Koniec I etapu największej inwestycji PKP PLK
Zakończyła się modernizacja linii kolejowej na odcinku Skierniewice - Koluszki - Łódź Widzew - donosi serwis wnp.pl. Ten pierwszy etap modernizacji trasy z Warszawy do Łodzi pochłonął ponad 900 mln zł i zakończył się w rekordowym tempie - po dwóch latach prac.
Modernizacja miała na celu zwiększenie bezpieczeństwa, ale przede wszystkim zwiększenie prędkości pokonywania trasy z Warszawy do Łodzi. Przed rozpoczęciem remontu pociągi pokonywały trasę długości ok. 100 km w czasie 2-2,5 godziny. Aktualnie, po modernizacji pierwszego odcinka pociąg pokonuje trasę w czasie 88 minut. Teraz pociągi mogą jeździć między Łodzią i Skierniewicami z prędkością 140-160 km na godzinę.
W ramach modernizacji wyremontowano 62,8 km linii dwutorowej, wybudowano Lokalne Centrum Sterowania (LCS), przebudowano 4 mosty, 6 wiaduktów, 40 przepustów, 130,9 tkm sieci trakcyjnej, 65 km linii potrzeb nietrakcyjnych. Wybudowano także urządzenia odstraszające zwierzęta od torów, ekrany akustyczne i potrzebną infrastrukturę chroniącą przyrodę.
W poszczególnych etapach prac brały udział m.in. firmy: Arcadis Profil, Koltech Inwestor, Trakcja Polska, PKP Energetyka.
Modernizacja miała na celu zwiększenie bezpieczeństwa, ale przede wszystkim zwiększenie prędkości pokonywania trasy z Warszawy do Łodzi. Przed rozpoczęciem remontu pociągi pokonywały trasę długości ok. 100 km w czasie 2-2,5 godziny. Aktualnie, po modernizacji pierwszego odcinka pociąg pokonuje trasę w czasie 88 minut. Teraz pociągi mogą jeździć między Łodzią i Skierniewicami z prędkością 140-160 km na godzinę.
W ramach modernizacji wyremontowano 62,8 km linii dwutorowej, wybudowano Lokalne Centrum Sterowania (LCS), przebudowano 4 mosty, 6 wiaduktów, 40 przepustów, 130,9 tkm sieci trakcyjnej, 65 km linii potrzeb nietrakcyjnych. Wybudowano także urządzenia odstraszające zwierzęta od torów, ekrany akustyczne i potrzebną infrastrukturę chroniącą przyrodę.
W poszczególnych etapach prac brały udział m.in. firmy: Arcadis Profil, Koltech Inwestor, Trakcja Polska, PKP Energetyka.
Komentarze
Brak wpisów.