PKP Intercity zamawia najnowocześniejsze piętrowe składy w kraju. Pociągi osiągną prędkość 200 km/h
PKP Intercity przygotowuje największą od lat modernizację swojej floty, zamawiając szybkie, piętrowe pociągi zdolne do jazdy 200 km/h. Pierwsze składy, produkowane w chorzowskiej fabryce Alstomu, wyjadą na najpopularniejsze trasy w kraju w ciągu trzech i pół roku, oferując ponad pół tysiąca miejsc siedzących i nowy standard komfortu podróży.
PKP Intercity ogłosiło zakup nowej generacji elektrycznych pociągów piętrowych, które mają znacznie zwiększyć możliwości przewozowe krajowej siatki połączeń. Spółka zawarła kontrakt z Alstom Polska na dostawę 42 składów z opcją dokupienia kolejnych 30. Produkcja wszystkich pojazdów zostanie zrealizowana w zakładzie w Chorzowie, należącym do najbardziej zaawansowanych technologicznie fabryk Alstomu na świecie.
Nowe zespoły trakcyjne osiągną prędkość eksploatacyjną do 200 km/h, co pozwoli włączyć je do obsługi relacji w ramach kategorii InterCity. Składy mają kursować m.in. między Warszawą a Gdańskiem, Krakowem, Wrocławiem, Białymstokiem, Terespolem, Olsztynem oraz Łodzią. Zastosowanie taboru dwupoziomowego znacząco zwiększy liczbę dostępnych miejsc siedzących na trasach o największym obłożeniu.
Zestaw każdego pociągu będzie tworzyło sześć wagonów: cztery dwupiętrowe na obu końcach i dwa jednopoziomowe w części środkowej. Łącznie pasażerowie otrzymają ponad 550 miejsc, a także dostęp do nowoczesnych rozwiązań podnoszących komfort jazdy. Wśród udogodnień przewidziano klimatyzację, Wi-Fi, gniazdka i porty ładowania, oświetlenie indywidualne, przestrzeń na rowery i większy bagaż, wydzielone strefy ciszy oraz część dedykowaną rodzinom z dziećmi. Projekt zakłada również pełną dostępność dla osób z niepełnosprawnościami.
Pierwsze pociągi mają zostać wprowadzone do ruchu za około trzy i pół roku od podpisania kontraktu. Zgodnie z harmonogramem cała zamówiona flota powinna zostać przekazana przewoźnikowi na początku 2032 r. inwestycja wpisuje się w szeroko zakrojony proces unowocześniania polskiego transportu kolejowego i zwiększania przepustowości na kluczowych liniach.
PKP Intercity ogłosiło zakup nowej generacji elektrycznych pociągów piętrowych, które mają znacznie zwiększyć możliwości przewozowe krajowej siatki połączeń. Spółka zawarła kontrakt z Alstom Polska na dostawę 42 składów z opcją dokupienia kolejnych 30. Produkcja wszystkich pojazdów zostanie zrealizowana w zakładzie w Chorzowie, należącym do najbardziej zaawansowanych technologicznie fabryk Alstomu na świecie.
Nowe zespoły trakcyjne osiągną prędkość eksploatacyjną do 200 km/h, co pozwoli włączyć je do obsługi relacji w ramach kategorii InterCity. Składy mają kursować m.in. między Warszawą a Gdańskiem, Krakowem, Wrocławiem, Białymstokiem, Terespolem, Olsztynem oraz Łodzią. Zastosowanie taboru dwupoziomowego znacząco zwiększy liczbę dostępnych miejsc siedzących na trasach o największym obłożeniu.
Zestaw każdego pociągu będzie tworzyło sześć wagonów: cztery dwupiętrowe na obu końcach i dwa jednopoziomowe w części środkowej. Łącznie pasażerowie otrzymają ponad 550 miejsc, a także dostęp do nowoczesnych rozwiązań podnoszących komfort jazdy. Wśród udogodnień przewidziano klimatyzację, Wi-Fi, gniazdka i porty ładowania, oświetlenie indywidualne, przestrzeń na rowery i większy bagaż, wydzielone strefy ciszy oraz część dedykowaną rodzinom z dziećmi. Projekt zakłada również pełną dostępność dla osób z niepełnosprawnościami.
Pierwsze pociągi mają zostać wprowadzone do ruchu za około trzy i pół roku od podpisania kontraktu. Zgodnie z harmonogramem cała zamówiona flota powinna zostać przekazana przewoźnikowi na początku 2032 r. inwestycja wpisuje się w szeroko zakrojony proces unowocześniania polskiego transportu kolejowego i zwiększania przepustowości na kluczowych liniach.
Komentarze
Brak wpisów.