
Zakopane
Wiadomości
Kiedy kierowcy pojadą tunelem w ciągu przebudowywanej Zakopianki? Minister podaje datę
Pierwotnie tunel w ciągu Zakopianki miał zostać oddany do użytku wraz z końcem ubiegłego roku. Inwestycja się opóźnia, a minister infrastruktury
Drążenie pierwszego tunelu rozpoczęło się 6 marca 2017 roku od strony północnej w miejscowości Naprawa. Pierwotny harmonogram inwestycji mówił, że kierowcy będą mogli pojechać tym fragmentem Zakopianki w grudniu 2021 roku. Termin minął, a końca prac nie widać.
Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk tłumaczył na antenie TVP Info opóźnienia w realizacji tej części inwestycji m.in. pandemią koronawirusa. Z zapowiedzi ministra wynika, że jest szansa na oddanie tunelu w ciągu przebudowywanej Zakopianki jeszcze w tym roku.
Tunel drążony jest w masywie góry Mały Luboń w Beskidzie Wyspowym i jest częścią trasy S7 Naprawa – Skomielna Biała. Generalnym wykonawcą inwestycji jest włoska firma Astaldi, która tłumaczy opóźnienia nie tylko pandemią, ale także niesprzyjającymi warunkami atmosferycznymi.
Obecnie w obydwu nitkach tunelu o długości 2,06 km wykonawca zrealizował już całkowicie płytę podjezdniową i prowadzi prace związane z wykonaniem zabezpieczenia ogniochronnego, przy czym w prawym tunelu wykonano ponad 90 proc. tej powłoki, a w lewym ponad 25 proc. Drążenie rozpoczęło się w marcu 2017 r. Koszt budowy wyniesie prawie miliard złotych.
Drążenie pierwszego tunelu rozpoczęło się 6 marca 2017 roku od strony północnej w miejscowości Naprawa. Pierwotny harmonogram inwestycji mówił, że kierowcy będą mogli pojechać tym fragmentem Zakopianki w grudniu 2021 roku. Termin minął, a końca prac nie widać.
Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk tłumaczył na antenie TVP Info opóźnienia w realizacji tej części inwestycji m.in. pandemią koronawirusa. Z zapowiedzi ministra wynika, że jest szansa na oddanie tunelu w ciągu przebudowywanej Zakopianki jeszcze w tym roku.
Tunel drążony jest w masywie góry Mały Luboń w Beskidzie Wyspowym i jest częścią trasy S7 Naprawa – Skomielna Biała. Generalnym wykonawcą inwestycji jest włoska firma Astaldi, która tłumaczy opóźnienia nie tylko pandemią, ale także niesprzyjającymi warunkami atmosferycznymi.
Obecnie w obydwu nitkach tunelu o długości 2,06 km wykonawca zrealizował już całkowicie płytę podjezdniową i prowadzi prace związane z wykonaniem zabezpieczenia ogniochronnego, przy czym w prawym tunelu wykonano ponad 90 proc. tej powłoki, a w lewym ponad 25 proc. Drążenie rozpoczęło się w marcu 2017 r. Koszt budowy wyniesie prawie miliard złotych.
Komentarze
Brak wpisów.