
Nysa
Wiadomości
Niemiecki gigant motoryzacyjny zainwestuje w Polsce blisko 8 mld zł
Nysa stanie się ośrodkiem działającym na rzecz elektromobilności, dzięki potężnej inwestycji motoryzacyjnego giganta. Niemcy wybudują w Polsce fabrykę za 7,8 mld zł.
Niemiecki koncern Volkswagen przymierza się do budowy w Polsce swojej nowej fabryki - donosi "Wyborcza". W Nysie powstać ma ośrodek produkcyjny, a dokładnie fabryka materiałów akumulatorowych. Szacowany koszt inwestycji to 1,7 mld euro, czyli około 7,8 mld zł.
Budową nowej fabryki w Nysie nie zajmie się Volkswagen czy nawet Volkswagen Group, a specjalnie powołana spółka joint venture IONWAY, która została utworzona przez firmy PowerCo i Umicore, które należą do Volkswagen Group. Polska fabryka motoryzacyjnego giganta zajmować ma się przygotowywaniem materiałów do produkcji akumulatorów do pojazdów elektrycznych, a konkretnie o aktywny materiał katodowy (CAM). Plany zakładają, że w nyskim ośrodku działającym na rzecz elektromobilności w roku 2030 osiągnięty zostanie pułap produkcji na poziomie 160 GWh. Jak czytamy w "Wyborcza.pl", jest to wartość pozwalająca, aby z materiałów opuszczających fabrykę udało się zmontować 2,2 mln pojazdów elektrycznych. Zakład budowany w Nysie będzie zasilany wyłącznie odnawialną energią.
Łączny koszt inwestycji to 7,8 mld zł., z czego 350 mln euro będzie pochodzić z polskiego budżetu w ramach dofinansowania. Powstać ma aż 900 nowych miejsc pracy.
Niemiecki koncern Volkswagen przymierza się do budowy w Polsce swojej nowej fabryki - donosi "Wyborcza". W Nysie powstać ma ośrodek produkcyjny, a dokładnie fabryka materiałów akumulatorowych. Szacowany koszt inwestycji to 1,7 mld euro, czyli około 7,8 mld zł.
Budową nowej fabryki w Nysie nie zajmie się Volkswagen czy nawet Volkswagen Group, a specjalnie powołana spółka joint venture IONWAY, która została utworzona przez firmy PowerCo i Umicore, które należą do Volkswagen Group. Polska fabryka motoryzacyjnego giganta zajmować ma się przygotowywaniem materiałów do produkcji akumulatorów do pojazdów elektrycznych, a konkretnie o aktywny materiał katodowy (CAM). Plany zakładają, że w nyskim ośrodku działającym na rzecz elektromobilności w roku 2030 osiągnięty zostanie pułap produkcji na poziomie 160 GWh. Jak czytamy w "Wyborcza.pl", jest to wartość pozwalająca, aby z materiałów opuszczających fabrykę udało się zmontować 2,2 mln pojazdów elektrycznych. Zakład budowany w Nysie będzie zasilany wyłącznie odnawialną energią.
Łączny koszt inwestycji to 7,8 mld zł., z czego 350 mln euro będzie pochodzić z polskiego budżetu w ramach dofinansowania. Powstać ma aż 900 nowych miejsc pracy.
Komentarze
Brak wpisów.