
Warszawa
Wiadomości
Warszawskie metro dojeżdża już na Bródno. Do centrum w niespełna 20 minut
Trzy nowe stacje, dojazd do centrum w niecałe 20 minut oraz ściany zatorowe zaprojektowane przez znanego artystę - tak prezentuje się 4-kilometrowy odcinek drugiej linii warszawskiego metra na Bródno.
W środę, 28 września odbyło się oficjalne otwarcie bródnowskiego odcinka drugiej linii metra. Pociąg z pierwszymi pasażerami ruszył w kierunku centrum Warszawy, a dalej Bemowa. Oddana do użytku inwestycja domyka wschodnią część M2.
Nowy odcinek drugiej linii metra (wschodnio-północny) to 3,9 km z tunelami o długości prawie 5,8 km. Kolejny odcinek warszawskiego metra to szybkie połączenie Targówka i Białołęki z Pragą, Śródmieściem, Wolą i Bemowem. Druga linia metra na Bródno składa się z trzech stacji:
C19 Zacisze – zlokalizowana pod ul. Figara przy skrzyżowaniu z ulicami Codzienną, Rolanda i Spójni (długa na 176 metrów, o kubaturze 74 199 metrów sześciennych). Jest najdalej położoną na wschód stacją warszawskiego metra.
C20 Kondratowicza – zlokalizowana pod ul. Kondratowicza między skrzyżowaniami z ul. Malborską i 20 Dywizji Piechoty PW a ul. Św. Wincentego (długa na 314 m, o kubaturze 93 420 metrów sześciennych). Znajduje się przy urzędzie dzielnicy Targówek. Budowa metra dała impuls do zmian na ulicy Kondratowicza.
C21 Bródno – zlokalizowana w ul. Kondratowicza pomiędzy skrzyżowaniami ulic Bazyliańską/Rembielińską i Łabiszyńską (długa na 697,5 m – wraz z komorami rozjazdów i torów odstawczych, o kubaturze 469 891 metrów sześciennych). Bródno jest najdalej na północ wysuniętą stacją warszawskiego metra.
Pierwsze prace na budowie bródnowskiego odcinka M2 zaczęły się w maju 2020 roku i trwały do sierpnia br. Z kolei 30 czerwca druga linia metra została wydłużona o dwie stacje na zachodzie Warszawy - przystanki M2 Ulrychów i Bemowo. Do ukończenia drugiej nitki metra brakuje jeszcze ostatniego odcinka. Do realizacji pozostają stacje: Lazurowa, Chrzanów i Karolin, a także stacja techniczno-postojowa.
W środę, 28 września odbyło się oficjalne otwarcie bródnowskiego odcinka drugiej linii metra. Pociąg z pierwszymi pasażerami ruszył w kierunku centrum Warszawy, a dalej Bemowa. Oddana do użytku inwestycja domyka wschodnią część M2.
Nowy odcinek drugiej linii metra (wschodnio-północny) to 3,9 km z tunelami o długości prawie 5,8 km. Kolejny odcinek warszawskiego metra to szybkie połączenie Targówka i Białołęki z Pragą, Śródmieściem, Wolą i Bemowem. Druga linia metra na Bródno składa się z trzech stacji:
C19 Zacisze – zlokalizowana pod ul. Figara przy skrzyżowaniu z ulicami Codzienną, Rolanda i Spójni (długa na 176 metrów, o kubaturze 74 199 metrów sześciennych). Jest najdalej położoną na wschód stacją warszawskiego metra.
C20 Kondratowicza – zlokalizowana pod ul. Kondratowicza między skrzyżowaniami z ul. Malborską i 20 Dywizji Piechoty PW a ul. Św. Wincentego (długa na 314 m, o kubaturze 93 420 metrów sześciennych). Znajduje się przy urzędzie dzielnicy Targówek. Budowa metra dała impuls do zmian na ulicy Kondratowicza.
C21 Bródno – zlokalizowana w ul. Kondratowicza pomiędzy skrzyżowaniami ulic Bazyliańską/Rembielińską i Łabiszyńską (długa na 697,5 m – wraz z komorami rozjazdów i torów odstawczych, o kubaturze 469 891 metrów sześciennych). Bródno jest najdalej na północ wysuniętą stacją warszawskiego metra.
Pierwsze prace na budowie bródnowskiego odcinka M2 zaczęły się w maju 2020 roku i trwały do sierpnia br. Z kolei 30 czerwca druga linia metra została wydłużona o dwie stacje na zachodzie Warszawy - przystanki M2 Ulrychów i Bemowo. Do ukończenia drugiej nitki metra brakuje jeszcze ostatniego odcinka. Do realizacji pozostają stacje: Lazurowa, Chrzanów i Karolin, a także stacja techniczno-postojowa.
Komentarze
Brak wpisów.