Pionierski most połączył Niemcy i Polskę. Przełomowy projekt na granicy
1 sierpnia bieżącego roku odbyło się oficjalne otwarcie mostu kolejowego Kostrzyn-Kietz. Jest to przełomowy projekt zrealizowany na granicy, który celebruje europejską współpracę między tymi dwoma narodami.
Nowy most kolejowy został zaprojektowany przez pracownie Knight Architects, Schüßler-Plan Berlin i sbp. Przeprawa przyczynia się do paneuropejskiej sieci, zapewniając istotne połączenie przez granicę polsko-niemiecką w Kostyrzynie. Most jest centralną częścią programu modernizacji linii kolejowej Berlin-Kostrzyn-Gorzów.
Zrealizowana inwestycja pozwoli zwiększyć przepustowość linii i skrócić czas podróży, umożliwiając maksymalną dopuszczalną prędkość 120 km/h. Most ożywić ma ponadto podróże kolejną zarówno regionalne, jak i międzynarodowe. Jednocześnie przyczyniając się do przejścia na bardziej zrównoważone środki transportu. Przejście ożywia niegdyś słynną linię kolejową Berlin-Königsberg-Eydtkuhnen, tchnąc nowe życie w ważny korytarz handlowy sprzed zimnej wojny.
Główne przejście o długości 266 m zastępuje opuszczoną, przedwojenną kratownicę jednotorową charakterystycznym 130-metrowym łukiem sieciowym rozpiętym nad rzeką Odrą.
Nowy most kolejowy został zaprojektowany przez pracownie Knight Architects, Schüßler-Plan Berlin i sbp. Przeprawa przyczynia się do paneuropejskiej sieci, zapewniając istotne połączenie przez granicę polsko-niemiecką w Kostyrzynie. Most jest centralną częścią programu modernizacji linii kolejowej Berlin-Kostrzyn-Gorzów.
Zrealizowana inwestycja pozwoli zwiększyć przepustowość linii i skrócić czas podróży, umożliwiając maksymalną dopuszczalną prędkość 120 km/h. Most ożywić ma ponadto podróże kolejną zarówno regionalne, jak i międzynarodowe. Jednocześnie przyczyniając się do przejścia na bardziej zrównoważone środki transportu. Przejście ożywia niegdyś słynną linię kolejową Berlin-Königsberg-Eydtkuhnen, tchnąc nowe życie w ważny korytarz handlowy sprzed zimnej wojny.
Główne przejście o długości 266 m zastępuje opuszczoną, przedwojenną kratownicę jednotorową charakterystycznym 130-metrowym łukiem sieciowym rozpiętym nad rzeką Odrą.
Komentarze
Brak wpisów.