Giganci wstrzymują swoją działalność w Rosji
Kolejne międzynarodowe marki zawieszają lub kończą swoją działalność w Rosji, co ma związek z wywołaną wojną na Ukrainie.
Do takich gigantów jak YouTube, Visa, Volvo, Sony Pictures, Spotify, Porsche, Paypal, Microsoft, Instagram, HP, General Motors, Dell, DHL, BMW< Audi, Adidas, Snap, Intel, Cisco, Apple, Google, Toyota czy Twitter w czwartek dołączyła Ikea, która tymczasowo zamknie wszystkie swoje sklepy w Rosji i na Białorusi.
Znana hiszpańska marka odzieżowa Mango poinformowała o czasowym zamknięciu swoich sklepów w Rosji. Brytyjski producent napojów alkoholowych Diageo wstrzymał sprzedaż do Rosji swoich produktów w tym m.in. marki Smirnoff.
kolejne firmy ogłaszają wstrzymanie swojej działalności w Rosji, po tym, jak do politycznej presji, by zaprzestać biznesu w tym kraju, dołączyły sankcje gospodarcze i ograniczenia w dostawach. Apple zawiesił sprzedaż iPhone'ów i innych produktów do Rosji, podobnie jak Intel i Cisco. Z kolei Google wstrzymał sprzedaż reklam online. Wcześniej już takie kroki wykonał Twitter i Snap, czy Marks & Spencer, który zerwał więzi biznesowe z tym krajem.
Dużym ciosem jest także przerwanie działalności w Rosji firmy Accenture z branży finansowej, która zatrudniała 2 300 pracowników. Światowi potentaci żeglugi kontenerowej, MSC i Maersk, zawiesiły wysyłki kontenerów do i z Rosji.
Także branża motoryzacyjna mocno odpowiedziała na agresję Rosji w Ukrainie. Wiele producentów samochodowych wstrzymuje produckję w swoich fabrykach, w tym m.in. francuskie Renault, japońska Toyota czy kanadyjski dostawca motoryzacyjny Magna.
Bojkot rosyjskich towarów jest widoczny także w polskich sieciach handlowych, które wycofują produkty pochodzące z Rosji i Białorusi. Taki krok wykonały m.in.: Netto, Stokrotka, Biedronka, Topaz, Polomarket oraz Rossmann. ALDI otwiera sklepy w niedziele niehandlowe w województwach przy granicy z Ukrainą i obniża w nich ceny 1200 produktów. Kody kreskowe produktów z Rosji i Białorusi zaczynają się od cyfr od 460 do 469 oraz 481
Do takich gigantów jak YouTube, Visa, Volvo, Sony Pictures, Spotify, Porsche, Paypal, Microsoft, Instagram, HP, General Motors, Dell, DHL, BMW< Audi, Adidas, Snap, Intel, Cisco, Apple, Google, Toyota czy Twitter w czwartek dołączyła Ikea, która tymczasowo zamknie wszystkie swoje sklepy w Rosji i na Białorusi.
Znana hiszpańska marka odzieżowa Mango poinformowała o czasowym zamknięciu swoich sklepów w Rosji. Brytyjski producent napojów alkoholowych Diageo wstrzymał sprzedaż do Rosji swoich produktów w tym m.in. marki Smirnoff.
kolejne firmy ogłaszają wstrzymanie swojej działalności w Rosji, po tym, jak do politycznej presji, by zaprzestać biznesu w tym kraju, dołączyły sankcje gospodarcze i ograniczenia w dostawach. Apple zawiesił sprzedaż iPhone'ów i innych produktów do Rosji, podobnie jak Intel i Cisco. Z kolei Google wstrzymał sprzedaż reklam online. Wcześniej już takie kroki wykonał Twitter i Snap, czy Marks & Spencer, który zerwał więzi biznesowe z tym krajem.
Dużym ciosem jest także przerwanie działalności w Rosji firmy Accenture z branży finansowej, która zatrudniała 2 300 pracowników. Światowi potentaci żeglugi kontenerowej, MSC i Maersk, zawiesiły wysyłki kontenerów do i z Rosji.
Także branża motoryzacyjna mocno odpowiedziała na agresję Rosji w Ukrainie. Wiele producentów samochodowych wstrzymuje produckję w swoich fabrykach, w tym m.in. francuskie Renault, japońska Toyota czy kanadyjski dostawca motoryzacyjny Magna.
Bojkot rosyjskich towarów jest widoczny także w polskich sieciach handlowych, które wycofują produkty pochodzące z Rosji i Białorusi. Taki krok wykonały m.in.: Netto, Stokrotka, Biedronka, Topaz, Polomarket oraz Rossmann. ALDI otwiera sklepy w niedziele niehandlowe w województwach przy granicy z Ukrainą i obniża w nich ceny 1200 produktów. Kody kreskowe produktów z Rosji i Białorusi zaczynają się od cyfr od 460 do 469 oraz 481
Komentarze
Brak wpisów.