
śląskie
Wiadomości
Ważny odcinek drogi ekspresowej na Śląsku już oddany do użytku
Gotowy jest już kolejny odcinek drogi ekspresowej S1 między Podwarpiem a Dąbrową Górniczą, który stanowi jeden z odcinków wschodniej obwodnicy Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego. Koszt inwestycji wyniósł ponad 300 mln zł.
Początek tegorocznych wakacji to dobra wiadomość dla kierowców na Śląsku. Do użytku oddany został kolejny odcinek drogi ekspresowej S1 między Podwarpiem a Dąbrową Górniczą. Nowa trasa, która jednocześnie stanowi jeden z odcinków wschodniej obwodnicy Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego, liczy łącznie 7 km.
Generalnym wykonawcą inwestycji była firma Budimex, której zadaniem była modernizacja istniejącego śladu jezdni i dostosowanie go do wszystkich parametrów drogi ekspresowej. W ramach kontraktu podpisanego we wrześniu 2020 roku o wartości 302,5 mln zł., firma odpowiadała także za budowę dwóch węzłów drogowych (Dąbrowa Górnicza Ząbkowice, Dąbrowa Górnicza Pogoria). Przebudowana została również istniejąca infrastruktura podziemna, w tym sieci wodociągowych, sieci energetycznych i kanalizacji, a także nadziemnej w postaci modernizacji sieci energetycznej, oświetlenia, urządzeń kolejowych, zbiorników retencyjnych, itd.
Nowy dwujezdniowy odcinek drogi ekspresowej S1 ma długość 6,61 km i posiada 13 obiektów inżynierskich: dwa mosty, cztery wiadukty, dwie kładki dla pieszych oraz siedem przejść dolnych dla zwierząt. Powstały również drogi dojazdowe o łącznej długości około 5,8 km oraz 4,6 km dróg łącznikowych.
Docelowo droga ekspresowa S1 będzie miała długość 135 km i połączy lotnisko w Pyrzowicach i autostradę A1 z granicą ze Słowacją w Zwardoniu.
Początek tegorocznych wakacji to dobra wiadomość dla kierowców na Śląsku. Do użytku oddany został kolejny odcinek drogi ekspresowej S1 między Podwarpiem a Dąbrową Górniczą. Nowa trasa, która jednocześnie stanowi jeden z odcinków wschodniej obwodnicy Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego, liczy łącznie 7 km.
Generalnym wykonawcą inwestycji była firma Budimex, której zadaniem była modernizacja istniejącego śladu jezdni i dostosowanie go do wszystkich parametrów drogi ekspresowej. W ramach kontraktu podpisanego we wrześniu 2020 roku o wartości 302,5 mln zł., firma odpowiadała także za budowę dwóch węzłów drogowych (Dąbrowa Górnicza Ząbkowice, Dąbrowa Górnicza Pogoria). Przebudowana została również istniejąca infrastruktura podziemna, w tym sieci wodociągowych, sieci energetycznych i kanalizacji, a także nadziemnej w postaci modernizacji sieci energetycznej, oświetlenia, urządzeń kolejowych, zbiorników retencyjnych, itd.
Nowy dwujezdniowy odcinek drogi ekspresowej S1 ma długość 6,61 km i posiada 13 obiektów inżynierskich: dwa mosty, cztery wiadukty, dwie kładki dla pieszych oraz siedem przejść dolnych dla zwierząt. Powstały również drogi dojazdowe o łącznej długości około 5,8 km oraz 4,6 km dróg łącznikowych.
Docelowo droga ekspresowa S1 będzie miała długość 135 km i połączy lotnisko w Pyrzowicach i autostradę A1 z granicą ze Słowacją w Zwardoniu.
Inne wiadomości o Budimex
- Pociągiem z Krakowa do Zakopanego w 90 minut? Rewolucja kolejowa na południu Polski 2025-06-25 05:59:49
- Powstaje kluczowy fragment przyszłej trasy Via Carpatia. Jeden z odcinków blisko ukończenia 2025-06-11 10:18:24
- Port Gdańsk może już obsłużyć największe kontenerowce świata. Otwarcie nowego terminala 2025-06-09 06:08:18
- Zaawansowana inżynieria na finiszu jednej z największych inwestycji kolejowych w Polsce. Publikujemy nowy film z placu budowy 2025-05-15 09:57:42
-
Komentarze
Brak wpisów.