
Warszawa
Wiadomości
Warszawskie bulwary - Skanska zakończyła roboty budowlane
Nadwiślańskie bulwary to jedno z najciekawszych miejsc na letni wypoczynek w Warszawie. Osoby ceniące ciszę i spokój, jak i amatorzy aktywnego wypoczynku już niebawem zyskają kolejne atrakcje nad Wisłą. Wodny plac zabaw, plenerowa scena, plaża, tarasy osłonięte pergolami, nowa ścieżka rowerowa, to tylko niektóre z nich.
Skanska właśnie zakończyła roboty budowlane na odcinku między mostem Świętokrzyskim a ul. Karową. Aktualnie trwają procedury odbiorowe. Prace na drugim fragmencie od ul. Karowej do mostu Śląsko-Dąbrowskiego są w toku. Udostępnienie mieszkańcom całego nowego odcinka planowane jest w okresie wakacyjnym.
- zapewnia Marcin Michalak, kierownik budowy, Skanska.
- dodaje Marcin Michalak ze Skanska.
Nad Wisłą miejsc do kontemplacji będzie teraz wiele. Nadbrzeżne schody, kamienne ławki i pomosty nad brzegiem zachęcają do tego by usiąść i oderwać się na chwilę od miejskiej wrzawy. Bulwary będzie można zwiedzać zarówno pieszo, jak i rowerem. Skanska wybudowała nową ścieżkę rowerową i zamontowała stojaki na jednoślady. Nabrzeże firma obsadziła m. in. lipą srebrzystą, grabami, wierzbami i berberysem. Postawiono także donice z zielenią.
Zagospodarowanie 1,2-kilometrowego odcinka od Centrum Nauki Kopernik do mostu Śląsko-Dąbrowskiego realizuje Skanska na zlecenie Zarządu Mienia m.st. Warszawy działającego w imieniu Miasta Stołecznego Warszawa. Wartość kontraktu wynosi ponad 65,8 mln zł brutto. Inwestycja jest dofinansowana z projektu "Warszawski Węzeł Wodno-Rowerowy "Pedałuj i płyń" (bike & sail) - etap I", ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz budżetu państwa w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.
W kwietniu generalny wykonawca zakończył roboty budowlane odcinka między mostem Świętokrzyskim a ul. Karową. Aktualnie trwają procedury odbiorowe. Prace na drugim fragmencie od ul. Karowej do mostu Śląsko-Dąbrowskiego są w toku. Udostępnienie mieszkańcom całego nowego odcinka planowane jest w okresie wakacyjnym.
Skanska właśnie zakończyła roboty budowlane na odcinku między mostem Świętokrzyskim a ul. Karową. Aktualnie trwają procedury odbiorowe. Prace na drugim fragmencie od ul. Karowej do mostu Śląsko-Dąbrowskiego są w toku. Udostępnienie mieszkańcom całego nowego odcinka planowane jest w okresie wakacyjnym.
Ukończyliśmy prace na pierwszym odcinku bulwarów wiślanych. Atrakcji jest mnóstwo i każdy znajdzie tu coś dla siebie
- zapewnia Marcin Michalak, kierownik budowy, Skanska.
W okresie letnim obleganym miejsce będzie z pewnością tzw. ambona śniegowa. Nazwa pochodzi z czasów PRL, kiedy zwożono tu białe pryzmy z ulic. To najszersze miejsce na zmodernizowanym przez nas odcinku, liczące ponad 30 m. Teraz jest tu miejska plaża piaskowa oraz tarasy z widokiem na rzekę i jej dziki brzeg po stronie praskiej. Niespodzianka, jaką przygotowaliśmy dla dzieci to wodny plac zabaw z figurami ryb. Najmłodsi zobaczą, a nawet dotkną takie gatunki jak sum, jesiotr czy boleń. Pomiędzy wodnymi stworzeniami zainstalowaliśmy "tańczące" fontanny, które w nocy będą dodatkowo podświetlone. W odnowionej części bulwarów, dla miłośników koncertów i plenerowych imprez wybudowaliśmy plac a la scena. W pobliżu znajdą się stanowiska wystawowe oraz przeszklone pawilony z tarasami przeznaczone na kawiarnie i restauracje. Pawilony te posadowiliśmy na specjalnych pływakach i przymocowaliśmy do masywnych pylonów. Dzięki temu będą bezpieczne w czasie bardzo wysokich stanów wody w Wiśle
- dodaje Marcin Michalak ze Skanska.
Nad Wisłą miejsc do kontemplacji będzie teraz wiele. Nadbrzeżne schody, kamienne ławki i pomosty nad brzegiem zachęcają do tego by usiąść i oderwać się na chwilę od miejskiej wrzawy. Bulwary będzie można zwiedzać zarówno pieszo, jak i rowerem. Skanska wybudowała nową ścieżkę rowerową i zamontowała stojaki na jednoślady. Nabrzeże firma obsadziła m. in. lipą srebrzystą, grabami, wierzbami i berberysem. Postawiono także donice z zielenią.
Zagospodarowanie 1,2-kilometrowego odcinka od Centrum Nauki Kopernik do mostu Śląsko-Dąbrowskiego realizuje Skanska na zlecenie Zarządu Mienia m.st. Warszawy działającego w imieniu Miasta Stołecznego Warszawa. Wartość kontraktu wynosi ponad 65,8 mln zł brutto. Inwestycja jest dofinansowana z projektu "Warszawski Węzeł Wodno-Rowerowy "Pedałuj i płyń" (bike & sail) - etap I", ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz budżetu państwa w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.
W kwietniu generalny wykonawca zakończył roboty budowlane odcinka między mostem Świętokrzyskim a ul. Karową. Aktualnie trwają procedury odbiorowe. Prace na drugim fragmencie od ul. Karowej do mostu Śląsko-Dąbrowskiego są w toku. Udostępnienie mieszkańcom całego nowego odcinka planowane jest w okresie wakacyjnym.
Komentarze
Brak wpisów.