Trwa montaż konstrukcji stalowej w Białymstoku


2014.08.14
Autor: Urbanity.pl
Trwają zaawansowane prace budowlane w Zakładzie Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych w Białymstoku. Do tej pory firma Promostal zamontowała prawie 160 ton konstrukcji stalowej. Generalnym wykonawcą jest konsorcjum Budimeksu, CESPA (Hiszpania) i Keppel Seghers (Belgia).

Już wcześniej firma Promostal w ramach kontraktu z wykonawcą inwestycji rozpoczął wykonywanie elementów konstrukcji w swojej wytwórni i dostarczył je na plac budowy.

Przedmiotem umowy jest prefabrykacja, dostawa i montaż stalowej konstrukcji wsporczej wraz z platformami roboczymi pod urządzenia do utylizacji odpadów komunalnych: kocioł, system oczyszczania spalin i odzyskiwania popiołu


- wyjaśnia Patryk Mlonek z Promostalu, kierownik kontraktu.

Prace montażowe rozpoczęły się 7 lipca 2014 r i obecnie są zaawansowane w około 30 proc.


Konstrukcja stalowa pod kocioł jest zamontowana do poziomu około 11 m ponad poziom posadzki, co pozwoliło na otwarcie frontu robót dla firm montujących specjalistyczne wyposażenie linii technologicznej spalarni śmieci.

Zamontowaliśmy też konstrukcje główne dwóch klatek schodowych o wysokościach 20 i 24 m


- dodaje Patryk Mlonek.

Obecnie prowadzimy prace montażowe stalowej konstrukcji wsporczej pod urządzenia do stabilizacji i odzyskiwania popiołów. W drugim tygodniu sierpnia rozpoczniemy kolejny etap montażu konstrukcji pod kocioł-tym razem do poziomu 21 m. Ten etap, według planu, powinien być zakończony w ciągu miesiąca.


Prace przebiegają bez większych zakłóceń, mimo, że muszą być skoordynowane z pracami innych firm montujących specjalistyczne wyposażenie linii technologicznych spalarni śmieci. Całość robót konstrukcyjnych będzie zakończona na początku listopada br.

Spalarnia powstanie w Białymstoku przy ulicy Andersa. W zakładzie, który zajmie 3,3 ha mieścić się będzie m.in. budynek procesowy z bunkrem na odpady, kotłem odzyskowym, instalacją oczyszczania spalin oraz instalacją zestalania i stabilizacji popiołów, hala przetwarzania i waloryzacji żużla. Budowa ma kosztować 333 mln zł netto. Inwestycja jest dofinansowana sumą 210 mln zł z programu Infrastruktura i Środowisko.

Komentarze

Brak wpisów.

Napisz komentarz

Komentujesz jako gość.