podlaskie
Wiadomości
Najdłuższy most Podlasia otwarty. Rekordowa konstrukcja nad Narwią to ważny element korytarza Via Baltica
Ponad kilometr nowej przeprawy nad doliną Narwi oficjalnie otwiera drogę do pełnej przejezdności trasy S61 w standardzie ekspresowym. Obiekt, zaprojektowany z myślą o wymagających warunkach przyrodniczych i ciężkim ruchu tranzytowym, stał się jednym z najbardziej zaawansowanych technologicznie mostów w Polsce.
W województwie podlaskim oddano do użytkowania przeprawę o długości 1205 metrów, która stała się najdłuższym mostem w regionie i jednym z dziesięciu najdłuższych w kraju. To strategiczny fragment obwodnicy Łomży oraz ważny element międzynarodowego korytarza Via Baltica.
Realizacja stanowi część większej inwestycji obejmującej odcinek trasy S61, który po zakończeniu prac jest już w pełni przejezdny na całej długości od Warszawy do Budziska.
Nowa przeprawa umożliwia bezkolizyjne przeprowadzenie ruchu nad szeroką doliną Narwi, co znacząco usprawniło komunikację zarówno w ruchu lokalnym, jak i tranzytowym. Dzięki inwestycji poprawiła się także jakość połączeń w kierunku krajów bałtyckich.
Całość została zrealizowana w formule „Projektuj i buduj”, z finansowaniem pochodzącym z budżetu GDDKiA, środków unijnych oraz Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Wartość przedsięwzięcia wyniosła około 713 mln zł. Generalny wykonawca - firma Intercor - zrealizował prawie 13 km drogi ekspresowej o dwóch jezdniach, po dwa pasy ruchu w każdą stronę oraz z pasami awaryjnymi. Równolegle przebudowano i rozbudowano ponad 7 km drogi krajowej nr 64.
Powstały także trzy nowe węzły drogowe: Łomża Zachód, Nowogród i Łomża Północ. Całość uzupełnia infrastruktura dodatkowa, w tym połączenia z drogami gminnymi, przejazd gospodarczy na wale przeciwpowodziowym oraz przejście dla zwierząt pod mostem.
Most wyróżnia się połączeniem trzech metod konstrukcyjnych, dostosowanych do warunków terenowych i skali obiektu. Przy realizacji inwestycji zastosowano takie technologie jak: nasuwanie podłużne - wykorzystane na odcinku ok. 660 m, pozwalające w tygodniowych cyklach przesuwać 20-metrowe segmenty na podpory, metoda nawisowa - użyta przy najdłuższych, 150-metrowych przęsłach oraz ciężkie rusztowania stalowe – na fragmencie o długości ok. 170 m.
W województwie podlaskim oddano do użytkowania przeprawę o długości 1205 metrów, która stała się najdłuższym mostem w regionie i jednym z dziesięciu najdłuższych w kraju. To strategiczny fragment obwodnicy Łomży oraz ważny element międzynarodowego korytarza Via Baltica.
Realizacja stanowi część większej inwestycji obejmującej odcinek trasy S61, który po zakończeniu prac jest już w pełni przejezdny na całej długości od Warszawy do Budziska.
Nowa przeprawa umożliwia bezkolizyjne przeprowadzenie ruchu nad szeroką doliną Narwi, co znacząco usprawniło komunikację zarówno w ruchu lokalnym, jak i tranzytowym. Dzięki inwestycji poprawiła się także jakość połączeń w kierunku krajów bałtyckich.
Całość została zrealizowana w formule „Projektuj i buduj”, z finansowaniem pochodzącym z budżetu GDDKiA, środków unijnych oraz Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Wartość przedsięwzięcia wyniosła około 713 mln zł. Generalny wykonawca - firma Intercor - zrealizował prawie 13 km drogi ekspresowej o dwóch jezdniach, po dwa pasy ruchu w każdą stronę oraz z pasami awaryjnymi. Równolegle przebudowano i rozbudowano ponad 7 km drogi krajowej nr 64.
Powstały także trzy nowe węzły drogowe: Łomża Zachód, Nowogród i Łomża Północ. Całość uzupełnia infrastruktura dodatkowa, w tym połączenia z drogami gminnymi, przejazd gospodarczy na wale przeciwpowodziowym oraz przejście dla zwierząt pod mostem.
Most wyróżnia się połączeniem trzech metod konstrukcyjnych, dostosowanych do warunków terenowych i skali obiektu. Przy realizacji inwestycji zastosowano takie technologie jak: nasuwanie podłużne - wykorzystane na odcinku ok. 660 m, pozwalające w tygodniowych cyklach przesuwać 20-metrowe segmenty na podpory, metoda nawisowa - użyta przy najdłuższych, 150-metrowych przęsłach oraz ciężkie rusztowania stalowe – na fragmencie o długości ok. 170 m.
Komentarze
Brak wpisów.