Kolej Dużych Prędkości: Trasa Wrocław-Łódź w zaledwie godzinę. Pociągi rozpędzą się do 250 km/h
                    Zaprezentowano trasę niespełna 200-kilometrowego odcinka Kolei Dużych Prędkości, która połączy Łódź, Sieradz i Wrocław. Czas przejazdu pomiędzy miejscowościami skróci się do zaledwie godziny. Inwestycja powstanie w ramach budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego.
Z Wrocławia do Łodzi w zaledwie godzinę? Tak zakłada przedstawiony przez spółkę Centralny Port Komunikacyjny wariant nowego, prawie 200-kilometrowego odcinka Kolei Dużych Prędkości. Planowana linia połączyć ma Łódź, Sieradz i Wrocław, a pierwsze prace budowlane mają rozpocząć się w 2024 roku. Odcinek Kolei Dużych Prędkości z Wrocławia do Łodzi będzie stanowić przedłużenie 140-kilometrowego fragmentu z Warszawy przez CPK do Łodzi, dla którego wariant inwestorski został ogłoszony w czerwcu.
Kolej Dużych Prędkości Wrocław-Łódź
Na trasie Kolei Dużych Prędkości pomiędzy Wrocławiem a Łodzią powstaną dwa przystanki pasażerskie – Czajków i Wodzierady. Pociągi będą mogły się także zatrzymać w Czernicy Wrocławskiej, Kępnie i Sieradzu.
W stolicy Dolnego Śląska pociąg z Dworca Głównego pojedzie przez Przedmieście Oławskie, Księże Małe, Księże Wielkie, Brochów, następnie przez Siechnice, Czernicę i dalej w kierunku Kępna. Po drodze zatrzyma się na stacjach: Wrocław – Czernica Wrocławska – Kępno – Czajków – Sieradz – Wodzierady – Łódź
Przedstawiony wariant przez Centralny Port Komunikacyjny zakłada, że pociągi osiągną prędkość do 250 km/h, a w przyszłości nawet do 350 km/h.
Harmonogram inwestycji Kolei Dużych Prędkości
Do II kwartału 2023 roku ma zostać przedstawiony wariant inwestorski we wniosku o decyzję środowiskową do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska. W 2024 roku rozpoczną się roboty budowlane na odcinku Sieradz – Czernica Wrocławska.
                
                
            Z Wrocławia do Łodzi w zaledwie godzinę? Tak zakłada przedstawiony przez spółkę Centralny Port Komunikacyjny wariant nowego, prawie 200-kilometrowego odcinka Kolei Dużych Prędkości. Planowana linia połączyć ma Łódź, Sieradz i Wrocław, a pierwsze prace budowlane mają rozpocząć się w 2024 roku. Odcinek Kolei Dużych Prędkości z Wrocławia do Łodzi będzie stanowić przedłużenie 140-kilometrowego fragmentu z Warszawy przez CPK do Łodzi, dla którego wariant inwestorski został ogłoszony w czerwcu.
Kolej Dużych Prędkości Wrocław-Łódź
Na trasie Kolei Dużych Prędkości pomiędzy Wrocławiem a Łodzią powstaną dwa przystanki pasażerskie – Czajków i Wodzierady. Pociągi będą mogły się także zatrzymać w Czernicy Wrocławskiej, Kępnie i Sieradzu.
W stolicy Dolnego Śląska pociąg z Dworca Głównego pojedzie przez Przedmieście Oławskie, Księże Małe, Księże Wielkie, Brochów, następnie przez Siechnice, Czernicę i dalej w kierunku Kępna. Po drodze zatrzyma się na stacjach: Wrocław – Czernica Wrocławska – Kępno – Czajków – Sieradz – Wodzierady – Łódź
Przedstawiony wariant przez Centralny Port Komunikacyjny zakłada, że pociągi osiągną prędkość do 250 km/h, a w przyszłości nawet do 350 km/h.
Harmonogram inwestycji Kolei Dużych Prędkości
Do II kwartału 2023 roku ma zostać przedstawiony wariant inwestorski we wniosku o decyzję środowiskową do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska. W 2024 roku rozpoczną się roboty budowlane na odcinku Sieradz – Czernica Wrocławska.
Inne wiadomości o Centralny Port Komunikacyjny
- CPK szuka wykonawcy gigantycznego tunelu i stacji pod przyszłym lotniskiem 2025-10-28 07:23:51
 - CPK wybiera wykonawcę terminala. W przetargu najwięksi gracze z Polski i Europy 2025-10-07 06:57:57
 - Nowa bocznica kolejowa przy CPK. 15 firm chce realizować inwestycję za prawie 300 mln zł 2025-09-12 13:44:02
 - CPK i PHH zbudują Airport City - baza hotelowa przy nowym lotnisku 2025-08-29 07:08:12
 - 
                    
 
            
                                
   
Komentarze
Brak wpisów.