 13 mln zł. Inwestycja składała się będzie z budowy m.in. nawierzchni placów, ciągów pieszych, ścieżki rowerowej, alejek parkowych, montażu elementów małej architektury (ławki, stoliki, kosze na śmieci, stojaki na rowery), budowę pergol, placu zabaw, terenowego toru rowerowego, placu z fontanną, skansenu kolei średzkiej, a także założenie "Ogrodu Zmysłów" i siłowni dla seniorów.
Park rataje będzie się charakteryzował wysoką troską bezpieczeństwa. Powstanie specjalne oświetlenie oraz odpowiednio szerokie aleje i ścieżki rowerowe. Dla dzieci przygotowane zostaną specjalne, amortyzujące upadki podłoże. Inwestycja dostosowana zostanie w całości do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Inwestycja podzielona została na strefy tematyczne:
Obszar A - tzw. But 1 wzdłuż ul. Kruczej
Planowane jest zagospodarowanie zielenią niską, średniowysoką i wysoką.
W głębi na terenie zielonym powstaną: ścieżki piesze, droga rowerowa, miejsca
z ławeczkami w różnych zakolach, a pod pergolami w miejscu centralnym,
w pobliżu kościoła NMP - plac z fontanną.
Obszar B - tzw. But 2 w środku os. Jagiellońskiego
Od ul. Zamenhofa planowana jest zieleń izolacyjna, w głębi ? dwie strefy wypoczynku - zakątki ciszy z miejscami do siedzenia wśród rabat kwiatowych
i pod pergolami, główne ciągi piesze i rowerowy zostaną połączone w całościowy układ komunikacji pieszej i rowerowej.
Obszar C - strefa od ul. Kruczej do ul. Wyzwolenia
Tu powstaną ścieżki piesze i droga rowerowa, miejsca wypoczynku, strefa aktywności rekreacyjnej z siłownią zewnętrzną w pobliżu istniejącej szkoły.
Obszar D - Aleja drzew pamięci
Planowana jest rozbudowa istniejącego ciągu komunikacyjnego o dwie równoległe ścieżki ? pieszą i rowerową, o szerokości po 3,0 m każda. Wzdłuż ścieżki pieszej powstaną dwa zespoły rekreacyjnych placyków z ławeczkami, stolikami do szachów i gry w chińczyka, a istniejący szpaler drzew po obu stronach ścieżki będzie stanowił "aleję drzew pamięci".
Obszar E i G - ścieżka kolei średzkiej i skansen Średzkiej Kolei Powiatowej
W tym miejscu planowany jest skansen upamiętniający przebieg dawnych torów Średzkiej Kolei Powiatowej, elementy małej architektury nawiązującej do architektury związanej z koleją i peronami, szyny zatopione w poziomie posadzki, odrestaurowane eksponaty kolei normalnotorowej w postaci parowozu z tendrem, wagonu restauracyjnego oraz lokomotywy wąskotorowej, stacje z miejscami do siedzenia wraz z tablicami informacyjnymi na temat historii kolei średzkiej, szlabany kolejowe, zapory, znaki kolejowe, tablice z nazwami stacji.
Obszar F - rozbudowa istniejącego ciągu komunikacji pieszej
Ten obszar obejmie istniejący ciąg pieszy o nawierzchni z kostki betonowej
i szerokości 3 m, wzdłuż niego - powstanie droga rowerowa.
Obszar H - "Ogród zmysłów"
Będzie to strefa wypoczynkowa z ogrodami zapachowymi z ławkami, hamakami i leżakami miejskimi, stolikami do gry w szachy, a także strefa rekreacyjna ? interaktywny plac zabaw, polana piknikowa i dydaktyczna ścieżka sensoryczna.
Obszar J - terenowy park rowerowy
Wśród istniejącego drzewostanu powstanie trasa terenowa dla rowerów krosowych z torem przeszkód.
Park Rataje ma być gotowy latem przyszłego roku. Generalnym wykonawcą inwestycji została firma Skanska.
Inne wiadomości o Park Rataje, Skanska
- Biurowiec na Woli z fasadą z trójwymiarowymi profilami osiągnął docelową wysokość 2025-05-23 07:13:49
- Wieżowiec w centrum Warszawy z docelową wysokością. Charakterystyczne iksy tworzą przyziemie biurowca 2025-04-24 08:01:41
- Mieszkańcy Wrocławia długo czekali na tę inwestycję. Właśnie rusza jej budowa 2024-12-31 07:23:20
- Firma z Dubaju i belgijska spółka giełdowa buduje dom studencki przy Starym Mieście w Warszawie 2024-12-23 09:46:34
-
info
Gość
lolz
Gość
info
Gość
PO
Gość
Szczepan
Gość
info
Gość
Lolz
Gość
info
Gość
prince12
Gość
info
Gość
;)
Gość
ZS
Gość
Skup aut Poznan
Gość
Www.skup-autpoznan.pl