
Warszawa
Wiadomości
Zielone Aleje Jerozolimskie coraz bliżej. ZDM rozstrzygnął przetarg
Poznaliśmy firmę, która przygotuje projekt przebudowy Alej Jerozolimskich w ramach projektu Nowego Centrum Warszawy.
Zarząd Dróg Miejskich rozstrzygnął w drugim podejściu postępowanie, które miało na celu wyłonienie firmy odpowiedzialnej za przygotowanie projektu przebudowy Alej Jerozolimskich w Warszawie. Chodzi o odcinek od ronda Czterdziestolatka do ronda de Gaulle’a i dalej do wjazdu na wiadukt Mostu Poniatowskiego.
Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Meritum Projekt z Katowic, która wyceniła prace na 2 mln 435 tys. zł. W przypadku braku odwołań, po podpisaniu umowy z wykonawcą, Meritum będzie miało 30 miesięcy na opracowanie dokumentacji, przy czym dokumentację dla części objętej pracami PKP PLK musi przedstawić w ciągu 16 miesięcy.
Projekt przebudowy Alej Jerozolimskich przygotowany zostanie w ścisłej koordynacji z PKP, które ma w planach przebudowę tunelu średnicowego metodą odkrywkową oraz budowę nowej stacji w rejonie ulicy Nowy Świat. Termin realizacji tej inwestycji będzie uzależniony od harmonogramu prac kolejowych w centrum stolicy.
Inwestycja w Nowym Centrum Warszawy całkowicie zmieni oblicze tej części miasta. Powstaną szerokie chodniki, drogi rowerowe po obu stronach o szerokości 3 metrów, a także pojawią się miejsca na ogródki gastronomiczne. Nie zabraknie zieleni. Każda z jedni będzie się składała z pasa ruchu ogólnego, buspasa i pasa do parkowania.
Zwyczajne skrzyżowania zastąpią ronda Dmowskiego i ronda de Gaulle’a. Pojawią się naziemne przejścia dla pieszych. Kolejne zebry powstaną na wysokości ul. Pankiewicza i Brackiej, przy stacji PKP Powiśle, a także na wysokości „Domu Partii” (drugie dojście do przystanku tramwajowego) i po wschodniej stronie ronda Czterdziestolatka.
Zarząd Dróg Miejskich rozstrzygnął w drugim podejściu postępowanie, które miało na celu wyłonienie firmy odpowiedzialnej za przygotowanie projektu przebudowy Alej Jerozolimskich w Warszawie. Chodzi o odcinek od ronda Czterdziestolatka do ronda de Gaulle’a i dalej do wjazdu na wiadukt Mostu Poniatowskiego.
Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Meritum Projekt z Katowic, która wyceniła prace na 2 mln 435 tys. zł. W przypadku braku odwołań, po podpisaniu umowy z wykonawcą, Meritum będzie miało 30 miesięcy na opracowanie dokumentacji, przy czym dokumentację dla części objętej pracami PKP PLK musi przedstawić w ciągu 16 miesięcy.
Projekt przebudowy Alej Jerozolimskich przygotowany zostanie w ścisłej koordynacji z PKP, które ma w planach przebudowę tunelu średnicowego metodą odkrywkową oraz budowę nowej stacji w rejonie ulicy Nowy Świat. Termin realizacji tej inwestycji będzie uzależniony od harmonogramu prac kolejowych w centrum stolicy.
Inwestycja w Nowym Centrum Warszawy całkowicie zmieni oblicze tej części miasta. Powstaną szerokie chodniki, drogi rowerowe po obu stronach o szerokości 3 metrów, a także pojawią się miejsca na ogródki gastronomiczne. Nie zabraknie zieleni. Każda z jedni będzie się składała z pasa ruchu ogólnego, buspasa i pasa do parkowania.
Zwyczajne skrzyżowania zastąpią ronda Dmowskiego i ronda de Gaulle’a. Pojawią się naziemne przejścia dla pieszych. Kolejne zebry powstaną na wysokości ul. Pankiewicza i Brackiej, przy stacji PKP Powiśle, a także na wysokości „Domu Partii” (drugie dojście do przystanku tramwajowego) i po wschodniej stronie ronda Czterdziestolatka.
Inne wiadomości o Meritum Projekt Marek Myrcik
- Plac Sejmu Śląskiego zostanie odbetonowany. Zniknie parking, a pojawi się zieleń 2024-03-21 07:49:54
- W Pruszczu Gdańskim wyburzą dworzec i postawią nowy 2021-06-30 09:53:53
Radek
Gość
Malfred
Gość
ZSUEDAT
Użytkownik
Expert
Gość
Na szczęście w Warszawie większość, jak widać po tym kto rządzi miastem, jest za tym, aby ścieżek rowerowych powstawało coraz więcej i większy nacisk był kładziony na komunikację zbiorową, typu metro.
Kasia wwa
Gość
Mateo
Gość
tomek
Gość
Martczak
Gość
Radek
Gość
Oj, chyba ktoś rzeczywiście nie zna miasta i nie wie jak trudno zaparkować na Mokotowie, Ochocie czy Żoliborzu, o Wilanowie nie wspominając. Mieszkańcy Warszawy jeżdżą samochodami na co dzień .Pomijam szczegół, że nie chodzi o poszerzanie ulic tylko o negatywne konsekwencje ich zwężania.
Henio
Gość
Wilanów to jak poza miastem. Można dojechać do parkingu P+R przy metrze.
Nie mam lewicowych poglądów, ale cieszy mnie ból kierowców. Naoglądali się amerykańskich filmów, gdzie tylko biedota korzysta z komunikacji miejskiej.
Czas zmienić nawyki. Warszawa to jedyne miasto, które ma w miarę udaną komunikację miejską w Polsce. Trend jest jaki jest i z czasem to mogą się pojawić opłaty za sam wjazd do miasta, jak np. do centrum Londynu.
Uber
Gość
Michał
Gość