
Warszawa
Wiadomości
Ważą tyle co trzy samoloty pasażerskie Boeing 787-8 Dreamliner. Zbudują ostatnie stacje warszawskiego metra
Trwają ostatnie przygotowania do rozpoczęcia budowy trzech ostatnich stacji drugiej linii warszawskiego metra. Inwestycję zrealizują dwie ogromne tarcze TBM, których trwa rozruch technologiczny. Prace mają rozpocząć się już w sierpniu.
Prezydent m.st. Warszawy Rafał Trzaskowski ogłosił na specjalnie zwołanej konferencji początek prac przy budowie tuneli bemowskiego odcinka linii M2 na Karolin. Obecnie prowadzony jest rozruch technologiczny dwóch ogromnych tarcz TBM, które będą drążyły tunele.
Maszyny TBM o imionach Anna i Krystyna ważą 650 ton każda (niemal trzy samoloty pasażerskie Boeing 787-8 Dreamliner) i zostały w częściach sprowadzone pod ziemię na powstającej stacji metra Karolin. W kolejnym etapie prac prowadzony jest ich rozruch. Na stacji metra Karolin konfigurowane są systemy obu tarcz TBM. Chodzi o elementy mechaniczne, elektroniczne i hydrauliczne. Kolejnym krokiem będą ostatnie testy urządzeń. Po pozytywnym ich zakończeniu, w sierpniu rozpoczną drążenie.
Anna i Krystyna mają do pokonania ponad trzy kilometry trasy – ze stacji Karolin aż za stację Lazurowa. Tunele będą miały długość 3202 m i 3196 m. Tarcze pracowały będą 24 godziny na dobę.
Blisko 4-kilometrowy odcinek drugiej linii warszawskiego metra na Bemowo składa się z trzech stacji - C3 Lazurowa budowana jest po południowo-wschodniej stronie skrzyżowania Lazurowej i Górczewskiej, stacja C2 Chrzanów mieścić się będzie pod ul. Rayskiego, w rejonie skrzyżowania z Szeligowską, natomiast C1 Karolin położona jest pod ul. Sochaczewską, po północnej stronie skrzyżowania z Połczyńską. Za nią powstaje zaplecze techniczne dla całej linii – STP Karolin.
Wszystkie trzy stacje wraz ze stacją techniczno-postojową będą gotowe w 2026 roku. Postęp drążenia tunelu przez dwie ogromne tarcze TBM będzie można śledzić na stronie Metra Warszawskiego.
Budowa trzech ostatnich stacji zakończy realizację drugiej nitki stołecznego metra, wydłużając ją do 46 km z 42 stacjami. Rozbudowa metra ma być dofinansowana kwotą ponad 1,1 mld zł z unijnych funduszy.
Prezydent m.st. Warszawy Rafał Trzaskowski ogłosił na specjalnie zwołanej konferencji początek prac przy budowie tuneli bemowskiego odcinka linii M2 na Karolin. Obecnie prowadzony jest rozruch technologiczny dwóch ogromnych tarcz TBM, które będą drążyły tunele.
Maszyny TBM o imionach Anna i Krystyna ważą 650 ton każda (niemal trzy samoloty pasażerskie Boeing 787-8 Dreamliner) i zostały w częściach sprowadzone pod ziemię na powstającej stacji metra Karolin. W kolejnym etapie prac prowadzony jest ich rozruch. Na stacji metra Karolin konfigurowane są systemy obu tarcz TBM. Chodzi o elementy mechaniczne, elektroniczne i hydrauliczne. Kolejnym krokiem będą ostatnie testy urządzeń. Po pozytywnym ich zakończeniu, w sierpniu rozpoczną drążenie.
Anna i Krystyna mają do pokonania ponad trzy kilometry trasy – ze stacji Karolin aż za stację Lazurowa. Tunele będą miały długość 3202 m i 3196 m. Tarcze pracowały będą 24 godziny na dobę.
Sukcesywnie rozbudowujemy sieć metra w Warszawie, ponieważ komunikacja miejska to nasz absolutny priorytet. Dlatego rozpoczęliśmy już prace nad trzecią i czwartą linią – zarówno jeżeli chodzi o projekt w przypadku trzeciej linii, jak również prace koncepcyjne – w przypadku czwartej liniipowiedział: prezydent Rafał Trzaskowski
Blisko 4-kilometrowy odcinek drugiej linii warszawskiego metra na Bemowo składa się z trzech stacji - C3 Lazurowa budowana jest po południowo-wschodniej stronie skrzyżowania Lazurowej i Górczewskiej, stacja C2 Chrzanów mieścić się będzie pod ul. Rayskiego, w rejonie skrzyżowania z Szeligowską, natomiast C1 Karolin położona jest pod ul. Sochaczewską, po północnej stronie skrzyżowania z Połczyńską. Za nią powstaje zaplecze techniczne dla całej linii – STP Karolin.
Wszystkie trzy stacje wraz ze stacją techniczno-postojową będą gotowe w 2026 roku. Postęp drążenia tunelu przez dwie ogromne tarcze TBM będzie można śledzić na stronie Metra Warszawskiego.
Budowa trzech ostatnich stacji zakończy realizację drugiej nitki stołecznego metra, wydłużając ją do 46 km z 42 stacjami. Rozbudowa metra ma być dofinansowana kwotą ponad 1,1 mld zł z unijnych funduszy.
Komentarze
Brak wpisów.