Ruszyło drążenie tuneli ostatniego odcinka linii M2


2024.08.16
Autor: Bartosz Motorek
Ogromna tarcza TBM przystąpiła już do drążenia tuneli ostatniego odcinka linii M2. Na początek ma do pokonania nieco ponad 1060 metrów.

Tarcza TBM Anna rozpoczęła na Bemowie pierwszy etap prac dotyczący drążenia tuneli ostatniego odcinka linii M2. Na początek do pokonania jest nieco ponad 1060 metrów, co pozwoli połączyć dwie nowe budowane stacje - Karolin i Chrzanów.

Drążenie dwóch tuneli o długości ponad kilometra rozpoczęło się tuż za szybem startowym, zlokalizowanym na stacji Karolin. W środę, 14 sierpnia pierwsza z tarcz TBM wystartowała z drążeniem. Po dotarciu do stacji C2 Chrzanów, ogromne "wiertła" zostaną skierowane do drugiej tarczy, której zadaniem będzie wykonanie tunelu prawego.

Pierwszy odcinek ostatniej linii M2 zakłada ułożenie łącznie 1422 pierścieni obudowy tunelu. Po zakończeniu tej części inwestycji, tarcze TBM przystąpią do realizacji dwóch kolejnych tuneli do długości ponad 1200 metrów, łączące stacje Chrzanów i Lazurowa. Ostatni odcinek, który łączy powstającą linię z już działająca będzie najkrótszy, bo niecałe 600 metrów długości. Jego koniec znajduje się na komorze torów odstawczych stacji Bemowo.

Tarcze TBM Anna i Krystyna mają do wykonania łącznie 5688 metrów tunelu i ułożą 3792 pierścienie jego obudowy. Prace mają zostać ukończone w 2025 roku.

Komentarze

Brak wpisów.

Napisz komentarz

Komentujesz jako gość.