Siedem stacji nowej linii warszawskiego metra. Otwarcie ofert w przetargu na projekt M3


2024.02.12
Autor: Bartosz Motorek
Poznaliśmy pracownię, która zaprojektuje pierwszy odcinek trzeciej linii metra w Warszawie, ze stacji Stadion Narodowy do stacji Gocław. Kiedy rozpocznie się budowa?

Poznaliśmy oferty w przetargu dotyczącym zaprojektowania pierwszego odcinka trzeciej linii warszawskiego metra. Chodzi o ponad 8-kilometrową trasę z siedmioma stacjami, z czego sześć nowych, biegnącą od stacji Stadion Narodowy do stacji Gocław.

Złożona oferta mieści się w budżecie


Ofertę złożyło konsorcjum w składzie: ILF CONSULTING ENGINEERS POLSKA Sp. z o.o. (lider) oraz METROPROJEKT Sp. z o.o., które zaproponowało 78.181.260,00 zł brutto, przy budżecie zamawiającego na poziomie 81.524.916,60 zł brutto. Teraz komisja przetargowa rozpocznie analizę dokumentacji w oparciu o szczegółowe kryteria oceny.

Prawie 60 proc. mieszkanek i mieszkańców Warszawy korzysta z transportu publicznego, a 89 proc. jest z niego zadowolonych. Jesteśmy z tego dumni i konsekwentnie rozwijamy komunikację zbiorową. Chcemy, żeby transport szynowy dotarł do wszystkich 18 dzielnic stolicy oraz by do 2050 roku ponad połowa warszawianek i warszawiaków miała metro w zasięgu krótkiego, kilometrowego spaceru. Dlatego rozpoczynając prace projektowe i procedurę przetargową dla linii M3, pracujemy równocześnie nad zabezpieczeniem środków na budowę IV linii metra
powiedział: prezydent m.st. Warszawy Rafał Trzaskowski

Wykonawca będzie miał za zadanie przygotować projekt budowlany wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę. Całość została podzielona na kilka etapów, w tym m.in. opracowanie raportu o oddziaływaniu na środowisko wraz z uzyskaniem decyzji, uzyskanie decyzji ustalającej lokalizację linii kolejowej, opracowanie projektów budowlanych wraz z niezbędnymi decyzjami administracyjnymi oraz pełnienie nadzoru autorskiego. Czas realizacji zadania to 36 miesięcy od momentu podpisania umowy.

III linia metra na Pragę-Południe


Pierwszy z odcinków linii M3 będzie miał długość 8,1 km, a na trasie zaplanowano takie stacje jak: Stadion Narodowy (od początku projektowana i wybudowana jako węzeł przesiadkowy), Dworzec Wschodni, Mińska, Wiatraczna, Ostrobramska, Jana Nowaka-Jeziorańskiego, Gocław.

Następne etapy budowy III linii metra to przedłużenie pod Wisłą w kierunku Siekierek, a dalej – przez Sielce – do skrzyżowania z linią M1 na wysokości stacji Racławicka. Następnie pojedziemy przez Wyględów aż do stacji PKP Żwirki i Wigury, gdzie skrzyżuje się z przyszłą linią M4. Docelowo M3 to 15 stacji.

Harmonogram inwestycji


Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, budowa pierwszego odcinka M3 rozpocznie się w 2028 roku, natomiast pierwsi pasażerowie pojadą nową linią kilka lat później. Według masterplanu komunikacyjnego do 2050 roku mają zostać wybudowane trzy nowe linie warszawskiego metra.

Komentarze

Brak wpisów.

Napisz komentarz

Komentujesz jako gość.