
Warszawa
Wiadomości
Ponad 100 drzew i 13 tys. krzewów. Rusza modernizacja Grzybowskiej
Na warszawskiej Woli rusza przebudowa ulicy Grzybowskiej, która całkowicie zmieni jej charakter. Zamiast dominacji samochodów pojawi się więcej zieleni, nowe chodniki i ścieżki rowerowe, a bezpieczeństwo pieszych i kierowców poprawią uporządkowane skrzyżowania i nowa organizacja ruchu.
Inwestycja dotyczy odcinka od alei Jana Pawła II do ulicy Siedmiogrodzkiej. Między Towarową a Karolkową powstanie jedna jezdnia, a bliżej centrum dwie nitki po jednym pasie w każdą stronę, z dodatkowymi pasami do skrętu. Rowerzyści zyskają wydzielone trasy, piesi szerokie chodniki, a dla autobusów zaplanowano nowe przystanki.
Duży nacisk położono na zieleń. Wzdłuż ulicy posadzonych zostanie ponad sto drzew i trzynaście tysięcy krzewów, a całość uzupełnią trawy i byliny. Dzięki temu Grzybowska ma stać się przyjaźniejszym miejscem zarówno do życia, jak i codziennego przemieszczania się.
Roboty już się rozpoczęły. Obecnie przebudowywana jest sieć teletechniczna, a od 25 września wykonawca zajmie się infrastrukturą podziemną, w tym m.in. ciepłowniczą, wodociągową i kanalizacyjną. W kolejnych etapach pojawią się nowa nawierzchnia jezdni oraz chodniki.
Na czas przebudowy wprowadzone zostaną zmiany w ruchu. Zamknięty będzie przejazd między Przyokopową a Karolkową oraz część Siedmiogrodzkiej. Objazdy poprowadzą przez Towarową, Prostą i Kasprzaka. Częściowe ograniczenia dotkną także kierowców na Karolkowej i Towarowej, a piesi będą mogli korzystać tylko z wybranych przejść. Zmiany obejmą również komunikację miejską. Autobusy linii 106 pojadą objazdem ulicami Płocką, Kasprzaka, Prostą i Towarową.
Inwestycję realizuje Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta we współpracy z deweloperami, a generalnym wykonawcą prac jest firma Strabag. Koszt przebudowy ulicy Grzybowskiej to 50,8 mln zł.
Inwestycja dotyczy odcinka od alei Jana Pawła II do ulicy Siedmiogrodzkiej. Między Towarową a Karolkową powstanie jedna jezdnia, a bliżej centrum dwie nitki po jednym pasie w każdą stronę, z dodatkowymi pasami do skrętu. Rowerzyści zyskają wydzielone trasy, piesi szerokie chodniki, a dla autobusów zaplanowano nowe przystanki.
Duży nacisk położono na zieleń. Wzdłuż ulicy posadzonych zostanie ponad sto drzew i trzynaście tysięcy krzewów, a całość uzupełnią trawy i byliny. Dzięki temu Grzybowska ma stać się przyjaźniejszym miejscem zarówno do życia, jak i codziennego przemieszczania się.
Roboty już się rozpoczęły. Obecnie przebudowywana jest sieć teletechniczna, a od 25 września wykonawca zajmie się infrastrukturą podziemną, w tym m.in. ciepłowniczą, wodociągową i kanalizacyjną. W kolejnych etapach pojawią się nowa nawierzchnia jezdni oraz chodniki.
Na czas przebudowy wprowadzone zostaną zmiany w ruchu. Zamknięty będzie przejazd między Przyokopową a Karolkową oraz część Siedmiogrodzkiej. Objazdy poprowadzą przez Towarową, Prostą i Kasprzaka. Częściowe ograniczenia dotkną także kierowców na Karolkowej i Towarowej, a piesi będą mogli korzystać tylko z wybranych przejść. Zmiany obejmą również komunikację miejską. Autobusy linii 106 pojadą objazdem ulicami Płocką, Kasprzaka, Prostą i Towarową.
Inwestycję realizuje Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta we współpracy z deweloperami, a generalnym wykonawcą prac jest firma Strabag. Koszt przebudowy ulicy Grzybowskiej to 50,8 mln zł.
Inne wiadomości o Strabag
- Luksusowy apartamentowiec w Śródmieściu z docelową wysokością. Inwestycja wchodzi w nowy etap 2025-09-17 05:58:17
- Gigantyczne zmiany na lotnisku we Wrocławiu. Rozbudowa portu zgodnie z harmonogramem 2025-09-15 10:23:35
- Modernizacja torów przy Dworcu Gdańskim nabiera tempa 2025-08-26 10:31:14
- Na Śląsku powstał jeden z najnowocześniejszych tego typu obiektów w Europie. Nowe miejsca pracy 2025-08-08 07:13:07
-
Komentarze
Brak wpisów.