
Poznań
Wiadomości
Oferty na przebudowę jednej z ważniejszych przepraw przez Wartę w Poznaniu
W przetargu na przebudowę mostu Chrobrego przez Wartę w Poznaniu swoje oferty złożyło jedenaście podmiotów. Po ich analizie i podpisaniu umowy z wykonawcą, rozpocznie się realizacja inwestycji. Harmonogram zakłada, że przebudowa potrwa około trzy lata.
Otwarto oferty w przetargu na wykonawcę przebudowy poznańskiego mostu Chrobrego. Jedna z ważniejszych przepraw przez Wartę jest w złym stanie technicznym i wymaga przeprowadzenia robót budowlanych.
Swoje oferty złożyło jedenaście podmiotów, z których dziesięć mieści się w zakładanym przez Poznańskie Inwestycje Miejskie budżecie. Teraz spółka przeprowadzi ich analizę i dokona wyboru najkorzystniejszej. Pierwsze prace mają ruszyć jesienią bieżącego roku i potrwają około trzy lata. Inwestycja będzie realizowana etapowo, by wynikające z nich utrudnienia były możliwie najmniej dotkliwe.
W ramach przebudowy, konstrukcja mostu zostanie całkowicie rozebrana i wybudowana na nowo. W pierwszej kolejności, wykonawca wyłączy z ruchu i rozbierze nitkę północną mostu. Kolejna faza inwestycji zakłada odwrócenie sytuacji - ruch będzie odbywał się przebudowaną nitką północną i wykonawca zajmie się wtedy częścią południową. Nowy most Chrobrego będzie miał po dwa pasy ruchu w obu kierunkach.
Zadaniem inwestycji jest zwiększenie bezpieczeństwa kierowców. Zmianie ulegną dojazdy do przeprawy. Rozbudowane zostaną odcinki ul. Estkowskiego i Wyszyńskiego. Prace prowadzone będą także na skrzyżowaniach z ulicami Chwaliszewo, Panny Marii i Wieżową. Uzupełnieniem będą nowe chodniki, drogi rowerowe i ciągi pieszo-rowerowe, które pojawią się po obu stronach mostu.
Przy Katedrze zaplanowano wspólny przystanek tramwajowo-autobusowy. W tym miejscu autobusy będą mogły jechać po torowisku. Zlikwidowane zostaną istniejące zejścia z przystanków tramwajowych pod ul. Wyszyńskiego. Pojawi się tradycyjne, naziemne przejście wraz z przejazdem dla rowerzystów. Jednocześnie zostanie zachowana możliwość komunikacji pod jezdnią ul. Wyszyńskiego w relacji ul. Wieżowa - ul. Panny Marii.
Otwarto oferty w przetargu na wykonawcę przebudowy poznańskiego mostu Chrobrego. Jedna z ważniejszych przepraw przez Wartę jest w złym stanie technicznym i wymaga przeprowadzenia robót budowlanych.
Swoje oferty złożyło jedenaście podmiotów, z których dziesięć mieści się w zakładanym przez Poznańskie Inwestycje Miejskie budżecie. Teraz spółka przeprowadzi ich analizę i dokona wyboru najkorzystniejszej. Pierwsze prace mają ruszyć jesienią bieżącego roku i potrwają około trzy lata. Inwestycja będzie realizowana etapowo, by wynikające z nich utrudnienia były możliwie najmniej dotkliwe.
W ramach przebudowy, konstrukcja mostu zostanie całkowicie rozebrana i wybudowana na nowo. W pierwszej kolejności, wykonawca wyłączy z ruchu i rozbierze nitkę północną mostu. Kolejna faza inwestycji zakłada odwrócenie sytuacji - ruch będzie odbywał się przebudowaną nitką północną i wykonawca zajmie się wtedy częścią południową. Nowy most Chrobrego będzie miał po dwa pasy ruchu w obu kierunkach.
Zadaniem inwestycji jest zwiększenie bezpieczeństwa kierowców. Zmianie ulegną dojazdy do przeprawy. Rozbudowane zostaną odcinki ul. Estkowskiego i Wyszyńskiego. Prace prowadzone będą także na skrzyżowaniach z ulicami Chwaliszewo, Panny Marii i Wieżową. Uzupełnieniem będą nowe chodniki, drogi rowerowe i ciągi pieszo-rowerowe, które pojawią się po obu stronach mostu.
Przy Katedrze zaplanowano wspólny przystanek tramwajowo-autobusowy. W tym miejscu autobusy będą mogły jechać po torowisku. Zlikwidowane zostaną istniejące zejścia z przystanków tramwajowych pod ul. Wyszyńskiego. Pojawi się tradycyjne, naziemne przejście wraz z przejazdem dla rowerzystów. Jednocześnie zostanie zachowana możliwość komunikacji pod jezdnią ul. Wyszyńskiego w relacji ul. Wieżowa - ul. Panny Marii.
Komentarze
Brak wpisów.