
Warszawa
Wiadomości
Siedem stacji nowej linii warszawskiego metra. Otwarcie ofert w przetargu na projekt M3
Poznaliśmy pracownię, która zaprojektuje pierwszy odcinek trzeciej linii metra w Warszawie, ze stacji Stadion Narodowy do stacji Gocław. Kiedy rozpocznie się budowa?
Poznaliśmy oferty w przetargu dotyczącym zaprojektowania pierwszego odcinka trzeciej linii warszawskiego metra. Chodzi o ponad 8-kilometrową trasę z siedmioma stacjami, z czego sześć nowych, biegnącą od stacji Stadion Narodowy do stacji Gocław.
Ofertę złożyło konsorcjum w składzie: ILF CONSULTING ENGINEERS POLSKA Sp. z o.o. (lider) oraz METROPROJEKT Sp. z o.o., które zaproponowało 78.181.260,00 zł brutto, przy budżecie zamawiającego na poziomie 81.524.916,60 zł brutto. Teraz komisja przetargowa rozpocznie analizę dokumentacji w oparciu o szczegółowe kryteria oceny.
Wykonawca będzie miał za zadanie przygotować projekt budowlany wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę. Całość została podzielona na kilka etapów, w tym m.in. opracowanie raportu o oddziaływaniu na środowisko wraz z uzyskaniem decyzji, uzyskanie decyzji ustalającej lokalizację linii kolejowej, opracowanie projektów budowlanych wraz z niezbędnymi decyzjami administracyjnymi oraz pełnienie nadzoru autorskiego. Czas realizacji zadania to 36 miesięcy od momentu podpisania umowy.
Pierwszy z odcinków linii M3 będzie miał długość 8,1 km, a na trasie zaplanowano takie stacje jak: Stadion Narodowy (od początku projektowana i wybudowana jako węzeł przesiadkowy), Dworzec Wschodni, Mińska, Wiatraczna, Ostrobramska, Jana Nowaka-Jeziorańskiego, Gocław.
Następne etapy budowy III linii metra to przedłużenie pod Wisłą w kierunku Siekierek, a dalej – przez Sielce – do skrzyżowania z linią M1 na wysokości stacji Racławicka. Następnie pojedziemy przez Wyględów aż do stacji PKP Żwirki i Wigury, gdzie skrzyżuje się z przyszłą linią M4. Docelowo M3 to 15 stacji.
Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, budowa pierwszego odcinka M3 rozpocznie się w 2028 roku, natomiast pierwsi pasażerowie pojadą nową linią kilka lat później. Według masterplanu komunikacyjnego do 2050 roku mają zostać wybudowane trzy nowe linie warszawskiego metra.
Poznaliśmy oferty w przetargu dotyczącym zaprojektowania pierwszego odcinka trzeciej linii warszawskiego metra. Chodzi o ponad 8-kilometrową trasę z siedmioma stacjami, z czego sześć nowych, biegnącą od stacji Stadion Narodowy do stacji Gocław.
Złożona oferta mieści się w budżecie
Ofertę złożyło konsorcjum w składzie: ILF CONSULTING ENGINEERS POLSKA Sp. z o.o. (lider) oraz METROPROJEKT Sp. z o.o., które zaproponowało 78.181.260,00 zł brutto, przy budżecie zamawiającego na poziomie 81.524.916,60 zł brutto. Teraz komisja przetargowa rozpocznie analizę dokumentacji w oparciu o szczegółowe kryteria oceny.
Prawie 60 proc. mieszkanek i mieszkańców Warszawy korzysta z transportu publicznego, a 89 proc. jest z niego zadowolonych. Jesteśmy z tego dumni i konsekwentnie rozwijamy komunikację zbiorową. Chcemy, żeby transport szynowy dotarł do wszystkich 18 dzielnic stolicy oraz by do 2050 roku ponad połowa warszawianek i warszawiaków miała metro w zasięgu krótkiego, kilometrowego spaceru. Dlatego rozpoczynając prace projektowe i procedurę przetargową dla linii M3, pracujemy równocześnie nad zabezpieczeniem środków na budowę IV linii metrapowiedział: prezydent m.st. Warszawy Rafał Trzaskowski
Wykonawca będzie miał za zadanie przygotować projekt budowlany wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę. Całość została podzielona na kilka etapów, w tym m.in. opracowanie raportu o oddziaływaniu na środowisko wraz z uzyskaniem decyzji, uzyskanie decyzji ustalającej lokalizację linii kolejowej, opracowanie projektów budowlanych wraz z niezbędnymi decyzjami administracyjnymi oraz pełnienie nadzoru autorskiego. Czas realizacji zadania to 36 miesięcy od momentu podpisania umowy.
III linia metra na Pragę-Południe
Pierwszy z odcinków linii M3 będzie miał długość 8,1 km, a na trasie zaplanowano takie stacje jak: Stadion Narodowy (od początku projektowana i wybudowana jako węzeł przesiadkowy), Dworzec Wschodni, Mińska, Wiatraczna, Ostrobramska, Jana Nowaka-Jeziorańskiego, Gocław.
Następne etapy budowy III linii metra to przedłużenie pod Wisłą w kierunku Siekierek, a dalej – przez Sielce – do skrzyżowania z linią M1 na wysokości stacji Racławicka. Następnie pojedziemy przez Wyględów aż do stacji PKP Żwirki i Wigury, gdzie skrzyżuje się z przyszłą linią M4. Docelowo M3 to 15 stacji.
Harmonogram inwestycji
Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, budowa pierwszego odcinka M3 rozpocznie się w 2028 roku, natomiast pierwsi pasażerowie pojadą nową linią kilka lat później. Według masterplanu komunikacyjnego do 2050 roku mają zostać wybudowane trzy nowe linie warszawskiego metra.
Komentarze
Brak wpisów.