
Czechowice-Dziedzice
Wiadomości
Gotowy ważny węzeł kolejowy na Śląsku. Inwestycja o wartości 1,5 mld zł
Dobiegła końca modernizacja węzła kolejowego Czechowice – Dziedzice, dzięki któremu znacząco zwiększy komfort pasażerów podróżujących na trasie z Katowic do Zebrzydowic, Cieszyna oraz Beskidów. Składy pasażerskie będą mogły osiągać prędkość do 160 km/h.
PKP Polskie Linie kolejowe przeprowadziły bezusterkowy odbiór końcowy odcinka kolejowego Most Wisła – Czechowice - Dziedzice – Zabrzeg. Zakończyła się modernizacja węzła kolejowego Czechowice – Dziedzice, którego generalnym wykonawcą była firma Budimex.
Celem inwestycji była wykonanie lub przebudowanie m.in. 23 obiektów inżynieryjnych, w tym 8 wiaduktów i 4 mostów. Budimex ponadto wymienił około 47 km torów i 56 km sieci trakcyjnej. Pracom modernizacyjnym poddane zostały 3 przejazdy kolejowo-drogowe oraz perony na stacjach Czechowice-Dziedzice, Goczałkowice Zdrój oraz Zabrzeg. Uzupełnieniem projektu było wybudowanie nowoczesnego Lokalnego Centrum Sterowania (LCS). Prace budowlano-modernizacyjne trwały 4 lata, a łączy koszt inwestycji wyniósł 1,5 mld zł.
Budynek dworcowy w Goczałkowicach-Zdrój z widokiem na staw, fot. Rafał Rokowski
Modernizacja sieci kolejowej i trakcyjnej sprawia, że składy pasażerskie mogą osiągać prędkość do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h.
Przystanek osobowy Goczałkowice-Zdrój, fot. Rafał Rokowski
Ogromne zmiany widać także na stacji w Czechowicach-Dziedzicach, która zyskała m.in. nowe zadaszone perony z wyposażeniem, czytelne oznakowania oraz oświetlenie. Pojawiło się nowe przejście podziemne oraz windy.
PKP Polskie Linie kolejowe przeprowadziły bezusterkowy odbiór końcowy odcinka kolejowego Most Wisła – Czechowice - Dziedzice – Zabrzeg. Zakończyła się modernizacja węzła kolejowego Czechowice – Dziedzice, którego generalnym wykonawcą była firma Budimex.
Modernizacja tego ważnego dla całego regionu węzła znacząco zwiększy komfort pasażerów podróżujących na trasie z Katowic do Zebrzydowic, Cieszyna oraz Beskidów. Poprawa przepustowości odcinka zwiększy także konkurencyjność transportu towarów niskoemisyjnym środkiem lokomocji, jakiem jest kolejpowiedział: Maciej Olek, Członek Zarządu, Budimex SA.
Celem inwestycji była wykonanie lub przebudowanie m.in. 23 obiektów inżynieryjnych, w tym 8 wiaduktów i 4 mostów. Budimex ponadto wymienił około 47 km torów i 56 km sieci trakcyjnej. Pracom modernizacyjnym poddane zostały 3 przejazdy kolejowo-drogowe oraz perony na stacjach Czechowice-Dziedzice, Goczałkowice Zdrój oraz Zabrzeg. Uzupełnieniem projektu było wybudowanie nowoczesnego Lokalnego Centrum Sterowania (LCS). Prace budowlano-modernizacyjne trwały 4 lata, a łączy koszt inwestycji wyniósł 1,5 mld zł.
Budynek dworcowy w Goczałkowicach-Zdrój z widokiem na staw, fot. Rafał Rokowski
Modernizacja sieci kolejowej i trakcyjnej sprawia, że składy pasażerskie mogą osiągać prędkość do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h.
Generalny wykonawca wybudował cztery tory główne, cztery dodatkowe oraz osiem bocznicowych, a wymiana 119 rozjazdów zapewnia płynny przejazd pociągów przez znajdujące się na odcinku stacje i przystanki. Aby były one bezpieczne Budimex wykonał przebudowę 23 obiektów inżynieryjnych: mostów, wiaduktów, przepustów, przejść pod torami oraz przejazdów kolejowo-drogowych. Szczególnym wyróżnikiem tej inwestycji są dwa nowe obiekty mostowe nad Wisłąpowiedział: Maciej Olek
Przystanek osobowy Goczałkowice-Zdrój, fot. Rafał Rokowski
Ogromne zmiany widać także na stacji w Czechowicach-Dziedzicach, która zyskała m.in. nowe zadaszone perony z wyposażeniem, czytelne oznakowania oraz oświetlenie. Pojawiło się nowe przejście podziemne oraz windy.
Inne wiadomości o Budimex
- Zaawansowana inżynieria na finiszu jednej z największych inwestycji kolejowych w Polsce. Publikujemy nowy film z placu budowy 2025-05-15 09:57:42
- Kluczowa inwestycja w infrastrukturę sportową Uniwersytetu Gdańskiego. Rusza budowa nowoczesnego Centrum Sportu 2025-04-29 08:46:07
- Neogotycki dworzec z początku XX wieku odzyskał historyczny blask 2025-04-11 16:14:08
- Ruszyło drążenie najdłuższego tunelu kolejowego w Polsce. Inwestycja ma ogromne znaczenie dla rozwoju infrastruktury kolejowej 2025-04-01 06:45:15
-
Komentarze
Brak wpisów.