
Warszawa
Wiadomości
Ostatni odcinek drugiej linii metra na Bemowie. Inwestycja ma być gotowa w 2025 roku
Trwają zaawansowane prace na budowie ostatniego odcinka drugiej linii metra na Bemowie. W szybkiej realizacji inwestycji pomaga pogoda. Kiedy zakończą się prace budowlane?
Gotowe są już ściany szczelinowe na wszystkich trzech stacjach drugiej linii warszawskiego metra na Bemowie. Najbardziej zaawansowane roboty prowadzone są na stacji C1 Karolin, gdzie kończy się realizacja stropu pośredniego na poziomie -1.
Tzw. technologia podstropowa oznacza, że w pierwszej kolejności realizowane są ściany i strop, a następnie wybierana jest ziemia z wnętrza przyszłej stacji. Na stacji Karolin obecnie trwa wylewanie stropu pośredniego, a gdy beton zwiąże, wykonawca rozpocznie wybieranie ziemi spod niego, a następnie budowę ostatniego poziomu stacji. W połowie 2024 roku z tego miejsca wystartują maszyny TBM, czyli ogromne wiertła przeznaczone do drążenia tuneli.
Przygotowania do uruchomienia TBM-ów prowadzone są także na pozostałych stacjach. 12 lutego ruszyły roboty związane z zagęszczeniem gruntu przy stacji Chrzanów, co ma związek z planowym przejściem „machiny wiertniczej”. Najtrudniejsze warunki występują na stacji techniczno-postojowej Karolin, gdzie z powodu długich opadów rozmoknięta ziemia bardzo wolno wysycha. Pomimo tego prace postępują i w kilku budynkach – najbardziej zaawansowanych pod względem etapu robót – instalowane są okna. Wkrótce rozpoczną się prace instalacyjno-wykończeniowe.
Ostatni odcinek linii M2 na Bemowie składa się z blisko 4-kilometrowego podwójnego tunelu z trzema stacjami pasażerskimi - Lazurowa powstać ma po południowo-wschodniej stronie skrzyżowania Lazurowej i Górczewskiej (w przestrzeni między pętlą tramwajową a ul. Lazurową); Chrzanów zaplanowano pod ul. Rayskiego (w rejonie skrzyżowania z ul. Szeligowską); Karolin – pod ul. Sochaczewską (po północnej stronie skrzyżowania z ul. Połczyńską). Za nią znajdzie się Stacja Techniczno-Postojowa Karolin, czyli zaplecze techniczne dla całej linii M2.
Prace mają zakończyć się w październiku 2025 roku.
Gotowe są już ściany szczelinowe na wszystkich trzech stacjach drugiej linii warszawskiego metra na Bemowie. Najbardziej zaawansowane roboty prowadzone są na stacji C1 Karolin, gdzie kończy się realizacja stropu pośredniego na poziomie -1.
Stacje warszawskiego metra budowane są w tzw. technologii podstropowej
Tzw. technologia podstropowa oznacza, że w pierwszej kolejności realizowane są ściany i strop, a następnie wybierana jest ziemia z wnętrza przyszłej stacji. Na stacji Karolin obecnie trwa wylewanie stropu pośredniego, a gdy beton zwiąże, wykonawca rozpocznie wybieranie ziemi spod niego, a następnie budowę ostatniego poziomu stacji. W połowie 2024 roku z tego miejsca wystartują maszyny TBM, czyli ogromne wiertła przeznaczone do drążenia tuneli.
Przygotowania do uruchomienia TBM-ów prowadzone są także na pozostałych stacjach. 12 lutego ruszyły roboty związane z zagęszczeniem gruntu przy stacji Chrzanów, co ma związek z planowym przejściem „machiny wiertniczej”. Najtrudniejsze warunki występują na stacji techniczno-postojowej Karolin, gdzie z powodu długich opadów rozmoknięta ziemia bardzo wolno wysycha. Pomimo tego prace postępują i w kilku budynkach – najbardziej zaawansowanych pod względem etapu robót – instalowane są okna. Wkrótce rozpoczną się prace instalacyjno-wykończeniowe.
Kiedy pierwsze pociągi na ostatnim odcinku bemowskiego metra?
Ostatni odcinek linii M2 na Bemowie składa się z blisko 4-kilometrowego podwójnego tunelu z trzema stacjami pasażerskimi - Lazurowa powstać ma po południowo-wschodniej stronie skrzyżowania Lazurowej i Górczewskiej (w przestrzeni między pętlą tramwajową a ul. Lazurową); Chrzanów zaplanowano pod ul. Rayskiego (w rejonie skrzyżowania z ul. Szeligowską); Karolin – pod ul. Sochaczewską (po północnej stronie skrzyżowania z ul. Połczyńską). Za nią znajdzie się Stacja Techniczno-Postojowa Karolin, czyli zaplecze techniczne dla całej linii M2.
Prace mają zakończyć się w październiku 2025 roku.
Komentarze
Brak wpisów.