
Łódź
Wiadomości
Trzy lata opóźnienia na budowie tunelu średnicowego pod Łodzią
Opóźnia się realizacja tunelu średnicowego pod Łodzią - inwestycji ważnej nie tylko dla samego miasta i regionu, ale także całej Polski. Podpisany został już aneks do umowy z wykonawcą, który ma teraz nowy termin zakończenia prac budowlanych. Kiedy pierwsze pociągi pojadą tunelem średnicowym?
Pierwotnie tunel średnicowy pod Łodzią miał być gotowy w grudniu 2021 roku. Niestety, ale problemy finansowane i upadłość pierwszego wykonawcy budowy, pandemia COVID-19 czy prace archeologiczne spowodowały, że inwestycja ma trzy lata opóźnienia. Jak podaje "Wyborcza" poziom realizacji kontraktu dla całej inwestycji wynosi ok. 43 proc. PKP PLK podpisały z wykonawcą PBDiM Mińsk Mazowiecki aneks do umowy, który zakłada nowy termin zakończenia prac.
Tunel średnicowy pod Łodzią o łącznej długości 7,5 km połączy stacje kolejowe Łódź Fabryczna, Łódź Kaliska i Łódź Żabieniec. Jest to ważna inwestycja nie tylko dla miasta i regionu, ale także całej Polski, ponieważ pozwoli na stworzenie systemu połączeń między regionami, a przez ścisłe centrum Łodzi będą jeździły pociągi regionalne i dalekobieżne.
Tunel drążony jest przez dwie tarcze TBM: Faustyna i Katarzyna. Trwają prace przy budowie przystanków Łódź Śródmieście, Łódź Polesie i Łódź Koziny. Wkrótce realizacja inwestycji wejdzie w najtrudniejszą fazę - tarcza Katarzyna rozpocznie drążenie tunelu pod Śródmieściem, przechodząc pod niemal 200 kamienicami.
Władze PKP PLK podpisały z wykonawcą PBDiM Mińsk Mazowiecki aneks do umowy. Nowy termin zakończenia prac przy budowie tunelu średnicowego pod Łodzią to obecnie grudzień 2024 roku. Z kolei pierwsze pociągi pojadą nowym tunelem w 2025 roku. Koszt realizacji całego projektu to 1,8 mld zł.
Pierwotnie tunel średnicowy pod Łodzią miał być gotowy w grudniu 2021 roku. Niestety, ale problemy finansowane i upadłość pierwszego wykonawcy budowy, pandemia COVID-19 czy prace archeologiczne spowodowały, że inwestycja ma trzy lata opóźnienia. Jak podaje "Wyborcza" poziom realizacji kontraktu dla całej inwestycji wynosi ok. 43 proc. PKP PLK podpisały z wykonawcą PBDiM Mińsk Mazowiecki aneks do umowy, który zakłada nowy termin zakończenia prac.
Ważna inwestycja dla Łodzi i Polski
Tunel średnicowy pod Łodzią o łącznej długości 7,5 km połączy stacje kolejowe Łódź Fabryczna, Łódź Kaliska i Łódź Żabieniec. Jest to ważna inwestycja nie tylko dla miasta i regionu, ale także całej Polski, ponieważ pozwoli na stworzenie systemu połączeń między regionami, a przez ścisłe centrum Łodzi będą jeździły pociągi regionalne i dalekobieżne.
Tunel drążony jest przez dwie tarcze TBM: Faustyna i Katarzyna. Trwają prace przy budowie przystanków Łódź Śródmieście, Łódź Polesie i Łódź Koziny. Wkrótce realizacja inwestycji wejdzie w najtrudniejszą fazę - tarcza Katarzyna rozpocznie drążenie tunelu pod Śródmieściem, przechodząc pod niemal 200 kamienicami.
Jest aneks i nowy termin oddania inwestycji
Władze PKP PLK podpisały z wykonawcą PBDiM Mińsk Mazowiecki aneks do umowy. Nowy termin zakończenia prac przy budowie tunelu średnicowego pod Łodzią to obecnie grudzień 2024 roku. Z kolei pierwsze pociągi pojadą nowym tunelem w 2025 roku. Koszt realizacji całego projektu to 1,8 mld zł.
m666
Gość