
Białystok
Wiadomości
Gotowa największa inwestycja drogowa w Białymstoku w ostatnich latach. Powstał Intermodalny Węzeł Komunikacyjny
Ukończona została inwestycja infrastrukturalna przy dworcu PKP w Białymstoku. Wydane zostało pozwolenie na użytkowanie podziemnego przejścia pieszo-rowerowego, które połączyło ul. Rocha z ul. Kolejową.
Nowe podziemne przejście pieszo-rowerowe pod torami PKP PLK ma 164 metry długości, 8 metrów szerokości, 3 metry wysokości i łączy ul. Rocha z ul. Kolejową w Białymstoku. Inwestycja wieńczy ostatni etap prac tzw. Intermodalnego Węzła Komunikacyjnego. Generalnym wykonawcą była firma Strabag.
Oddane do użytku podziemne przejście ma poprawić jakość życia i zdrowia mieszkańców Białegostoku. Inwestycja realizowana była w trzech etapach. Pierwszy to przebudowa skrzyżowania przy ul. Kolejowej i Zwycięstwa, w drugim wybudowano centrum przesiadkowe w rejonie dworca PKS i PKP, a w ostatnim wspomniane przejście podziemne, które zastąpiło słynną, wysłużoną, niebieską kładkę nad torami kolejowymi.
Gotowe podziemne przejście pieszo-rowerowe w Białymstoku, fot. Strabag
Celem inwestycji było stworzenie bezkolizyjnego połączenia dla ruchu pieszego i rowerowego ul. Kolejowej i Zwycięstwa z ul. Św. Rocha, a także centrum przesiadkowym przy dworcu PKP i PKS. Przejście pozwala na dostanie się na perony PKP. Powstały dwa szyby windowe prowadzące na peron nr 1 i 4.
Była to największa inwestycja drogowa realizowana w mieście w ostatnich latach. Koszt budowy przejścia podziemnego wyniósł ponad 50 mln zł.
Nowe podziemne przejście pieszo-rowerowe pod torami PKP PLK ma 164 metry długości, 8 metrów szerokości, 3 metry wysokości i łączy ul. Rocha z ul. Kolejową w Białymstoku. Inwestycja wieńczy ostatni etap prac tzw. Intermodalnego Węzła Komunikacyjnego. Generalnym wykonawcą była firma Strabag.
Oddane do użytku podziemne przejście ma poprawić jakość życia i zdrowia mieszkańców Białegostoku. Inwestycja realizowana była w trzech etapach. Pierwszy to przebudowa skrzyżowania przy ul. Kolejowej i Zwycięstwa, w drugim wybudowano centrum przesiadkowe w rejonie dworca PKS i PKP, a w ostatnim wspomniane przejście podziemne, które zastąpiło słynną, wysłużoną, niebieską kładkę nad torami kolejowymi.
Gotowe podziemne przejście pieszo-rowerowe w Białymstoku, fot. Strabag
Celem inwestycji było stworzenie bezkolizyjnego połączenia dla ruchu pieszego i rowerowego ul. Kolejowej i Zwycięstwa z ul. Św. Rocha, a także centrum przesiadkowym przy dworcu PKP i PKS. Przejście pozwala na dostanie się na perony PKP. Powstały dwa szyby windowe prowadzące na peron nr 1 i 4.
Była to największa inwestycja drogowa realizowana w mieście w ostatnich latach. Koszt budowy przejścia podziemnego wyniósł ponad 50 mln zł.
Inne wiadomości o Strabag
- W Łodzi powstaje afrykańska sawanna. Będzie gotowa przed wakacjami 2026 roku 2025-07-25 09:29:29
- Ulica w centrum Warszawy przestanie szpecić. Podpisano umowę na przebudowę Grzybowskiej 2025-07-11 07:05:54
- Ruszyła budowa nowego budynku Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego do nauczania przedmiotów przedklinicznych 2025-07-09 09:57:48
- Rusza przebudowa ulicy, która pełnić ma rolę głównej osi pieszej, łączącej lewobrzeżne Śródmieście z centrum Pragi 2025-07-07 12:41:02
-
Komentarze
Brak wpisów.