
śląskie
Wiadomości
Koniec z wyboistą jazdą po A1. Rząd rozpoczyna naprawę feralnego odcinka autostrady
„Fale Dunaju” – tak kierowcy od lat określają charakterystyczne nierówności na autostradzie A1 między Pyrzowicami a Piekarami Śląskimi. Wkrótce jednak droga przestanie kojarzyć się z niekomfortową jazdą. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetarg na pierwszy etap kompleksowego remontu tej trasy, który ma przywrócić jej pełną nośność, równość i trwałość na kolejne dekady.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad rozpoczyna działania naprawcze na jednym z najbardziej problematycznych odcinków autostrady A1 - między Pyrzowicami a Piekarami Śląskimi. Ogłoszony przetarg dotyczy pierwszego etapu modernizacji, która ma całkowicie zlikwidować deformacje powstałe w wyniku pęcznienia jednego z materiałów zastosowanych przy pierwotnej budowie drogi. Celem prac jest przywrócenie pełnej funkcjonalności trasy i zapewnienie jej trwałości użytkowej na co najmniej 30 lat.
Pierwszy etap obejmie odcinek o długości nieco ponad 3 km w kierunku Piekar Śląskich - od rejonu wiaduktu przy ul. Kościuszki w Siemoni do Miejsca Obsługi Podróżnych Dobieszowice Zachód. Zakres robót przewiduje rozbiórkę obecnej nawierzchni wraz z górną częścią nasypu drogowego oraz warstwą mrozoochronną. Nowa konstrukcja zostanie wykonana w technologii bitumicznej, wzbogaconej o warstwę antypoślizgową, geomembranę uszczelniającą oraz geomaterac z kruszywa stabilizowanego georusztem. Takie rozwiązanie ma skutecznie zabezpieczyć korpus drogi przed wnikaniem wody deszczowej i roztopowej.
Prace obejmą również przebudowę systemu odwodnienia, modernizację kanalizacji deszczowej, wymianę krawężników, wpustów i oznakowania, a także montaż nowych barier ochronnych. Całość działań oparta będzie na programie naprawczym i ekspertyzie opracowanej przez firmę Trakt z Katowic we współpracy z naukowcami Politechniki Śląskiej.
Dokumentacja przetargowa trafiła już do publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, a na platformie zakupowej GDDKiA pojawi się 14 października.
Remont odcinka Pyrzowice-Piekary Śląskie to dopiero początek szerszego programu modernizacji całej autostrady A1. Kolejne etapy obejmą dalsze fragmenty trasy, a łączny koszt wszystkich prac szacowany jest na ponad 700 milionów złotych.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad rozpoczyna działania naprawcze na jednym z najbardziej problematycznych odcinków autostrady A1 - między Pyrzowicami a Piekarami Śląskimi. Ogłoszony przetarg dotyczy pierwszego etapu modernizacji, która ma całkowicie zlikwidować deformacje powstałe w wyniku pęcznienia jednego z materiałów zastosowanych przy pierwotnej budowie drogi. Celem prac jest przywrócenie pełnej funkcjonalności trasy i zapewnienie jej trwałości użytkowej na co najmniej 30 lat.
Pierwszy etap obejmie odcinek o długości nieco ponad 3 km w kierunku Piekar Śląskich - od rejonu wiaduktu przy ul. Kościuszki w Siemoni do Miejsca Obsługi Podróżnych Dobieszowice Zachód. Zakres robót przewiduje rozbiórkę obecnej nawierzchni wraz z górną częścią nasypu drogowego oraz warstwą mrozoochronną. Nowa konstrukcja zostanie wykonana w technologii bitumicznej, wzbogaconej o warstwę antypoślizgową, geomembranę uszczelniającą oraz geomaterac z kruszywa stabilizowanego georusztem. Takie rozwiązanie ma skutecznie zabezpieczyć korpus drogi przed wnikaniem wody deszczowej i roztopowej.
Prace obejmą również przebudowę systemu odwodnienia, modernizację kanalizacji deszczowej, wymianę krawężników, wpustów i oznakowania, a także montaż nowych barier ochronnych. Całość działań oparta będzie na programie naprawczym i ekspertyzie opracowanej przez firmę Trakt z Katowic we współpracy z naukowcami Politechniki Śląskiej.
Dokumentacja przetargowa trafiła już do publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, a na platformie zakupowej GDDKiA pojawi się 14 października.
Remont odcinka Pyrzowice-Piekary Śląskie to dopiero początek szerszego programu modernizacji całej autostrady A1. Kolejne etapy obejmą dalsze fragmenty trasy, a łączny koszt wszystkich prac szacowany jest na ponad 700 milionów złotych.
Komentarze
Brak wpisów.