
Jaworzno
Wiadomości
Nic nie stoi już na przeszkodzie, aby rozpocząć budowę fabryki aut elektrycznych Izera
Wydane zostało pozwolenie dotyczące budowy fabryki polskiego samochodu elektrycznego Izera - taką informację podaje "Auto Świat". Rząd dysponuje już także gotowym audytem spółki ElectroMobility Poland (EMP). Jaką podejmie decyzję?
ElectroMobility Poland (EMP) dysponuje już pozwoleniem na budowę fabryki polskiego samochodu elektrycznego Izera. Inwestycja w Jaworznie realizowana będzie w dwóch etapach. Pozwolenie dotyczy pierwszego z nich o powierzchni zabudowy wynoszącej 169 000 metrów kwadratowych. Docelowo cała fabryka ma mieć zdolność produkcyjną na poziomie 300 000 samochodów rocznie.
Równolegle do wydanej decyzji, zakończył się rządowy audyt spółki, która ma zrealizować budowę fabryki. Z informacji, do których dotarł "Auto Świat", audyt nie wykazał żadnych nieprawidłowości z wyjątkiem tych, na które zwracał się NIK we wnioskach z kontroli. Chodziło jedynie o opóźnienia. Teraz decyzja należy już tylko do rządu.
Fabryka polskiego samochodu elektrycznego Izera zlokalizowana będzie na terenie Jaworznickiego Obszaru Gospodarczego i będzie to pierwsza inwestycja w tym miejscu. Wyłoniony został już generalny wykonawca. Harmonogram inwestycji zakłada, że ukończenie drugiego etapu budowy fabryki ma nastąpić do końca 2026 roku, a zatrudnienie może znaleźć nawet 2 000 osób.
Jest pozwolenie na budowę fabryki
ElectroMobility Poland (EMP) dysponuje już pozwoleniem na budowę fabryki polskiego samochodu elektrycznego Izera. Inwestycja w Jaworznie realizowana będzie w dwóch etapach. Pozwolenie dotyczy pierwszego z nich o powierzchni zabudowy wynoszącej 169 000 metrów kwadratowych. Docelowo cała fabryka ma mieć zdolność produkcyjną na poziomie 300 000 samochodów rocznie.
Zakończył się rządowy audyt spółki EMP
Równolegle do wydanej decyzji, zakończył się rządowy audyt spółki, która ma zrealizować budowę fabryki. Z informacji, do których dotarł "Auto Świat", audyt nie wykazał żadnych nieprawidłowości z wyjątkiem tych, na które zwracał się NIK we wnioskach z kontroli. Chodziło jedynie o opóźnienia. Teraz decyzja należy już tylko do rządu.
Fabryka polskiego samochodu elektrycznego Izera zlokalizowana będzie na terenie Jaworznickiego Obszaru Gospodarczego i będzie to pierwsza inwestycja w tym miejscu. Wyłoniony został już generalny wykonawca. Harmonogram inwestycji zakłada, że ukończenie drugiego etapu budowy fabryki ma nastąpić do końca 2026 roku, a zatrudnienie może znaleźć nawet 2 000 osób.
Michał
Gość