Budowa pierwszych dworców na linii Rail Baltica
Barchów i Dobczyn to kolejne polskie miejscowości, w których niedługo będą nowoczesne dworce kolejowe. Ruszyła już realizacja inwestycji.
Rozpoczęły się prace budowlane przy dwóch dworcach kolejowych - w Dobczynie i Barchowie, które są pierwsze na międzynarodowej linii Rail Baltica. Łącznie na tej trasie znajdzie się 12 dworców kolejowych, w tym m.in. otwarty w tym roku po przebudowie dworzec w Białymstoku, czy modernizowane obecnie dworce w Jabłoni Kościelnej i Szepietowie.
Rail Baltica to obecnie jeden z najważniejszych projektów transportowych realizowanych na terenie Unii Europejskiej. Nowa międzynarodowa linia łączyć będzie Państwa Bałtyckie z Polską oraz dalej z Europą Zachodnią i Południową.
Większym gabarytowo dworcem będzie ten w Dobczynie. Będzie to prosta, modernistyczna bryła podzielona na dwie części - pasażerską i komercyjną. W pierwszej części zaplanowano przestrzeń obsługi podróżnych, w tym poczekalnia wraz z toaletami. Druga strefa dworca w Dobczynie w zależności od potrzeb lokalnych, może stanowić niewielką przestrzeń komercyjną lub pomieszczenie kas biletowych.
Wcześniej, bo w listopadzie rozpoczęła się budowa dworca w Barchowie. Pod wiatą znajdzie się otwarta poczekalnia oraz pawilon z toaletami i częścią techniczną obiektu. W obydwu budynkach charakterystyczną cechą będzie dominanta architektoniczna w postaci wieży zegarowej o wysokości 8 metrów. Oba dworce będą ekologiczne z m.in. panelami fotowoltaicznymi na dachach. Na dworcu będzie zastosowana także pompa ciepła do ogrzewania i chłodzenia budynku.
Przy dworcu w Barchowie zostanie wytyczonych sześć miejsc parkingowych, w tym jedno dla osób niepełnosprawnych.
Koszt realizacji inwestycji w Barchowie to 3,6 mln zł, natomiast w Dobczynie - 4,3 mln zł. Oddanie do użytku dworców zaplanowano na lato 2021 roku. Wykonawcą prac jest konsorcjum Heli Factor Sp. z o.o. wraz z Merx Sp. z o.o.
Rozpoczęły się prace budowlane przy dwóch dworcach kolejowych - w Dobczynie i Barchowie, które są pierwsze na międzynarodowej linii Rail Baltica. Łącznie na tej trasie znajdzie się 12 dworców kolejowych, w tym m.in. otwarty w tym roku po przebudowie dworzec w Białymstoku, czy modernizowane obecnie dworce w Jabłoni Kościelnej i Szepietowie.
Rail Baltica to obecnie jeden z najważniejszych projektów transportowych realizowanych na terenie Unii Europejskiej. Nowa międzynarodowa linia łączyć będzie Państwa Bałtyckie z Polską oraz dalej z Europą Zachodnią i Południową.
Większym gabarytowo dworcem będzie ten w Dobczynie. Będzie to prosta, modernistyczna bryła podzielona na dwie części - pasażerską i komercyjną. W pierwszej części zaplanowano przestrzeń obsługi podróżnych, w tym poczekalnia wraz z toaletami. Druga strefa dworca w Dobczynie w zależności od potrzeb lokalnych, może stanowić niewielką przestrzeń komercyjną lub pomieszczenie kas biletowych.
Wcześniej, bo w listopadzie rozpoczęła się budowa dworca w Barchowie. Pod wiatą znajdzie się otwarta poczekalnia oraz pawilon z toaletami i częścią techniczną obiektu. W obydwu budynkach charakterystyczną cechą będzie dominanta architektoniczna w postaci wieży zegarowej o wysokości 8 metrów. Oba dworce będą ekologiczne z m.in. panelami fotowoltaicznymi na dachach. Na dworcu będzie zastosowana także pompa ciepła do ogrzewania i chłodzenia budynku.
Przy dworcu w Barchowie zostanie wytyczonych sześć miejsc parkingowych, w tym jedno dla osób niepełnosprawnych.
Koszt realizacji inwestycji w Barchowie to 3,6 mln zł, natomiast w Dobczynie - 4,3 mln zł. Oddanie do użytku dworców zaplanowano na lato 2021 roku. Wykonawcą prac jest konsorcjum Heli Factor Sp. z o.o. wraz z Merx Sp. z o.o.
Komentarze
Brak wpisów.