
Łódź
Wiadomości
Postęp prac na budowie tunelu średnicowego pod Łodzią. Wkrótce kluczowa faza inwestycji
U zbiegu al. Włókniarzy i ul. Drewnowskiej powstaje stacja Łódź Koziny na trasie tunelu średnicowego pod Łodzią. Przystanek "łódzkiego metra" z dnia na dzień nabiera kształtów, co widać na zdjęciach "z lotu ptaka". Cała inwestycja powinna być gotowa w 2023 roku, jednak jest mała szansa na dotrzymanie tego terminu.
Widać już ściany rozgałęziające, pomiędzy którymi pociągi podziemnego tunelu kolejowego pod Łodzią będą jechały w dwóch kierunkach - do dworca Łódź Kaliska i do dworca Łódź Żabieniec. Przystanek Łódź Koziny powstaje u zbiegu al. Włókniarzy i ul. Drewnowskiej. Wkrótce tarcza TBM Faustyna, zacznie przewiercać się w kierunku Żabieńca.
Obecnie mniejsza tarcza wierci tunel od strony ul. Odolanowskiej w stronę przyszłego, dwupoziomowego przystanku Koziny, z układem peronów umożliwiającym na podróż w kierunku Łodzi Fabrycznej, jak również Łodzi Kaliskiej oraz Żabieńca.
Gotowy jest już pierwszy tunel na trasie podziemnej kolei pod Łodzią. W tym br. tarcza Faustyna przebiła się od strony dworca Łódź Kaliska do komory przy ul. Odolanowskiej, aby następnie odwrócić się na zachód i kontynuować wiercenie.
Tarcza Katarzyna drąży większy tunel, który prowadzi w kierunku dworca Łódź Fabryczna. Większa z tarcz obecnie jest serwisowana przed budowanym w tym samym czasie przystankiem Łódź Polesie, w sąsiedztwie centrum handlowego Manufaktura i Starego Cmentarza. Oznacza to, że wkrótce budowa tunelu średnicowego pod Łodzią wejdzie w kluczową fazę, bo prace będą prowadzone pod terenem zabudowanym.
Harmonogram inwestycji mówi, że 'łódzkie metro" ma być gotowe w 2023 roku, jednak mało prawdopodobne jest, aby termin ten został dotrzymany.
Widać już ściany rozgałęziające, pomiędzy którymi pociągi podziemnego tunelu kolejowego pod Łodzią będą jechały w dwóch kierunkach - do dworca Łódź Kaliska i do dworca Łódź Żabieniec. Przystanek Łódź Koziny powstaje u zbiegu al. Włókniarzy i ul. Drewnowskiej. Wkrótce tarcza TBM Faustyna, zacznie przewiercać się w kierunku Żabieńca.
Obecnie mniejsza tarcza wierci tunel od strony ul. Odolanowskiej w stronę przyszłego, dwupoziomowego przystanku Koziny, z układem peronów umożliwiającym na podróż w kierunku Łodzi Fabrycznej, jak również Łodzi Kaliskiej oraz Żabieńca.
Gotowy jest już pierwszy tunel na trasie podziemnej kolei pod Łodzią. W tym br. tarcza Faustyna przebiła się od strony dworca Łódź Kaliska do komory przy ul. Odolanowskiej, aby następnie odwrócić się na zachód i kontynuować wiercenie.
Tarcza Katarzyna drąży większy tunel, który prowadzi w kierunku dworca Łódź Fabryczna. Większa z tarcz obecnie jest serwisowana przed budowanym w tym samym czasie przystankiem Łódź Polesie, w sąsiedztwie centrum handlowego Manufaktura i Starego Cmentarza. Oznacza to, że wkrótce budowa tunelu średnicowego pod Łodzią wejdzie w kluczową fazę, bo prace będą prowadzone pod terenem zabudowanym.
Harmonogram inwestycji mówi, że 'łódzkie metro" ma być gotowe w 2023 roku, jednak mało prawdopodobne jest, aby termin ten został dotrzymany.
kakaduczek
Gość
Co najwyżej drobna pozoracja.
Kajo
Gość
Adrian
Gość
Do Kajo
Gość
Ada
Gość
Do Ada
Gość
ŁODZIANIN
Gość
KAZIK
Gość
Łodzianin nie słoik
Gość
słoik
Gość