
Łódź
Wiadomości
Trwa budowa podziemnej drogi w Nowym Centrum Łodzi
Pod koniec przyszłego roku zakończony się realizacja jednej z najważniejszych inwestycji nie tylko w Nowym Centrum Łodzi, ale i całym mieście, czyli podziemnej drogi.
Podziemna droga w Nowym Centrum Łodzi będzie dwukierunkową, jednopasmową jezdnią, która znajdzie się na głębokości 6 metrów pod ziemią. Nowa droga o długości pół kilometra i szerokości 10 metrów, zagłębiać się będzie przy ulicy Kilińskiego i połączy się z rondem pod aleją Rodziny Scheiblerów.
Pod ziemią powstanie jezdnia dla samochodów. Nad nią stworzony zostanie woonerf, łączący teren EC1 z dworcem Łódź Fabryczna o całkowitej powierzchni 12 000 metrów kwadratowych. Inwestycja powstaje w formule zaprojektuj i wybuduj i podzielona została na dwa etapy - tunel drogi wewnętrznej oraz woonerf na poziomie „0”.
Inwestycja w Nowym Centrum Łodzi połączy ulicę Kilińskiego w kierunku ronda pod alei Scheiblerów. Dodatkowo skomunikuje na poziomie -1 sąsiednie działki wraz z przygotowaniem wjazdów do projektowanego parkingu podziemnego oraz przyszłym przebiciem drogi podziemnej w kierunku ulicy Dowborczyków.
Podziemna droga połączy infrastrukturę inwestycyjną z przyjazną przestrzenią publiczną. Obsługiwać będzie parkingi i budynki powstające w Nowym Centrum Łodzi. Powstanie tam przestrzeń publiczna pełna zieleni z fontanną, ławkami i miejscami wypoczynku – powiedział wiceprezydent Łodzi Adam Pustelnik.
Wykonawca podziemnej drogi zrealizował już ściany szczelinowe wraz ze stropem tunelu i obecnie jest w trakcie budowy wykopu podstropowego oraz płyty dennej zamykającej w przekroju konstrukcję tunelu. Na początku przyszłego roku rozpocząć się mają roboty wykończeniowe nawierzchni asfaltów na poziomie „-1” i granitów i klinkierów na poziomie „0”. Inwestycja ma być gotowa jesienią 2021 roku. Wykonawcą jest konsorcjum Budomal-Mosty Łódź.
Podziemna droga w Nowym Centrum Łodzi będzie dwukierunkową, jednopasmową jezdnią, która znajdzie się na głębokości 6 metrów pod ziemią. Nowa droga o długości pół kilometra i szerokości 10 metrów, zagłębiać się będzie przy ulicy Kilińskiego i połączy się z rondem pod aleją Rodziny Scheiblerów.
Pod ziemią powstanie jezdnia dla samochodów. Nad nią stworzony zostanie woonerf, łączący teren EC1 z dworcem Łódź Fabryczna o całkowitej powierzchni 12 000 metrów kwadratowych. Inwestycja powstaje w formule zaprojektuj i wybuduj i podzielona została na dwa etapy - tunel drogi wewnętrznej oraz woonerf na poziomie „0”.
Inwestycja w Nowym Centrum Łodzi połączy ulicę Kilińskiego w kierunku ronda pod alei Scheiblerów. Dodatkowo skomunikuje na poziomie -1 sąsiednie działki wraz z przygotowaniem wjazdów do projektowanego parkingu podziemnego oraz przyszłym przebiciem drogi podziemnej w kierunku ulicy Dowborczyków.
Podziemna droga połączy infrastrukturę inwestycyjną z przyjazną przestrzenią publiczną. Obsługiwać będzie parkingi i budynki powstające w Nowym Centrum Łodzi. Powstanie tam przestrzeń publiczna pełna zieleni z fontanną, ławkami i miejscami wypoczynku – powiedział wiceprezydent Łodzi Adam Pustelnik.
Wykonawca podziemnej drogi zrealizował już ściany szczelinowe wraz ze stropem tunelu i obecnie jest w trakcie budowy wykopu podstropowego oraz płyty dennej zamykającej w przekroju konstrukcję tunelu. Na początku przyszłego roku rozpocząć się mają roboty wykończeniowe nawierzchni asfaltów na poziomie „-1” i granitów i klinkierów na poziomie „0”. Inwestycja ma być gotowa jesienią 2021 roku. Wykonawcą jest konsorcjum Budomal-Mosty Łódź.
Ol
Gość
Cx
Gość
Cx
Gość
Dzik
Gość
Gosc
Gość
Nox
Gość
Mietek
Gość
Richmond
Gość
Musimy uzbroić się w cierpliwość.
Myślę, że Łódź jest w stanie odbić się od dna, ale potrzeba na to dużo czasu (co najmniej 10 lat).
Nie podoba mi się, że obecni rządzący starają się nas odciągać od marzenia o Wielkiej Łodzi.
To nie prawda, że nie da się tu czegoś zbudować, jedynym mankamentem jest tutaj już wcześniej wspomniany przeze mnie CZAS!
Wszystko zacznie zmierzać w dobrą stronę, gdy...
1) W końcu znajdziemy swoją drogę rozwoju, i będziemy się jej trzymali. - Obecnie jesteśmy strasznie bezpłciowym miastem, z bardzo przygnębiającym klimatem.
2) Lotnisko zacznie normalnie funkcjonować.
3) Zostanie połączony fabryczny z Kaliskim.
4) Inwestycje w edukację wyższą będą poważne.
gosc
Gość
słoiki i ukraińcy ich nie zastąpią
lotnisko praktyczne nie istnieje
12/2020 miało być oddane stacja pkp obywatelska i znów opóźnienie, żabieniec wygląda jak 50 lat temu
kolejka podziemna łącząca dzielnice nie powstala
kaliska pkp się sypie
czerwone miasto meneli i pijaków, bezrobotnych robotników i starych. gdzie deweloperka jest na bardzo niskim poziomie.
a oni oddają nieistotny odcinek ..mamy najdroższy w Europie dworzec fabryczna z którego nie ma żadnych sensownych kursów, pustostan pilnowany przez mundurowych...pogadamy za 10 lat..
1991 - 848 tys
2018- 687 ty
ubyło 161 tys niemal 20% prawie co 5 ty...
w 1960 50 lat temu było więcej Łodzian...
do zobaczenia w roku 2030:)
Gosc
Gość
Nox
Gość
Gość
Gość